Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi
Autor Wiadomość
Virus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 27-04-2018, 09:29   [EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi

GALANT 2500 V6 1998r 163KM sedan w automacie 188tys oryg przebieg.
Witam. Jestem nowy. Znużony inwestowaniem w nowe auta postanowiłem sprzedac z katastrofalna strata finansowa i kupić coś starego. W którym nie będą się psuć wszystkie ekologiczne dodatki. No i zrezygnować z disla na rzecz Benz. Mieszkam w Niemczech i powoli kaplikuja się tu sprawy diesli. Lada dzień przyjdzie mój galant z warsztatu gdzie jest przygotowany do przeglądu.
Czy waszym zdaniem te auto zyska kiedyś na wartości? Warto inwestować ?
Sprawa główna. Jaki jest rozmiar rury wydechowej. A dokładniej ... Chcem założyć inny tłumik ale nie wiem ile mm powinien mieć
Na wejściu do tłumika.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2018, 13:29   

Według mnie nie będzie drożeć. Raczej więcej pieniędzy straci się na utrzymaniu niż kiedykolwiek zyska. Jedyna wersja która już podrożała to VR-4 i ona faktycznie może mieć szansę na miano youngtimera, zwykłe 2.5 - nie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-04-2018, 15:28   

Rura chyba jest 60mm.
Nie zyskasz nic na wartości raczej tak jak wyżej napisane.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Virus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 27-04-2018, 15:41   

No to pocieszne. Myślałem że to na wyginięciu pomalu. Zakonserwowalem calego. Teraz robi się rozrząd olej i zawieszenie. No nic. Nie inwestuje wiec dalej. Zmienię więc tylko wydech.
Jak by ktos przerabiał ten temat i wiedział dokładnie jaka raura to dzięki za informacje .
Podnosił ktoś moc w 2.5? Jest jakaś opcja po za dolotem i wylotem. Co naturalnie nie będzie mega drogie?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-04-2018, 20:34   

Marcino napisał/a:
Rura chyba jest 60mm
Dokładnie tak.
 
 
Virus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-05-2018, 10:11   

Mam tłumik 58mm mogę zamontować bez obaw? WM sport 58mm wyjście owal
Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? Czy średnica rury powinna być większa lub taka sama.
Do tego filtr K&N -wkladka sport
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-05-2018, 21:28   

Virus napisał/a:
Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda?

Oby nie było o kilka rumaków mniej :wink:
_________________

 
 
 
Virus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 03-05-2018, 06:40   

Dlaczego? Jest taka opcja? Czy cisniecie ze mnie
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-05-2018, 07:10   

Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu. Robienie tego bez obliczeń raczej nie przyniesie pożądanych efektów.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jacek11 03-05-2018, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 03-05-2018, 15:42   

no i dod wypadałoby "mapować" silnik też
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-05-2018, 09:36   

Bez
jacek11 napisał/a:
Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu

Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-05-2018, 17:11   

Marcino napisał/a:
Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej....

Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ?
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-05-2018, 10:39   

jacek11 napisał/a:
Marcino napisał/a:
Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej....

Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ?

Kupiłem do modelu do galanta.... za 100 pare złotych na allego. Niestety delikatnie buczy przy wcisnieciu pedału gazu...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-05-2018, 23:02   

Czyli pojemność tłumików jest właściwa. Dlatego nie ma strat mocy.
To że jest głośniejszy,to nic dziwnego. Kupiłem kiedyś Asmeta za 230 zł. i po kilku dniach zmieniłem na stary. Za głośno. Asmet do tej pory leży,i się kurzy. Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała :wink:
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-05-2018, 11:37   

jacek11 napisał/a:
Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała

Mam flansze.... i też chciałem druga a w sumie to uzyłem łącznika...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.