Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sprawdzić przepływomierz
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2019, 11:44   Jak sprawdzić przepływomierz

Hejka !

Wczoraj odebrałem auto od mechanika i powiedział mi, że przepływomierz najprawdopodobniej jest uszkodzony (nie zmieniały się wartości napięcia na żadnym z PINów niezależnie od obrotów).

Miałem jednak zapasowy używany i po przełożeniu jest nieco lepiej ale nadal auto nie ma tyle mocy co trzeba.

No i teraz mam dylemat czy przepływka jest sprawna czy może to coś innego.

Gdyby dało się go sprawdzić i mieć pewność, że jest sprawna to wtedy bym spokojnie do gaziarza się udał :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-03-2019, 15:41   

Najprościej to podczas pracy silnika zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeśli będzie zmiana w zachowaniu silnika, to znaczy że przepływka pracuje. Po za tym możesz posprawdzać błędy. Jeśli któryś czujnik będzie uszkodzony to ECU powinno zgłosić błąd.
_________________

 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-03-2019, 12:01   

jacek11 napisał/a:
Najprościej to podczas pracy silnika zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeśli będzie zmiana w zachowaniu silnika, to znaczy że przepływka pracuje. Po za tym możesz posprawdzać błędy. Jeśli któryś czujnik będzie uszkodzony to ECU powinno zgłosić błąd.


Zdjąłem - silnik od razu zaczął dziwnie pracować - po włożeniu wtyczki wszystko OK - czyli przepływka dobra - tak ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2019, 13:24   

Z którego roku jest Twoje auto?
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-03-2019, 13:56   

plecho1 napisał/a:
Z którego roku jest Twoje auto?


Rocznik 93 - a jakie to ma znaczenie ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2019, 14:37   

A to raczej nic nie doradzę. Bo jakby dało się podpiąć Evoscan to można by podejrzeć pracę przepływomierza.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-03-2019, 19:24   

plecho1 napisał/a:
A to raczej nic nie doradzę. Bo jakby dało się podpiąć Evoscan to można by podejrzeć pracę przepływomierza.


A czy MMCd na Palma zdiagnozuje przepływkę ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2019, 19:29   

Nie wiem nigdy tego nie używałem ale jak daje podgląd parametrów to wartość przepływu jest jednym z takich parametrów. na biegu jałowym powinno być pewnie około 2 - 3 g/s. Jakbyś znał wartość dla powiedzmy 3 tys obrotów to można by łatwo sprawdzić czy działa ok.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-03-2019, 20:08   

Cytat:

jacek11 napisał/a:
Najprościej to podczas pracy silnika zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeśli będzie zmiana w zachowaniu silnika, to znaczy że przepływka pracuje. Po za tym możesz posprawdzać błędy. Jeśli któryś czujnik będzie uszkodzony to ECU powinno zgłosić błąd.


Zdjąłem - silnik od razu zaczął dziwnie pracować - po włożeniu wtyczki wszystko OK - czyli przepływka dobra - tak ?
_________________

A robiłeś ten test na tamtej przepływce?
Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś?
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-03-2019, 21:24   

Cytat:
A czy MMCd na Palma zdiagnozuje przepływkę ?
przecież ci pisałem że tak
już testowałem raz Sigme - MMCd działa, tylko dużo wolniej niż z Galantem czy Eclipse na przykład
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2019, 07:24   

jacek11 napisał/a:
A robiłeś ten test na tamtej przepływce?


Kiedyś tak i po odpięciu wtyczki było identycznie. Ale na tym jakoś po prostu auto ma wyraźnie więcej mocy.
Czy przepływka może być "częściowo" niesprawna ? Skoro na starej też auto jeździło tylko gorzej...

jacek11 napisał/a:
Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś?

Owszem - kilka dni temu - od 10,5 do 11

Krzyzak napisał/a:
A czy MMCd na Palma zdiagnozuje przepływkę ?
przecież ci pisałem że tak
już testowałem raz Sigme - MMCd działa, tylko dużo wolniej niż z Galantem czy Eclipse na przykład


Rozumiem - nie zrozumiałem :mrgreen:
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-03-2019, 08:09   

Oczywiście, przeplywka może przekłamywać przez co sterownik będzie ustalał niewłaściwy skład mieszanki.
Dlatego trzeba by się dowiedzieć z manualu jaki przepływ powinna mieć na biegu jałowym i przy powiedzmy 3000 obrotów i sprawdzić czy tak jest za pomocą interfejsu i programu.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2019, 08:42   

plecho1 napisał/a:
Dlatego trzeba by się dowiedzieć z manualu jaki przepływ powinna mieć na biegu jałowym i przy powiedzmy 3000 obrotów i sprawdzić czy tak jest za pomocą interfejsu i programu.


Czyli muszę sobie przejrzeć serwisówkę i porównać z pomiarem ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-03-2019, 15:54   

To najlepsze wyjście, będzie wiadomo czy pokazuje poprawne wartości.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11142
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-03-2019, 16:07   

Wojciech Bogacz napisał/a:

jacek11 napisał/a:
Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś?

Owszem - kilka dni temu - od 10,5 do 11

No to szału już nie ma. U mnie jest po 11, i też już nie jest najlepiej. Może szukasz dziury w całym :roll:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.