Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pajero 4- czy to dobry wybor
Autor Wiadomość
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 28-01-2021, 08:27   [3.2 DID] Pajero 4- czy to dobry wybor

Witam
Jeszcze raz przepraszam za brak polskich znakow.

Zadalem juz jedno pytanie na temat benzyny 3.8, ale nie uzyskalem zadnej odpowiedzi.
Poza tym benzyn jest bardzo malo, wiec szkam alternatywy.

Moze zaczne od tego do czego bedzie mi sluzyl:
-dojazdy do pracy -4km
-wycieczki weekendowe- ok 2 razy na miesiac
-wyjazdy dluzsze typu Balkany, Alpy, Skandynawia- 2 razy w roku


Boje sie jednak DPF. Mialem juz kilkanascie aut, ale byly to same benzyny lub dodatkowo gaz.
Czy te krotkie dojazdy do pracy nie przysporza mi klopotow z DPF-em?

Czy wszystkie P4 Maja DPF?
Czytalem tutaj, ze wersja z 200KM ma DPF najmniej problematyczny czy cos w tym stylu (nie umiem znalezc postu).

Jakie glowne bolaczki i co trzeba zrobic, oprocz montazu dodatkowego filtra paliwa?
Pytam, bo w temacie o pompie wtryskowej przeczytalem wszystkie strony, a tam duzo jest z P3. Mam juz metlik w glowie.

Przede wszystkim czy P4 3.2 to dobry wybor dla mnie czy szukac benzyny lub innego auta?
Mysle tez o LC 120.
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
Olson 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-01-2021, 10:50   

Problem z pompą wtryskową nie dotyczy Pajero 4 generacji. Wszystkie auta po roku 2006 mają ten problem wyeliminowany. Nie trzeba dokładać dodatkowego filtra, warto natomiast wymieniać regularnie ten co jest. Ja korzystam z filtrów Mann'a i mogę polecić.

Ciężka sprawa w twoim wypadku z tymi dojazdami krótkimi do pracy. Silnik na takiej trasie pewnie nie osiągnie swojej temperatury roboczej, na dłuższą metę może pojawić się jakieś masło pod korkiem wlewu oleju, ale to chyba może się pojawić jakiego silnika byś nie wybrał. Będzie dobrze raz na jakiś czas strzelić traskę jakąś żeby przedmuchać wszystkie układy.

Ja na swoje Pajero 3 polowałem kilka miesięcy. Jeździłem i oglądałem. Tobie też nie polecam się śpieszyć z zakupem.
_________________
Obczaj gruza z fotki.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 28-01-2021, 11:36   

Codziennie rano wiozę syna do przedszkola + dojazd do pracy. Cała trasa (z przerwą) to raptem 6km.
Na liczniku 371 tyś km, problemów z DPF nie ma. "Masła" pod korkiem również nie. Wydaje mi się że zrobić masło na pełnym syntetyku, to już trzeba się postarać.
Wypalanie automatyczne DPF mam średnio 2 razy do roku. Jak kontrolka się włączy, to wyjeżdżam z miast na wioski, robię 15-20km nie oszczędzając pedału gazu i operacja zakończona.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-01-2021, 12:21   

popytaj poszukaj, ale od rocznika 12.2008 do chyba roku 2012 lub 2011 były dostępne z polskich salonów wersje seryjnie bez dpf, tzn miały dpf bezczujnikowy , wg dekodera VIN opisany jako "open type dpf" , było to w wersji Pajero NT , mam taki z polskiego salonu , jazda po dużym mieście od kilku lat bezproblemowa, do pracy ... 1,6km

link dotyczy 2009EUR http://mmc-manuals.ru/man...40134800ENG.HTM
 
 
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 28-01-2021, 13:20   

Dzieki za odpowiedzi :D

Olson napisał/a:
Problem z pompą wtryskową nie dotyczy Pajero 4 generacji. Wszystkie auta po roku 2006 mają ten problem wyeliminowany. Nie trzeba dokładać dodatkowego filtra, warto natomiast wymieniać regularnie ten co jest. Ja korzystam z filtrów Mann'a i mogę polecić.

W takim wypadku nie rozumiem po co ten temat jest na dziale P4?
Dodtakowy filtr myslalem, zeby zalozyc ze wzgledu na mozliwosc kiepskiego paliwa na Balkanach.


klapek napisał/a:
Codziennie rano wiozę syna do przedszkola + dojazd do pracy. Cała trasa (z przerwą) to raptem 6km.

Na liczniku 371 tyś km, problemów z DPF nie ma. "Masła" pod korkiem również nie. Wydaje mi się że zrobić masło na pełnym syntetyku, to już trzeba się postarać.

