ABS się włącza ni z gruchy ni z pietruchy |
Autor |
Wiadomość |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 08-03-2020, 01:13 ABS się włącza ni z gruchy ni z pietruchy
|
|
|
Cześć. Hamując nawet na prostej drodze, na asfalcie a obecnie już podczas każdego hamowania czuć pod gejem (poprawność polityczna) że abs się włącza. Jest charakterystyczne chrupanie i odgłos ABS-u. Co może być przyczyną ? Wiem że może być to czujnik albo zębatka na przegubie albo jeszcze coś innego ale pytam bo może komuś się to przydarzyło i skróci mi to męki. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10688 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-03-2020, 07:06
|
|
|
Pewnie koronka pękła na kole |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 08-03-2020, 12:27
|
|
|
Może też coś wpadło na czujnik/koronkę |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11141 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-03-2020, 13:05
|
|
|
danpel napisał/a: | może komuś się to przydarzyło i skróci mi to męki. |
Mnie to się przydarzyło, i było dokładnie to co napisał Marcino,
Szukaj pęknięcia koronki na przegubach. Zębatki w kołach tylnych są wieczne |
_________________
 |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-03-2020, 14:03
|
|
|
Potwierdzam to co wyżej piszą. Mi kilku mechaników szukało i oglądało i nie mogli znalezc uszkodzenia. Uparli sie że pompa ABSu walneła. Jezdziłem prawie rok z wyjętym bezpiecznikiem od ABSu w poszukiwaniu pompy do mojego modelu. Po roku postanowiłem jeszcze raz poprosic o sprawdzenienkoronek, wiązek i czujników. Znalezli minimalne pęknięcie koronki 🤦♂️ wymiana i po sprawie |
|
|
|
 |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 08-03-2020, 19:40
|
|
|
A taki pierścień to się po prostu naprasowuje na przegub, czy jest jakaś głębsza filozofia ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11141 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-03-2020, 19:57
|
|
|
Sam go nabijesz. Musisz tylko wyczyścić rdzę pod nim, bo to ona go popsuła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2020, 21:33
|
|
|
Polecam ogrzać go opalarką - łatwiej go wsadzić wtedy.
A i musisz oczywiście wyjąć przegub ze zwrotnicy - bo jest osadzony na przegubie zewnętrznym. |
|
|
|
 |
|