Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z paskiem...
Autor Wiadomość
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 02-04-2018, 16:45   Problem z paskiem...

Jakiś czas temu zauważyłem delikatne problemy ze wspomaganiem, któremu towarzyszyła dziwna praca któregoś z elementów - jak się okazało było to spowodowane paskiem, który początkowo popiskiwał tylko przy ostrzejszych zakrętach, ale jeszcze tego samego dnia zerwał się całkiem. Zerwał? Raczej porozcinał... Był to Gates:
http://patrz.pl/film,vide...mp4,164905.html
https://zapodaj.net/images/a0b3fc4603d29.jpg
Mechanik stwierdził, że problem był spowodowany łożyskiem w sprężarce od klimatyzacji. Wymienił mi ją na inną (używaną), wszystko było ok. Do czasu :/ Po przejechaniu około 300 km zaczęły się piski - myślałem, że po prostu trzeba będzie go odpowiednio napiąć, szczególnie, że to pasek Conti, które też podobno nie są najwyższych lotów i mógł wymagać po czasie ponownego napięcia. Niestety, po kolejnych 100 km stało się to:
https://zapodaj.net/images/7bfd3c26befda.jpg
https://zapodaj.net/images/22b990e067855.jpg
Co ciekawe, to nie jest cały pasek. Rozciął się na całej długości, cienka jego część wciąż siedzi na rolkach i wspomaganie jakoś tam działa, co prawda przy niskich prędkościach piszczy okrutnie.
Tu pojawia się pytanie do Was:
Co może powodować takie uszkodzenia paska? Jakiś element spoza układu, któraś z rolek?
Oczywiście, jutro wstawię nowy pasek, ale jestem niemalże pewny, że sytuacja się powtórzy. Nie wstawię teraz pewnie nic wartego uwagi (celuję w Bando), tylko byle co, żeby pasowało (zależy mi na czasie).
_________________

Nie ma czasu na wyjaśnienia, szybko, sprawdź mój temat!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-04-2018, 17:07   

Trzeba sprawdzic kola pasowe , rolke napinajaca, cos musi byc uszkodzone, wyosiowane ze do tego dochodzi.
Ajron napisał/a:
Mechanik stwierdził, że problem był spowodowany łożyskiem w sprężarce od klimatyzacji.
Jasne, tyle ze lozyska w sprezarce nie odpowiadaja za balansowanie kola pasowego, tylko lozysko w samym kole pasowym - czyli sprzegle elektromagnetycznym odpowiada za odpowiednie osiowanie kola pasowego, a to lozysko nowe w oryginale kosztuje do 100zl a jego wymiana z regulacja to podobna kwota
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-04-2018, 20:26   

Łożysko w sprzęgle klimy można kupić Nachi za 60zł, wymieniłem już kilka sztuk.
To co widać to raczej będzie problem koła pasowego na wale bo miałem już 1 przypadek, gdzie rozwulkanizowała się guma właśnie pod kołem klima/wspomaganie, więc widać że może się to zdarzyć.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2018, 12:14   

Jednak Mitsumaniacy to fachowcy. Wasza diagnoza okazała się słuszna. Niestety...
Szukam koła, temat uważam za zamknięty :P
_________________

Nie ma czasu na wyjaśnienia, szybko, sprawdź mój temat!
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2018, 22:27   

Podepnę się do tematu. Potrzebuję kupić pasek wielorowkowy do 2,5 rok 2000. Znalazłem Bando o oznaczeniach 4PK950 oraz 6PK1060. Który będzie prawidłowy?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-04-2018, 22:58   

jacek_ka napisał/a:
Który będzie prawidłowy?
Oba, bo paski wielorowkowe są dwa.
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2018, 23:07   

A który jest widoczny pierwszy od góry po otwarciu maski? Bo ten mi zdaje się piszczy.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 07-04-2018, 07:01   

6pk1060 - pompa wspomagania, klima
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-04-2018, 03:34   

Ajron napisał/a:
Jednak Mitsumaniacy to fachowcy. Wasza diagnoza okazała się słuszna. Niestety...
Szukam koła, temat uważam za zamknięty :P


kupiłeś może zamiennik z Febestu?
Ciekawi mnie czy tez Ci tak dziwnie popiskuje, a raczej ćwierka....?
Ja swoje nówkę musiałem przetaczać wraz z klinami na kołach, bo rzucało nim jak starą *****
dopiero po tym zabiegu i nowym pasku przestało
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.