Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ0] Problem z aparatem zapłonowym po raz kolejny
Autor Wiadomość
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13-10-2017, 16:37   [CJ0] Problem z aparatem zapłonowym po raz kolejny

Witam,

Posiadam CJ0 z 98r polift. Padł mi wcześniej ap. zapłonowy więc kupiłem używkę, wszystko było oki tylko budą trzęsło na jałowym biegu ale się przyzwyczaiłem. Natomiast teraz pojawił się problem z odpaleniem o poranku, wiadomo wilgoć itp. podobny jakiś czujnik Hala jest uszkodzony czy coś w tym stylu.
Ale do rzeczy, nie chce wydawać 100-150zł znowu aby pochodził 3-4 miesiące. Może ktoś zna człowieka który to regeneruje porządnie. Będę wdzięczny za jakikolwiek namiar, najlepiej mazowieckie ale nie upieram się. Mam 2 aparaty więc mogę 1 wysłać.
Czy od innych modeli typu Spacestar czy lancer podejdą te aparaty?
Mój ma oznaczenie T2T59...A RV, może da się kupić inny który nie będzie miał takiej wady???

Serdecznie Pozdrawiam,
Tomek

[ Dodano: 14-10-2017, 16:06 ]
Dzwoniłem do Magika z Krakowa który to regeneruje i ma za 250zł zregenerowane aparaty. Natomiast powiedział mi że nie chce mnie naciągać na kasę i robi to już tylko po godzinach. Ale jego tajemnicą było to, że kupował aparaty zapłonowe mazdy M1,M4 które chodzą po 50-80zł i przekładasz cewkę i elektronikę(są takie same), i podobno one w ogóle się nie psuły i nie wracały na gwarancji. Zamówiłem 1 sztukę zobaczymy czy to prawda ale jeśli tak to jest to alternatywa na wieczność naszych Miśków

Pozdrawiam,

Tomek

[ Dodano: 17-10-2017, 23:57 ]
Wymieniłem, wszystko plug@play i o dziwo działa.
Kto mi podpowie, dlaczego Colt tylko na maksymalnie przyszpieszonym zapłonie chodzi jako tako, tzn przyszpiesza i jeżdzi ale telepie go na niskich obrotach. Czy chodzi tutaj o nie prawidłowe ustawienie palca względem 1 tłoka?
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-10-2017, 07:41   

Sprawdź czy rozrząd jest dobrze zsynchronizowany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18-10-2017, 21:58   

Rozrząd ustawiony na znak T, 1 Tłok w najwyższej pozycji, paluch ustawiony na 4 cylinder, nie da się inaczej ustawić gdyż paluch podchodzi tylko w 1 pozycji na pstryknięcie(powinno być metalową blaszką w kierunku maski prawda czy fałsz?). Czyli to jest najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd? Mechanik się tłumaczy że gdyby tak było to by nie palił i zawory byłyby pogięte itd.

Wszystko to się stało po tym jak mi poszła uszcz. pod głowicą(Podejrzewam że przeskoczył wtedy rozrząd czego wynikiem 2 tyg później mogła być uszczelka pod głowicą.)
Jakie są teraz objawy:
-na jałowym trzęsie budą, na kierownicy jest to mocno odczuwalne
-Nie równo wkręca się na obroty
-przy odcince się dławi ale nie zawsze

Pomóżcie Koledzy :)
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-10-2017, 22:09   

Obróc wałem korbowym raz jeszcze, pozycja wałka rozrzadu zgadza sie raz na 2 obroty wału
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18-10-2017, 22:23   

Dzięki za info, jutro sprawdzę i dam znać. Powiedz mi na którym zobaczeniu ma być wcięcie na kole?
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-10-2017, 23:25   

Wcięcie ma wskazywać T
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 19-10-2017, 23:05   

Warto zmierzyć kompresję. 1.3 w porównaniu z 1.6 nie są zbyt rewelacyjne wg mnie. Ubytki kompresji na którymś cylindrze mogą świadczyć nawet o wypalonym zaworze. Skoro robiona była UPG, to ciekawe czy luzy zaworowe były sprawdzone- najtańsza opcja -> podparte jeden lub więcej zaworów.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 21-10-2017, 09:30   

Głowica w Grudniu była kompletnie regenerowana włącznie z regeneracją zaworów. Na chwilę obecną mechanik stwierdził że aparat zapłonowy ma przebicie...

[ Dodano: 22-10-2017, 20:25 ]
Mechanik dał Ciała, zmienił świecę wsadził stary aparat i zadowolony... Zapłon nadal ustawiony na maksymalnym przyspieszeniu.
Pomimo 2 krotnego obrócenia kołem zamachowym palec nadal w tej samej pozycji czyli skierowany w dół tą blaszką(Sam tego nie widziałem, Mechanik tak mi przekazał)
Luzy zaworowe(czyli wsadzanie tych cienkich blaszek pod pokrywać zaworów było robione jakieś 60Kkm), czy to może powodować taki problem? Powtarzam że to się wydarzyło po wydmuchaniu uszczelki(Możliwe że przeskoczył rozrząd)
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-10-2017, 08:22   

georgekaskader napisał/a:
Luzy zaworowe(czyli wsadzanie tych cienkich blaszek pod pokrywać zaworów było robione jakieś 60Kkm)
powinno się je sprawdzać co 15 tkm i regulować w miarę potrzeb
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24-10-2017, 18:42   

Ale czy mogą być takie objawy?

[ Dodano: 24-10-2017, 18:46 ]
Zrobię relację wideo jak to wygląda pod kopułką i jak samochód się zachowuje. Sory, że się tak długo schodzi ale cholerna praca zajmuje mi dużo czasu którego i tak jest za mało.
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-10-2017, 20:36   

georgekaskader napisał/a:
stało po tym jak mi poszła uszcz. pod głowicą
wg mnie kwalifikuje to rozrząd do sprawdzenia i ustawienia
zawory najczęściej mają to do siebie, że zmiana luzu na plus jest słyszalna (klepanie) a na minus powoduje np. gaśnięcie na gorącym a na zimnym jest OK (lub odwrotnie)
wg mnie masz źle złożony rozrząd
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12-11-2017, 19:16   

https://photos.app.goo.gl/HWss9VXok9nXmoh23

W filmiku 1 tłok od strony rozrządu w najwyższej pozycji. Proszę o podpowiedź.

Tomek
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2017, 08:41   

Po aparacie nie poznam. Trzeba zdjąć górną obudowę od rozrządu a wał ustawić na T a nie na 5° przed nim.
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14-11-2017, 21:02   

Ok, postaram się w sobotę zrobić wideo relację.

Odkryłem, że przewody maja przebicie. Spryskałem je w nocy i widać iskierki więc jak jest wilgotno może chyba nie palić. Jutro zmienię kopułkę oraz kable i zobaczymy co będzie.
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.