Wypalanie automatyczne DPF mam średnio 2 razy do roku. Jak kontrolka się włączy, to wyjeżdżam z miast na wioski, robię 15-20km nie oszczędzając pedału gazu i operacja zakończona.


O, czyli nie jest zle. Ile masz KM? 200? Bo o nim czytalem, ze ma DPF typu otwartego czy cos w tym stylu i nie sprawia duzych problemow, a jak juz, to wymiana nie jest droga.
Jak czesto jedziesz gdzies w dalsza trase?

gshesiu napisał/a:
popytaj poszukaj, ale od rocznika 12.2008 do chyba roku 2012 lub 2011 były dostępne z polskich salonów wersje seryjnie bez dpf, tzn miały dpf bezczujnikowy , wg dekodera VIN opisany jako "open type dpf" , było to w wersji Pajero NT , mam taki z polskiego salonu , jazda po dużym mieście od kilku lat bezproblemowa, do pracy ... 1,6km

Ja bede szukal w DE, bo tutaj mieszkam, ale moze akurat znajde.

Czyli nie jest tak zle :D To mnie uspokoiliscie :lol:
Moze jeszcze ktos swoje doswiadczenia napisze.
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
Olson 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-01-2021, 23:33   

Poczytałem trochę i chyba się pośpieszyłem z stwierdzeniem braku problemów z bakiem. Na pewno odsetek zepsutych układów paliwowych jest dużo mniejszy, niż w przypadku Pajero 3. Bak jest ten sam.
Nie ma co się bać Pajero IV. Nie znam nikogo kto by miał i sobie nie chwalił, naprawdę solidne konstrukcje.

Co do dodatkowego filtra, tutaj trzeba wziąć pod wagę kilka czynników: mianowicie czy układ paliwowy da rade z dodatkowym oporem, który spotyka paliwo w drodze do komory spalania. Być może będzie się to wiązało z spadkiem mocy. Takie zabiegi stosowano zanim w sprzedaży pojawiły się baki bez opiłków. Wykresy z hamowani pokazywały spadek moc. Dużo tego typu rzeczy można poczytać w dziale z Pajero 3.
Tylko chciałbym zaznaczyć, żeby nie wykluczać tego rozwiązania. Niech inne osoby się wypowiedzą. Są tematy gdzie dokładano dwa pełnowymiarowe filtry i odczuwalna moc nie spadała. Na pewno nic się nie powinno stać, aby taki założyć na próbkę. Fajne są te przeźroczyste w których można podejrzeć jaki syf zatankowaliśmy. :D
_________________
Obczaj gruza z fotki.
 
 
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 29-01-2021, 13:06   

Czytałem, że zakładają drugi filtr.
Oglądam też taką ciekawą stronę z podróżami P4 i w dziale, gdzie opisane są wszystkie modyfikacje, jest też dołożony drugi filtr.
https://www.5gooverland.com/our-vehicle-setup

Czekam, może ktoś opisze czy jest spadek mocy
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-01-2021, 14:01   

Mam PIV , 284 tyś przebiegu, wymieniony zbiornik, wlew paliwa a poprzedni właściciel wymienił wszytkie wtryski, uważam że problem rozwiązany na 8 lat. Natomiast moje auto 2010r, 200KM (seryjnie) i mam dpf bez czujników, czyli ten suchy. Najlepsza opcja, bo nawet nie jest jakoś wypalany, po prostu nie wiesz że jest i się nim nie martwisz.
 
 
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 31-01-2021, 16:12   

Daroot napisał/a:
Mam PIV , 284 tyś przebiegu, wymieniony zbiornik, wlew paliwa a poprzedni właściciel wymienił wszytkie wtryski, uważam że problem rozwiązany na 8 lat. Natomiast moje auto 2010r, 200KM (seryjnie) i mam dpf bez czujników, czyli ten suchy. Najlepsza opcja, bo nawet nie jest jakoś wypalany, po prostu nie wiesz że jest i się nim nie martwisz.

Dzięki
Wiesz może czy wszystkie wersje z 200KM mają ten sam DPF?
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
MarcinKK 
Forumowicz

Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2021, 12:15   

Można po vinie sprawdzić jaki jest dpf i czy jest bo niektóre wersje go nie mają .
 
 
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 01-02-2021, 13:30   

Ok. Dzięki wszystkim. W takim wypadku będę sprawdzał
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2021, 15:00   

Co do paliwa na Bałkanach, nie taki diabeł straszny. ~10 tysięcy km za jednym przebiegiem - w tym Albania czy kraje byłej Jugosławii, bez najmniejszego problemu. Owszem, przed wyjazdem na Bałkany zakładam nowy filtr paliwa. I nie leję "z beczki" przy drodze, tylko z regularnych stacji, przy czym zwracam uwagę zawsze, gdzie tankują miejscowi. Po powrocie z Bałkanów ponownie zmieniam filtr paliwa (profilaktycznie).
PIV, 2012 rocznik, aktualnie ~150kkm, bak zmieniłem po kupnie (ale to takie bardziej dmuchanie na zimne po PIII, którego miałem wcześniej, więc tu niejako automatycznie u mnie zadziałało).

