Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:53
Outlander Turbo przerywa
Autor Wiadomość
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 29-08-2016, 15:33   Outlander Turbo przerywa

Panowie i ewentualnie Panie, mam mały problem ze swoim O1T.

Normalnie jeżdżę wolno czyli do 120 km/h. Dzisiaj poniosła mnie fantazja i na autostradzie gaz w podłogę :) Odnotowałem dziwny objaw. Samochód jedzie, przyśpiesza jednak jest odczuwalne szarpanie i przerywanie. Tak jakby na pół sekundy co chwilę coś blokowało auto a za chwile puszczało. Wiem, wiem, że to nie jest fachowy opis sytuacji. Ubrałe to najlepiej jak potrafiłem w słowa :)

Przy normalnej jeździe jest to mało odczuwalne. Tak samo jest na gazie i benzynie.
Do baku leję tylko 98, przepustnica podobno była czyszczona. Świece jak twierdzi mechanik też są OK.

Przeanalizowałem sytuację i ten objaw jest również przy obrotach poniżej startu turbiny. Szczególnie odczuwalny rano po nocnym postoju.

Mieliście tak ? Jakieś podpowiedzi ?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 29-08-2016, 17:43   

Świece, przewody, cewki.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 29-08-2016, 17:53   

Może łapać lewe powietrze ?
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-08-2016, 18:40   

miałem coś podobnego u siebie najbardziej odczuwalne na 3 biegu przy przyśpieszaniu ,sprawę załatwiły nowe świece.Jak wykręciłem stare to pół elektrody nie było ,świece były jeszcze fabryczne o oznaczeniu IGR6A ,niestety nie mogłem dostać takich samych na naszym rynku zamienników i kupiłem IGR6A11 i zmniejszyłem przerwę na elektrodzie do 0,8mm,choć teraz żałuję że nie kupiłem świec dedykowanych do evo 8 o fabrycznych parametrach.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-08-2016, 19:34   

Świece, przewody, cewki jak najbardziej mogą być za to odpowiedzialne. Zacznij może na początek od pierdoły jaką jest wyłączenie na chwilę klimy bo ona właśnie w sposób opisany przez Ciebie może mulić auto.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 29-08-2016, 21:06   

Fragu napisał/a:
Świece, przewody, cewki.

apollo99 napisał/a:
,sprawę załatwiły nowe świece

nytsug napisał/a:
Świece, przewody, cewki jak najbardziej mogą być za to odpowiedzialne

Czyli masz już kierunek: zapłon
Ja od siebie dodam, że może to być kolektor wydechowy z połączeniem zapchanego katalizatora a czułem to tak
spooner25 napisał/a:
Tak jakby na pół sekundy co chwilę coś blokowało auto a za chwile puszczało

Bardzo dobrze pokazała to hamownia i jej wykres, możesz sobie zobaczyć jak wyglądało to u mnie w wątku są fotki. Wyeliminuj najpierw to c Koledzy Ci podpowiadają a jak to nie to to sprawdź kolektor albo sprawdź za 100 ile masz kucy i NM pod maską :P bo możesz się zdziwić :wink:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 30-08-2016, 08:55   

staszq2 napisał/a:
sprawdź za 100 ile masz kucy i NM pod maską bo możesz się zdziwić


z reguły zaraz po zakupie sprawdzam każdy swój samochód - tu nie było inaczej :D



Hamownia drogowa a więc pomiar rzeczywisty a nie warunki labolatoryjne...

Chyba wywalę katalizator i wymienię świece tak na początek. Później będę eliminował kolejne tematy.
Misiek nie jest nowy i ma kilka rzeczy do poprawy o których się pewnie dowiecie w kolejnych wątkach :P
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 30-08-2016, 11:04   

spooner25 napisał/a:
Hamownia drogowa a więc pomiar rzeczywisty a nie warunki labolatoryjne...

No ale gdzie Ty znalazłeś prostą drogę bez ruchu chyba, że nie na 5 biegu go hamowałeś :wink: Co do wyższości hamowni drogowej a stacjonarnej to opinie podzielone jak tyłek :|
Co do wykresu to nie widać na nim, żeby auto Ci przez ani ułamek sekundy przerywało, no chyba, że podczas próby nie było takiego efektu a jak był to ten wykres wiesz co możesz z nim zrobić...
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
  Wysłany: 30-08-2016, 20:16   

Samochód był hamowany na 3 biegu. Nie jestem znawca tematu. Mogę jedynie podzielić się spostrzeżeniami. Przy 2 kołach były podpięte czujniki i jakieś antenki. Reszta sprzętu w samochodzie. Pod uwagę była wzięta katalogowa masa samochodu + kierowca, operator hamowni, przybliżona ilość paliwa w baku oraz waga gratów z samochodu.

Dla porównania jak hamowałem Hondę Preludę - 2 razy to wyglądało zupełnie inaczej.
Niższa temperatura otoczenia a dodatkowo dmuchawa z zimnym powietrzem skierowana na maskę samochodu.

Co lepsze ? Nie wiem :D Moc w Miśku jednak jest. Podczas hamowania tylko w jednym momencie i to baaaaaardzo delikatnie odczułem opisane szarpnięcie.

Właśnie znalazłem bardzo ciekawy artykuł odnośnie hamowania. :D Poczytajcie bo ciekawe.

http://forum.nissanklub.p...ii-iv-a-moze-v/
 
 
Buszu 
Forumowicz
1234

Auto: Outlander TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 53
Skąd: internet
Wysłany: 30-05-2017, 17:12   świece

Siema koledzy !
czytam, czytam.. i nic nie widziałem jakie świece montować do turbiaka z podtlenkiem lpg :( bosch starczył mi na 8tys km i przerywa. Ogólnie kupiłem cewki od evo IX i zastanawiam sie nad świecami też od evo np.VIII jakieś rady porady ??
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 30-05-2017, 17:57   

Załóż NGK platynowe. Masz w instrukcji oznaczenie. Poszukaj na ww temat na forum.
 
 
Pawel1988 
Mitsumaniak


Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 316
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 30-05-2017, 18:09   

Jeżeli chodzi o świece do lpg to gdzieś chyba Wasio pisał że od jakiegoś lancera pasują i jest odpowiednia przerwa ale symboli nie pamiętam. Zaraz na pewno ktoś napisze :D
_________________
TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-05-2017, 18:16   

Świece dedykowane do Evo

NGK IGR7Ag, takie mam założone i śmiga bez problemu. Fabrycznie ustawione na 0,7 mm
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Buszu 
Forumowicz
1234

Auto: Outlander TURBO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 53
Skąd: internet
Wysłany: 30-05-2017, 18:23   

i mówisz że wszystko hula jak należy ?? ;] gazownik i mechanior jak się pytałem mówi żeby najtańsze kupić i bedzie git... czyli bosch, a NGK jeżeli chodzi o świece to lipa ... ale chyba zaryzykuje NGK IGR7Ag
hyhy
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-05-2017, 19:01   

Buszu, jakbyś dokładnie przeczytał tematy Wasia i Staszka to byś wiedział że Bosche jak założysz to będą Ci wypadać zapłony w turbiaku.

Także wiesz:
- ngk są okej bierz je
- zmień gazownika
- zmień mechaniora ;-)
- czytaj dużo
- hyhy
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.