[EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi |
Autor |
Wiadomość |
Virus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 27-04-2018, 09:29 [EA5A/W 2.5] Pomoc dla nowego. Wydech i inne drobiazgi
|
|
|
GALANT 2500 V6 1998r 163KM sedan w automacie 188tys oryg przebieg.
Witam. Jestem nowy. Znużony inwestowaniem w nowe auta postanowiłem sprzedac z katastrofalna strata finansowa i kupić coś starego. W którym nie będą się psuć wszystkie ekologiczne dodatki. No i zrezygnować z disla na rzecz Benz. Mieszkam w Niemczech i powoli kaplikuja się tu sprawy diesli. Lada dzień przyjdzie mój galant z warsztatu gdzie jest przygotowany do przeglądu.
Czy waszym zdaniem te auto zyska kiedyś na wartości? Warto inwestować ?
Sprawa główna. Jaki jest rozmiar rury wydechowej. A dokładniej ... Chcem założyć inny tłumik ale nie wiem ile mm powinien mieć
Na wejściu do tłumika. |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2018, 13:29
|
|
|
Według mnie nie będzie drożeć. Raczej więcej pieniędzy straci się na utrzymaniu niż kiedykolwiek zyska. Jedyna wersja która już podrożała to VR-4 i ona faktycznie może mieć szansę na miano youngtimera, zwykłe 2.5 - nie. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10669 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-04-2018, 15:28
|
|
|
Rura chyba jest 60mm.
Nie zyskasz nic na wartości raczej tak jak wyżej napisane. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Virus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 27-04-2018, 15:41
|
|
|
No to pocieszne. Myślałem że to na wyginięciu pomalu. Zakonserwowalem calego. Teraz robi się rozrząd olej i zawieszenie. No nic. Nie inwestuje wiec dalej. Zmienię więc tylko wydech.
Jak by ktos przerabiał ten temat i wiedział dokładnie jaka raura to dzięki za informacje .
Podnosił ktoś moc w 2.5? Jest jakaś opcja po za dolotem i wylotem. Co naturalnie nie będzie mega drogie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-04-2018, 20:34
|
|
|
Marcino napisał/a: | Rura chyba jest 60mm | Dokładnie tak. |
|
|
|
 |
Virus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 02-05-2018, 10:11
|
|
|
Mam tłumik 58mm mogę zamontować bez obaw? WM sport 58mm wyjście owal
Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? Czy średnica rury powinna być większa lub taka sama.
Do tego filtr K&N -wkladka sport |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11108 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-05-2018, 21:28
|
|
|
Virus napisał/a: | Tłumik tzw sportowy więc w sumie przelotowy więc pół konia więcej i tak powinno być prawda? |
Oby nie było o kilka rumaków mniej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Virus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 163KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 4 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 03-05-2018, 06:40
|
|
|
Dlaczego? Jest taka opcja? Czy cisniecie ze mnie |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11108 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-05-2018, 07:10
|
|
|
Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu. Robienie tego bez obliczeń raczej nie przyniesie pożądanych efektów. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez jacek11 03-05-2018, 18:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 03-05-2018, 15:42
|
|
|
no i dod wypadałoby "mapować" silnik też |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10669 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-05-2018, 09:36
|
|
|
Bez jacek11 napisał/a: | Każda modyfikacja wydechu powinna być połączona z modyfikacją dolotu |
Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11108 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-05-2018, 17:11
|
|
|
Marcino napisał/a: | Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... |
Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10669 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-05-2018, 10:39
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Bez jaj.... jak wymieniłem tłumik na nieoryginalny to też nie wiem co ma środku. No i na hamowni nie pokazało nic mniej a raczej wiecej.... |
Dospawałeś jakiś przypadkowy ? czy kupiłeś do modelu auta ? |
Kupiłem do modelu do galanta.... za 100 pare złotych na allego. Niestety delikatnie buczy przy wcisnieciu pedału gazu... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11108 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-05-2018, 23:02
|
|
|
Czyli pojemność tłumików jest właściwa. Dlatego nie ma strat mocy.
To że jest głośniejszy,to nic dziwnego. Kupiłem kiedyś Asmeta za 230 zł. i po kilku dniach zmieniłem na stary. Za głośno. Asmet do tej pory leży,i się kurzy. Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10669 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-05-2018, 11:37
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Chyba wytnę z niego flanszę bo w oryginalnym mi skorodowała |
Mam flansze.... i też chciałem druga a w sumie to uzyłem łącznika... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|