Sam jeżdżę dość mało (pracuję w domu, teraz tym bardziej, samochód 2-3x w tygodniu - żeby zrobić zakupy na bazarku itp., maks 10 km dziennie), kilka razy w miesiącu (2-3) jakaś trasa (300-400 km), ale nie w każdym miesiącu, plus dłuższe urlopowo (gdy było jeszcze można), zimą przeważnie Austria, latem różnie - objazdowo po Europie (5-9kkm na wyjazd).
Przy przeglądach, jeśli komputer pokazuje, że zbliża się do limitu, wypalam DPF. Kontrolka przy tym moim użytkowaniu (już 8 rok) nie zapaliła się ani razu, widocznie wystarcza to przepalanie co jakiś czas na trasach.



(PS. Na Bałkany polecam dołożyć trąbkę od TIR'a, pneumatyk, pięknie się mieści w przestrzeni przed chłodnicą, pierwszeństwa na wszystkich skrzyżowaniach Twoje ;-) plus jeśli planujesz mniej cywilizowane rejony, jakieś reflektory dalekosiężne, bo raz nam się w nocy droga skończyła i nagle murek w poprzek wyrósł, gdyby nie reflektory, moglibyśmy go nie zauważyć z odpowiednim wyprzedzeniem)
_________________
Sebastian_T
 
 
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 01-02-2021, 15:30   

Sebastian_T napisał/a:

Przy przeglądach, jeśli komputer pokazuje, że zbliża się do limitu, wypalam DPF. Kontrolka przy tym moim użytkowaniu (już 8 rok) nie zapaliła się ani razu, widocznie wystarcza to przepalanie co jakiś czas na trasach.


Dwa pytania:
-co używasz do połączenia się z autem? Jakiś prosty ELM? Czy tylko mechanik ma, bo drogie?
-czy można samemu wcześniej wypalić DPF niż komp sam pokaże?
Jeśli tak, to jak to zrobić?

Sorry za głupie pytania, ale dotąd jeździłem tylko autami na benzynę, ew na gaz. Nigdy nie miałem diesla
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2021, 15:49   

Albo mechanik, albo doraźnie jazdą. Mechanik -podpinasz pod komputer, nie musi być jeszcze sygnału, że trzeba, komputer pokazuje stopień "zużycia" DPF, można włączyć jego wypalanie. Ja sam nic nie mam i nie wpinam. Jeżdżę albo do naszego forumowego Zbyszka na "większe" przeglądy (co dwa lata), albo do mechanika pod domem, który robi wszystkie samochody, ale sam miał 3 sztuki Pajero i wie, z czym je się spożywa ;-)

Doraźne wypalanie - jedziesz w trasę, najlepiej na jakąś autostradę lub drogę szybkiego ruchu, z już rozgrzanym silnikiem, i robisz jakieś 30-50 km z możliwie stałą prędkością (ja staram się w okolicach co najmniej 80-100km/h), z wyższymi obrotami (czyli np. przełączasz na ręczną skrzynię i jedziesz na ciut niższym biegu, żeby obroty podnieść powyżej 3000, nawet 3500rpm). Albo po prostu jedziesz w trasę (np. z rodziną) raz na jakiś czas i troszkę przygazowujesz na autobanie, gdy żona przyśnie ;-)

Jeśli dość regularnie jeździsz np. 1x w miesiącu gdzieś w nawet nie długą, ale pozwalającą na stałą prędkość (jak napisałem wyżej), to nie musisz specjalnie jechać "wypalać", tylko taki przejazd powinien wystarczyć. Jak pisałem wcześniej - mam już 8 lat tego mojego PIV, i ani razu nie zapaliła mi się kontrolka DPF mimo moich krótkich przejazdów (plus te niezbyt dalekie, ale pozwalające na stałą prędkość przez parędziesiąt km, 1-2x w miesiącu). Dwa razy wypalałem u mechanika podczas rocznego przeglądu (przy czym pierwszy raz to chyba było stosunkowo niedługo po kupnie, więc to była kwestia poprzedniego właściciela, a drugi raz ze 3 lata temu).
_________________
Sebastian_T
 
 
Gniew 
Nowy Forumowicz

Auto: Jeep WJ 4.0
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 20 Sty 2021
Posty: 17
Skąd: Bawaria
Wysłany: 01-02-2021, 15:55   

Dzięki. Teraz lepiej to rozumiem
_________________
Piwa i pacierza nigdy nie odmawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.