 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
jaki może być dopuszczalny luz na wale? |
Autor |
Wiadomość |
semo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2020 Posty: 3 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 07-12-2020, 14:31 jaki może być dopuszczalny luz na wale?
|
|
|
Witam.
Czy ktoś kto ma sprawne napędy w Pajero 2, mógłby sprawdzić i napisać czy i jaki luz ma na wałach kiedy zapięte są napędy? Jaki luz jest dopuszczalny?
Podczas długiej jazdy pod górę na zapiętym 4x4 mam gdzieś strzały i wrażenie jakby w momencie strzału znikał napęd na przód. Po lekturze tego forum i innych stron poświęconych 4x4 zakładam że problem jest:
- ze sprzęgiełkami
- półosiami
- łańcuchem reduktora (oby nie)...
Jak górka nie jest zbyt długa albo nie bardzo stroma to strzałów niema, albo są bardzo rzadkie (czasem nie jestem pewien czy to ten strzał czy coś innego stuknęło).
Podobno luźny łańcuch reduktora można łatwo sprawdzić patrząc jaki jest luz na wale.
[ Dodano: 07-12-2020, 22:34 ]
Przeczytałem też wątek sprzed 10 lat:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=56902
Dzisiaj zapiąłem 4H i zrobiłem 35 km po asfalcie z różnymi prędkościami, z gwałtownym przyspieszeniem na 3, 4 i 5 biegu. Gdzieś czytałem że przy luźnym łańcuchu gwałtowne ruszenie na wstecznym z zapiętym reduktorem może powodować strzały. Spróbowałem (oczywiście na luźnym podłożu) i żadnych strzałów nie ma.
Jedynie na długim podjeździe strzelało tak, że bałem się dalej jechać żeby czegoś jeszcze dodatkowo nie rozwalić i spokojnie dojechałem do domu.
W tym wątku który podałem wyżej ktoś napisał:
Cytat: | Sprawdź półośki z przodu- łańcuch musiałby być dośc mocno naciągnięty żeby strzelać przy niskich obrotach- po powrocie z Rumuni również wydawało się że łańcuch jest do wymiany- natomiast wymiana półosi wystarczyła -auto po powrocie było w terenie i strzelanie ustąpiło |
Zastanawiam się czy da się jakoś sprawdzić stan półosi, a także stan łańcucha bez rozbierania reduktora. Proszę o pomoc i podpowiedź, bo nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei w ciemno... |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
|
|