| [Carisma] Problem z kluczykiem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | arekp   Mitsumaniak
 
  
 Auto: inny
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 21 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 2784
 Skąd: jestem z miasta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:15   [Carisma] Problem z kluczykiem |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, 
 poniewaz juz drugi kluczyk padl owiara czasu i rozleciala sie na nim sparciale gumowe 'oczko' zastanawiam sie jak rozwiazac ten problem.
 
 Byc moze ktos z Was 'rozbieral' kluczyk i potrafi mi powiedziec w ktorym miejscu siedzi elektronika.
 
 Kluczyki obecnie wygladaja tak:
 
 
   
 Przylozylem do kluczyka 'matryce', i jesli taki sam ksztalt kluczyka jest zalany guma to widac dwa otwory. W ktorys z nich pewnie montowana jest elektronika. Mozna by ew. nawiercic otwor w gumie po bokach, ale jesli okazaloby sie , ze np. ten gorny jest wolny to idealnie nadawalby sie na zaiweszenie.
 
 
   
 Powiem szczerze, ze nie usmiecha mi sie wydawac 300 zl za dorabianie kluczyka.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 11:05, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Walisz do gabinetu dentystycznego gdzie robią fotki RTG zębów... i za parenaście złotych będziesz miał fotę gdzie co siedzi w kluczyku. Kumpel kiedyś tak kluczyki od innego auta prześwietlał   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekp   Mitsumaniak
 
  
 Auto: inny
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 21 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 2784
 Skąd: jestem z miasta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zastanawialem sie wlasnie czy beda chcieli mi przeswietlic. Postanowilem jednak najpierw zapytac, byc moze ktos juz ma temat za soba. 
 Uzupelnie tylko, ze Carisma z 1995 roku.
 |  
				| _________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | dorobienie kluczyka to koszt 150zl a nie 300zl, i dorabiaja na takim ze do takiego pekniecia nie dojdzie, a byc moze ci dorobia taniej, jesli kumaty koles wyjmie immo z twojego kluczyka to wiecej jak 50zl nie zaplacisz 
 a ten kluczyk bez gumki to co to ??
 |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | loki7777   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.3 04
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 23 Lut 2008
 Posty: 377
 Skąd: Chodzież
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | To wzor:) NIe wiem osobiscie i wciaz mnie to zastanawia jak mozna takie g... zrobic:( Zeby go jak najmniej uzywac zalozylem sterownik centralnego zamka, ale sama guma to tragedia |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plitek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja dorabiałemkluczyk facio zrobił mi "klon"-zapłaciłem-150zł i jest OK |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekp   Mitsumaniak
 
  
 Auto: inny
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 21 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 2784
 Skąd: jestem z miasta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | loki7777 napisał/a: |  	  | Zeby go jak najmniej uzywac zalozylem sterownik centralnego zamka | 
 
 Ale stacyjke i tak trzeba przekrecic :/
 
 Ten bez gumki to matryca/wzor do dorabiania kluczyka. Do tego jest blaszka z numerem identyfikacyjnym - pewnie do programowania immo.
 
 Dowiadywalem sie o dorobienie kluczyka, ceny 250-300 zl - przy 300 na oryginalnym kluczyku Mitsubishi (180 zl za sam 'czysty' kluczyk).
 
 Generalnie nie ma znaczenia 150 czy 300 zl. Mam oba kluczyki sprawne, problem jedynie z zawieszka. Auto stare i z kluczyka nikt strzelac nie bedzie. Nie planuje dorabiac, chce jakos nawiercic dziurke do zawieszenia na breloku.
 
 [ Dodano: 21-08-2008, 15:04 ]
 ps. sorki, blaszki w misku nie mam. Przy Nissanie byla - ale znow byly tylko 2 kluczyki, wiec pewnie to bylo oznaczenie kluczyka zeby ew. wiedzieli jaki dorobic.
 |  
				| _________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | loki7777   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.3 04
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 23 Lut 2008
 Posty: 377
 Skąd: Chodzież
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 14:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja przy 2 kluczyku mam taka czarna zawieszke z nr ale nr kluczyka to nie jest - chyba ze po tym aso identyfikuje, bo w briefie jest inny.Ten przy kluczyku ma chyba 4 cyfry |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-08-2008, 14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arekp napisał/a: |  	  | Zastanawialem sie wlasnie czy beda chcieli mi przeswietlic. Postanowilem jednak najpierw zapytac, byc moze ktos juz ma temat za soba. | 
 
 W prywatnym gabinecie RTG to ci zrobia co tylko zechcesz - w końcu płacisz za usługę - ja kiedyś prześwietlałem w kilku rzutach pewien moduł elektroniczny zatopiony w nieprzezroczystej żywicy - właśnie po to by wywiercić w nim dziurę w bezpiecznym miejscu.
 |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szyszus1   Mitsumaniak
 
 Auto: Cari GDI 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Lip 2008
 Posty: 78
 Skąd: Hrubieszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2008, 22:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeden kluczyk też mi się tak zrobił i po zdarciu całej gumy wygląda to tak: 
 
   
 
 
 
   
 Także po zdarciu tej gumy nie ma takiego metalu jak pokazałeś, jest natomiast ten plastik widoczny na zdjęciu. W pierwszej focie możemy zobaczyć w prawym górnym rogu wystający kawałek plastiku, który jest jeszcze głębiej - moim zdaniem to ta elektronika, choć jest to słabo widoczne na zdjęciach. Gdzieś w jakimś zakładzie dorabiania kluczy widziałem, że mieli właśnie takie uchwyty do sprzedania, było wiele marek ale mitsubishi akurat nie widziałem, porozglądaj się, po dowiaduj o tym...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekp   Mitsumaniak
 
  
 Auto: inny
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 21 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 2784
 Skąd: jestem z miasta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2008, 23:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ooo ... dzieki  Wlasnie tego nie bylem pewien, czy po bokach gumy mozna nawiercac. 
 Wychodzi na to, ze kicha
  Trzeba bedzie cos innego kombinowac. 
 [ Dodano: 23-08-2008, 00:14 ]
 szyszus1, po nalozeniu na siebie Twojego i mojego zdjecia wychodzi na to, ze dziurki widoczne na moim probniku sa w tym samym miejscu co w Twoim kluczyku.
 
 Moglbys sie poprzygladac, i powiedziec czy to co uzupelnia u Ciebie gorna dziurke to jest guma czy jakis plastik?
 
 Mysle, ze jesli to jest plastik to nawiercenie w tym miejscu dziurki przez gume idealnie rozwiaze problem
   
 [ Dodano: 23-08-2008, 00:18 ]
 
  |  
				| _________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szyszus1   Mitsumaniak
 
 Auto: Cari GDI 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Lip 2008
 Posty: 78
 Skąd: Hrubieszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-08-2008, 23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja myślę, że to jest guma na 98% ale przez to chyba też by dobrze było, a jeśli nie to mógłbyś zrobić dziurkę po lewej stronie kluczka ze zdjęcia nr 1 (tam chyba nie ma nic co by było można uszkodzić) ale najlepszym rozwiązaniem chyba było by, żeby Ci dorobili ten uchwyt jak znajdziesz takie miejsce gdzie się to robi! Cieszę się, że mogłem pomóc i życzę powodzenia! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-08-2008, 11:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | włożenie kluczyka do nowej gumy kosztuje 30 zł a może nawet taniej  razem z immo ci przełożą. |  
				| _________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 -----------------------------------------------
 Mark Twain
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marke   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Gru 2006
 Posty: 3
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-08-2008, 08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | do oryginalnego kluczyka dorobiłem uchwyt.Spinacz biurowy wygiąłem odpowiednio,coś na kształt rozciągniętej podkowy i wtopiłem w obudowę gorącą lutownicą.Trzyma lepiej niż klej.Jeżeli masz znajomego,który posiada lutownicę jest to kilka minut pracy.Estetyka w tym rozwiązaniu rzecz drugorzędna ale uchwyt trzyma bezproblemowo. |  
				| _________________ Marke
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tdi1982   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 172
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-08-2008, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie lepiej jest dorobić kluczyk bez imo ja płaciłem 40zł i przełożyć pestkę od imo.żeby sprawdzić czy masz imo wsadź klucz(TO METALOWE BEZ gumy) w stacyjkę przekręć go żeby kontrolki się zapaliły.Jeśli kontrolka od silnika nie zgaśnie znaczy się że masz imo.Pestka jest schowana w tej gumie czarnej z któregoś boku lewa lub prawa strona.W tej gumie jest zatopiony plastyk a w nim imo.Delikatnie ją rozetnij i będzie tam mała czarna pestka transponder od imo,który trzeba przełożyć do dorobionego klucza.U nas w serwisie nie opłaca się dorabiać klucza bo oni i tak korzystają z punktów dorabiania w danym mieście.Sam serwis dostarcza tylko surówkę klucza za 170zł a dorabiają go na mieście.W Niemczech koszt kluczyka to 30euro!!!!. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |