| [Z34A 1.3] Błąd P1970 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | andrzej197310   Nowy Forumowicz
 Endriu 73
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Paź 2019
 Posty: 7
 Skąd: Wrzesnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2020, 21:34   [Z34A 1.3] Błąd P1970 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, silnik zaczął szarpać,zaświeciła kontrolka silnika. Po ponownym uruchomieniu wróciła normalna praca silnika. Kod błędu P1970.
 Co to?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2020, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Code No. P1970: Torque Monitoring 
 PROBABLE CAUSES
 
 - Failed manifold absolute pressure sensor
 - Failed accelerator pedal position sensor
 - AIr drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
 - Failed throttle valve control servo
 - Failed engine-ECU or engine-A-M/T-ECU
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andrzej197310   Nowy Forumowicz
 Endriu 73
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Paź 2019
 Posty: 7
 Skąd: Wrzesnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2020, 22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czasami występuje szarpanie podczas jazdy głównie na 2 i 3 biegu tylko przy ok. 1800 obr na rozgrzanym silniku  po przejechaniu kilku kilometrów i złapaniu temperatury przez silnik. Po podłączeniu pod komputer brak błędów. Wymienione świece i MAP sensor, przeczyszczona przepustnica chociaż zanieczyszczona w bardzo małym stopniu i wykonana akceptacja. Brak falowania obrotów, odpala bez zarzutu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m_przemek   Forumowicz
 
 Auto: Outlander II LPG, Colt 1,3 LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 06 Lut 2017
 Posty: 80
 Skąd: Łuków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-07-2020, 10:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | andrzej197310, Miałem podobne objawy kiedyś w swoim colcie szarpał w granicach do 2000 obrotów winowajcą okazał się czujnik zmiennych faz rozrządu. Żeby to sprawdzić trzeba odłączyć od niego wtyczkę, co skutkuje zapaleniem błędu check na desce i zrobić jazdę testową jak po odłączeniu w/w wtyczki nie będzie szarpał podczas jazdy to masz winowajcę. Koszt to czujnik faz ok 40zł używany, ale to 4 lata temu, czas wymiany ok 10 min trzyma go jedna śruba torx. + skasowanie błędu. Czujnik znajduje się z lewej strony listwy wtryskowej od przodu silnika w okolicy wlewu oleju. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | andrzej197310   Nowy Forumowicz
 Endriu 73
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Paź 2019
 Posty: 7
 Skąd: Wrzesnia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-07-2020, 21:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | m przemek.  Odłączyłem i wykonałem jazdę testową- nie szarpie. Teraz tylko zakup ale dostępność mała i cena nie mała.
 Dziękuję za pomoc.
 Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |