Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjne odpalanie z przewodów
Autor Wiadomość
marcinp1983 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 15
Skąd: Puławy
Wysłany: 03-11-2021, 19:26   Awaryjne odpalanie z przewodów

Mam pytanie odnośnie odpalania pajero z kabli w razie słabych baterii. Nie mam pojęcia jaki jest układ elektryczny z dwoma akumulatorami i czy rozrusznik jest 12v czy 24 v więc moje pytanie jak podpiąć przewody w razie potrzeby mam nadzieję że takowa nie zajdzie . Czy jak podepnę pod jeden aku przewody od drugiego auta oczywiście +do+ -do- to wystarczy aby wspomóc?
_________________
Marcin
 
 
Azz 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 64
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 03-11-2021, 20:44   

Akumulatory są połączone równolegle (12V), podepnij się pod ten po prawej jak w zwykłym aucie (bliżej do rozrusznika) - filozofii tutaj nie ma a większość ją dorabia ;) . Jedyne co ważne to żeby akumulatory miały porównywalne napięcia spoczynkowe (świadczy o ich stanie) żeby prąd wyrównawczy nie płynął między nimi.
_________________
PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-11-2021, 10:30   

Azz napisał/a:
Akumulatory są połączone równolegle (12V), podepnij się pod ten po prawej jak w zwykłym aucie (bliżej do rozrusznika) - filozofii tutaj nie ma a większość ją dorabia ;) . Jedyne co ważne to żeby akumulatory miały porównywalne napięcia spoczynkowe (świadczy o ich stanie) żeby prąd wyrównawczy nie płynął między nimi.

Dokładnie tak
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-11-2021, 20:41   

Zostawiłem kiedyś przetwornicę, rozładowała mi obydwa aku praktycznie do zera, nie mogłem otworzyć auta - nie udało mi się uruchomić auta na kable od busa. Kable grube, konkretne i po około 15 minutach dałem sobie spokój, zabrałem jeden akumulator do domu, podłączyłem prostownik i po kilu godzinach odpaliłem auto - pojechało w trasę i uzupełnił się drugi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.