Jak sprawdzić przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2019, 11:44 Jak sprawdzić przepływomierz
|
|
|
Hejka !
Wczoraj odebrałem auto od mechanika i powiedział mi, że przepływomierz najprawdopodobniej jest uszkodzony (nie zmieniały się wartości napięcia na żadnym z PINów niezależnie od obrotów).
Miałem jednak zapasowy używany i po przełożeniu jest nieco lepiej ale nadal auto nie ma tyle mocy co trzeba.
No i teraz mam dylemat czy przepływka jest sprawna czy może to coś innego.
Gdyby dało się go sprawdzić i mieć pewność, że jest sprawna to wtedy bym spokojnie do gaziarza się udał |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-03-2019, 15:41
|
|
|
Najprościej to podczas pracy silnika zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeśli będzie zmiana w zachowaniu silnika, to znaczy że przepływka pracuje. Po za tym możesz posprawdzać błędy. Jeśli któryś czujnik będzie uszkodzony to ECU powinno zgłosić błąd. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-03-2019, 12:01
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Najprościej to podczas pracy silnika zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeśli będzie zmiana w zachowaniu silnika, to znaczy że przepływka pracuje. Po za tym możesz posprawdzać błędy. Jeśli któryś czujnik będzie uszkodzony to ECU powinno zgłosić błąd. |
Zdjąłem - silnik od razu zaczął dziwnie pracować - po włożeniu wtyczki wszystko OK - czyli przepływka dobra - tak ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2019, 13:24
|
|
|
Z którego roku jest Twoje auto? |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-03-2019, 13:56
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Z którego roku jest Twoje auto? |
Rocznik 93 - a jakie to ma znaczenie ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2019, 14:37
|
|
|
A to raczej nic nie doradzę. Bo jakby dało się podpiąć Evoscan to można by podejrzeć pracę przepływomierza. |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-03-2019, 19:24
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A to raczej nic nie doradzę. Bo jakby dało się podpiąć Evoscan to można by podejrzeć pracę przepływomierza. |
A czy MMCd na Palma zdiagnozuje przepływkę ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-03-2019, 19:29
|
|
|
Nie wiem nigdy tego nie używałem ale jak daje podgląd parametrów to wartość przepływu jest jednym z takich parametrów. na biegu jałowym powinno być pewnie około 2 - 3 g/s. Jakbyś znał wartość dla powiedzmy 3 tys obrotów to można by łatwo sprawdzić czy działa ok. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-03-2019, 20:08
|
|
|
Cytat: |
jacek11 napisał/a:
Najprościej to podczas pracy silnika zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeśli będzie zmiana w zachowaniu silnika, to znaczy że przepływka pracuje. Po za tym możesz posprawdzać błędy. Jeśli któryś czujnik będzie uszkodzony to ECU powinno zgłosić błąd.
Zdjąłem - silnik od razu zaczął dziwnie pracować - po włożeniu wtyczki wszystko OK - czyli przepływka dobra - tak ?
_________________ |
A robiłeś ten test na tamtej przepływce?
Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-03-2019, 21:24
|
|
|
Cytat: | A czy MMCd na Palma zdiagnozuje przepływkę ? | przecież ci pisałem że tak
już testowałem raz Sigme - MMCd działa, tylko dużo wolniej niż z Galantem czy Eclipse na przykład |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2019, 07:24
|
|
|
jacek11 napisał/a: | A robiłeś ten test na tamtej przepływce? |
Kiedyś tak i po odpięciu wtyczki było identycznie. Ale na tym jakoś po prostu auto ma wyraźnie więcej mocy.
Czy przepływka może być "częściowo" niesprawna ? Skoro na starej też auto jeździło tylko gorzej...
jacek11 napisał/a: | Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś? |
Owszem - kilka dni temu - od 10,5 do 11
Krzyzak napisał/a: | A czy MMCd na Palma zdiagnozuje przepływkę ?
przecież ci pisałem że tak
już testowałem raz Sigme - MMCd działa, tylko dużo wolniej niż z Galantem czy Eclipse na przykład |
Rozumiem - nie zrozumiałem |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-03-2019, 08:09
|
|
|
Oczywiście, przeplywka może przekłamywać przez co sterownik będzie ustalał niewłaściwy skład mieszanki.
Dlatego trzeba by się dowiedzieć z manualu jaki przepływ powinna mieć na biegu jałowym i przy powiedzmy 3000 obrotów i sprawdzić czy tak jest za pomocą interfejsu i programu. |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2019, 08:42
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Dlatego trzeba by się dowiedzieć z manualu jaki przepływ powinna mieć na biegu jałowym i przy powiedzmy 3000 obrotów i sprawdzić czy tak jest za pomocą interfejsu i programu. |
Czyli muszę sobie przejrzeć serwisówkę i porównać z pomiarem ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-03-2019, 15:54
|
|
|
To najlepsze wyjście, będzie wiadomo czy pokazuje poprawne wartości. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11142 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-03-2019, 16:07
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: |
jacek11 napisał/a:
Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś?
Owszem - kilka dni temu - od 10,5 do 11 |
No to szału już nie ma. U mnie jest po 11, i też już nie jest najlepiej. Może szukasz dziury w całym |
_________________
 |
|
|
|
 |
|