| Carisma 1.6 66kW 1997 przydusza się gdy dodaje gazu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | justyna1987   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 DA1A 66 kW 1997
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 22 Lut 2019
 Posty: 2
 Skąd: łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2019, 13:01   Carisma 1.6 66kW 1997 przydusza się gdy dodaje gazu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Wszystkich   
 Od razu powiem, że nie mam umiejętności aby samemu naprawić auto.
 Auto zaprowadzę do mechanika, ale chciałabym się dowiedzieć chociaż mniej więcej
 co jest przyczyną że auto przestało normalnie jeździć.
 
 Auto odpala normalnie bez żadnych problemów. Problem pojawi się natomiast gdy chcę normalnie autem jechać. Gdy dodaje gazu auto zaczyna się dławić, dusić... nie ma siły aby jechać dalej...Obecnie daje sobie radę w ten sposób, że naciskam delikatnie pedał gazu i wtedy auto jakoś się jeszcze powoli rozpędza. Gdybym nacisnęła normalnie pedał gazu auto zaczęło by się dusić.
 
 Przeglądałam posty na temat możliwych przyczyn duszenia się auta ale w carsimie 1.8
 W większości winowajcą były filtry w pompie wysokiego ciśnienia (te takie malutkie na zdjęciach).
 Zadzwoniłam do ASO żeby zamówić do swojego auta takie filtry, ale Pan z działu częsci powiedział mi że w 1.6 takie filtry pompy wysokiego ciśnienia nie występują. Jedynie występuje duży filtr paliwa tzw. puszka.
 
 W związku z tym chciałam zapytać czy ktoś orientuje się czy w 1.6 benzyna występują te filtry pompy paliwa ?
 
 Czy ktoś mogłby podsunąć jakąś sugestię co może być przyczyną że auto dusi się (traci moc) gdy dodaje gazu ... ?
 
 Tak jak mówiłam auto oddaje do mechanika, ale nie chciałabym nie potrzebnie wydawać kasy na wymianę części które są dobre. JAk wstępnie rozmawiałam z mechnikiem to nie za bardzo wiedział co może być przyczyną że auto się dusi...
 
 Ps. A może ktoś zna dobrego mechanika z okolic Łodzi ?
 
 z góry dziękuję za pomoc
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2019, 13:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nie masz LPG to może być zapchany filtr paliwa, masz go chyba pod maską lub pada pompa paliwa która jest w zbiorniku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2019, 13:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | W 1,6 nie masz tych filterków, o e są tylko w silnikach GDI na bezpośrednim wtrysku paliwa. 
 Trzeba sprawdzić czy nie ma oleju w gniazdach świec.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2019, 16:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | justyna1987 napisał/a: |  	  | W związku z tym chciałam zapytać czy ktoś orientuje się czy w 1.6 benzyna występują te filtry pompy paliwa ? | 
 W zbiorniku na pompie paliwa powinien być filtr siatkowy, na schemacie nr. 05506.
 
   
 Fotka przykładowa.
 
 
   
 Oraz pod maską powinien być zwykły filtr paliwa, na schemacie nr. 05300.
 
 
   
   
 Co do tych mikro filterków w pompie wc to tak jak koledzy napisali to domena GDi
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2019, 16:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Objawy wyglądają jakbyś miała przestawioną przepustnicę. Albo problem z zapłonem - zajrzałbym do kopułki/palca aparatu bo zdaje się takie jeszcze masz tam rozwiązanie. Jeśli chodzi o osobę obeznaną w Mitsu w okolicy Łodzi to zgłoś się do Marka Malika - znajdziesz go na fejsbuku
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marecki338   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander 6, COLT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 15 Cze 2007
 Posty: 278
 Skąd: bartoszyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-02-2019, 23:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | objawy wskazują na za niskie ciśnienie  pompy paliwa w zbiorniku . powinno być  3,5 bara , jak spadła wydajność na małych obrotach będzie ok. podczas przyśpieszania brakuje paliwa i się dławi. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-02-2019, 13:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale na open loop - przy zapiętym regulatorze ciśnienia jest prawie bar mniej 	  | marecki338 napisał/a: |  	  | powinno być 3,5 bara | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |