| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [EA2A/W 2.0] Dolewka oleju |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | admiralkl   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0 '03
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lis 2013
 Posty: 5
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 00:21   [EA2A/W 2.0] Dolewka oleju |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie znalazłem podobnego wątku a w sieci różnie piszą na ten temat... 
 Miałem sytuacje podbramkową - do mojego Galanta musiałem dolać olej bo był już na minimum. Będąc w trasie nie wiedziałem jaki mam aktualnie zalany więc dolalem to co było pod ręką, ok. 0,5 l. Mobil 1 10W40 (oczywiście na zimnym silniku). Wrociwszy z trasy znalazłem fakturę z warsztatu że aktualnie zalany jest 5W30 Valvoline.
 
 Czy mogę na tej mieszance w miarę spokojnie, bez obawy o uszkodzenie silnika przejechać do następnego serwisu, tj. pełnej wymiany oleju i filtru, ok. 1000 km?
 
 Czy jednak pilnie muszę teraz wymienić olej?
 
 Galant 2003 r. 245k przebiegu.
 
 Pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | przemek1602   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Sie 2017
 Posty: 255
 Skąd: ŚWIDNICA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 07:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co ma się stać? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 08:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszytko bedzie dobrze. Jak kiedyś zgubiłem połowe oleju przez brak korka dolałem pierwszy lepszy  i wszytko gra. |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | admiralkl   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 2.0 '03
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lis 2013
 Posty: 5
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 09:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | przemek1602 napisał/a: |  	  | A co ma się stać? | 
 
 Z pierwszej lepszej strony po wyszukiwaniu omawianego tematu na google:
 
 
  	  | http://oleje-silnikowe.com.pl/poradniki/czy-mozna-mieszac-ze-soba-rozne-oleje-silnikowe/ napisał/a: |  	  | "Nie wolno dolewać oleju, który ma inną kasę od aktualnie używanego. Produkty nie wymieszają się poprawnie i może dojść do awarii.
 
 Zastosowanie całkiem innego oleju niż rekomendowany przez producenta i mieszkanie go z dotychczasowym, może doprowadzić do:
 -poważnej usterki silnika,
 -problemów z podzespołami,
 -zniszczenia turbodoładowania,
 -hydraulicznej kompensacji luzów zwrotnych,
 -zatarcia silnika."
 
 | 
 
 Dlatego też pytam
  . |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak byś miał DPF to moze mieć znaczenie |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | przemek1602   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Sie 2017
 Posty: 255
 Skąd: ŚWIDNICA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2019, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | J3dyne co to popychwcze, ten silnik nawet  na oleju "po frytkach" pojedzie |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2019, 00:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | admiralkl napisał/a: |  	  | Z pierwszej lepszej strony po wyszukiwaniu omawianego tematu na google: | 
 Zdolny jesteś. czytasz tylko to, co Ci pasuje, a resztę pomijasz
   Na podanej przez ciebie stronie pisze wyraźnie :
 
  	  | Kod: |  	  | Czy można mieszkać różne rodzaje olejów? 
 Przekonanie o tym, że olejów silnikowych nie można mieszać ze sobą, jest mitem. Współczesne oleje silnikowe, głównie syntetyczne, są ze sobą mieszalne i nie zmienia to sprawności działania silnika. Zwłaszcza w sytuacjach podbramkowych lub wtedy, gdy zupełnie nie wiemy, jaki olej znajduje się w silniku, można uzupełnić jego poziom dowolnym produktem. Jeśli będzie miał on inne parametry, niż olej wlany wcześniej, właściwości jakościowe mieszaniny będą gorsze.
 | 
 I to by było na tyle względem twoich wątpliwości. To raz.
 A dwa - odnośnie twojego pytania :
 
  	  | admiralkl napisał/a: |  	  | Czy mogę na tej mieszance w miarę spokojnie, bez obawy o uszkodzenie silnika przejechać do następnego serwisu, tj. pełnej wymiany oleju i filtru, ok. 1000 km? | 
 Możesz. Ale jeśli boisz się aż tak, że się coś stanie, to po prostu zafunduj sobie wcześniejszą wymianę oleju. Tylko tym razem do oleju przeznaczonego na wymianę (bańka 4 lub 5 l) dokup sobie od razu dodatkową litrówkę na ewentualne dolewki, i woź ją w bagażniku auta.
 
 Tak już całkiem na marginesie - skoro ubyło ci sporo oleju (przeciętnie między kreskami min i max na bagnecie jest różnica 1 l), to albo silnik spala ci olej, albo masz wyciek, albo - i na to bym stawiał - używasz słabego jakościowo i/lub źle dobranego oleju.
 Zastosuj przy wymianie płukankę, i zalej jakiś porządny, w pełni syntetyczny 5W40. Paliwooszczędne 5W30 raczej bym sobie odpuścił, w naszej strefie klimatycznej nieszczególnie jest polecany.
 Instrukcja obsługi:
 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18224
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-12-2019, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | @apg2312 - Amen!!! |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |