Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki może być dopuszczalny luz na wale?
Autor Wiadomość
semo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2020
Posty: 3
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 07-12-2020, 14:31   jaki może być dopuszczalny luz na wale?

Witam.

Czy ktoś kto ma sprawne napędy w Pajero 2, mógłby sprawdzić i napisać czy i jaki luz ma na wałach kiedy zapięte są napędy? Jaki luz jest dopuszczalny?

Podczas długiej jazdy pod górę na zapiętym 4x4 mam gdzieś strzały i wrażenie jakby w momencie strzału znikał napęd na przód. Po lekturze tego forum i innych stron poświęconych 4x4 zakładam że problem jest:
- ze sprzęgiełkami
- półosiami
- łańcuchem reduktora (oby nie)...
Jak górka nie jest zbyt długa albo nie bardzo stroma to strzałów niema, albo są bardzo rzadkie (czasem nie jestem pewien czy to ten strzał czy coś innego stuknęło).

Podobno luźny łańcuch reduktora można łatwo sprawdzić patrząc jaki jest luz na wale.

[ Dodano: 07-12-2020, 22:34 ]
Przeczytałem też wątek sprzed 10 lat:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=56902

Dzisiaj zapiąłem 4H i zrobiłem 35 km po asfalcie z różnymi prędkościami, z gwałtownym przyspieszeniem na 3, 4 i 5 biegu. Gdzieś czytałem że przy luźnym łańcuchu gwałtowne ruszenie na wstecznym z zapiętym reduktorem może powodować strzały. Spróbowałem (oczywiście na luźnym podłożu) i żadnych strzałów nie ma.

Jedynie na długim podjeździe strzelało tak, że bałem się dalej jechać żeby czegoś jeszcze dodatkowo nie rozwalić i spokojnie dojechałem do domu.

W tym wątku który podałem wyżej ktoś napisał:
Cytat:
Sprawdź półośki z przodu- łańcuch musiałby być dośc mocno naciągnięty żeby strzelać przy niskich obrotach- po powrocie z Rumuni również wydawało się że łańcuch jest do wymiany- natomiast wymiana półosi wystarczyła -auto po powrocie było w terenie i strzelanie ustąpiło


Zastanawiam się czy da się jakoś sprawdzić stan półosi, a także stan łańcucha bez rozbierania reduktora. Proszę o pomoc i podpowiedź, bo nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei w ciemno...
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.