Zamknięty przez: Krzyzak 26-02-2024, 11:04 |
Nasza Niebieska Sigma |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2017, 12:04 Nasza Niebieska Sigma
|
|
|
Cześć wszystkim !
Trochę przypadkiem (ale tylko trochę) trafiliśmy na taką niebieską Sigmę i po obejrzeniu zdjęć a potem w rzeczywistości postanowiliśmy ją przygarnąć - pomimo kilku wad... Z plusów - brak rdzy (poza kilkoma niewielkimi nalotami), dwuletnia sekwencja (działająca), silnik mocny i ciągnie.
Autko jest już przerejestrowane i wygląda sobie tak:
Wersja z manualem bez TCL - według mnie nawet dobrze bo mniej do psucia się
Do zrobienia jest trochę rzeczy - po pierwsze tylne hamulce - dwa dni temu nawet potrafiły się szczęki od ręcznego rozlecieć... auto już jest na podnośniku i wieczorem będzie wycena szkód.
Poza tym do tegulacji jest cięgiełka od lewarka skrzyni biegów bo nie "dobija" trzeciego biegu - nieraz potrafi zgrzytnąć, niby wskoczyć a potem lewarek odskakuje i jest luz. Ale jak się bieg wbije poprawnie to nie ma problemu. Już się nawet nauczyłem jak robić to bez zgrzytu (z 2 na 3 da się, ale z 4 na 3 już nie da się bezzgrzytowo heh).
Do wymiany jest także amortyzator z tyłu - juz namierzyłem gdzie je kupić na nornalne pieniądze ale "jesce sie wachom"
Poza tym zewnętrznie kilka wgniotek, trzeba założyć tylną owiewkę na klapę, podmalować niego zderzaki (zwłaszcza tylny) bo okrutnie styrany jest.
Do szybkiego zrobienia jest także klimatyzacja - nie wiem czemu ktoś zdemontował sprężarkę - dostałem w komplecie z autem nawet dwie ale trzeba poskładać...
Z rzeczy banalnych to nie działający klakson (ktoś włożyłkierownicę z Gala EA, niedługo zmienimy na oryginał), brak świateławaryjnych, fotel kierowcy też z EA - jak znajdę w odpowiednim kolorze to idzie do zmiany. Wariuje zamek centralny - po otwarciu cały czas otwiera i zamyka - tak co sekundę. Po kilku minutach jak się odpali auto cichnie ale ogólnie odłączyłem kabel od siłownika w drzwiach kierowcy i jest spokój - tyle, że trzeba zamykać kluczykiem a resztę drzwi z pilota heh.
Na zimnym silniku klepią też nieco zawory (a konkretnie to jeden lub dwa) - również trzeba ogarnąć sprawę..
Zauważyłem też, że zanim silnik się rozgrzeje to na benzynie ciężko na obroty wchodzi - może to wina silniczka krokowego ?
Będę pewnie pisał teraz więcej na forum bo pracę mam taką, że będzie możliwość |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-07-2017, 15:03
|
|
|
Gratulacje Wojtku nabytku, niech się zdrowo chowa .
Co do klimy to obstawiam, że skrobnie po kieszeni . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-07-2017, 21:41
|
|
|
Ładna skarbonka |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-07-2017, 09:16
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Gratulacje Wojtku nabytku, niech się zdrowo chowa . |
Dzięki - pożyjemy zobaczymy - pod warunkiem, że się będzie spisywać
Bizi78 napisał/a: | Co do klimy to obstawiam, że skrobnie po kieszeni . |
Tego jeszcze nie wiem - ale liczę, że nie będzie dramatu. Tylko pasek do sprężarki muszę kupić bo nie mam - ale tutaj coś się wymyśli.
wojtas napisał/a: | Ładna skarbonka |
Biorąc po uwagę rzeczy do zrobienia - to tak - ale nie będziemy robić Wojtku auta tak jak Ty - ma być sprawne technicznie i w miarę wyglądać. Na jakieś minimalne przewinienia ze strony Sigmy możemy przymknąć oko heh.
Dobra wiadomość jest taka - że poprzedni właściciel dorzucił kilka kartonów części - w tym jak się okazało kompletne tylne piasty wraz z tarczami itd. Tarcze zardzewiałe ale za to grubiutkie - spróbuję dzisiaj to rozmontować a jutro pewnie dam do przeszlifowania (60 zł od obu - chyba dobra cena, co ?).
Z rzeczy drobnych - kto mi powie jak wymontować siłownik zamka w drzwiach kierowcy ? Odkręciłem już wszystkie śrubki ale nie mogę sobie poradzić z tymi dźwigienkami - nie chcę też czegoś uszkodzić... Mam drugi siłownik to bym sobie zmienił i kolejna rzecz z głowy.
P.S. - czy w Diamante ta listwa idąca przez środek kokpitu była drewniana czy plastikowa ? w moim egzemplarzu jest plastik... Mam tylko te wkładki boczne drewniane (ale też dopiero trzeba by włożyć...)
Amortyzatory do tyłu też znalazłem - łącznie z wysyłką za jakieś 370 zł z Czech Ale te akurat poczekają jeszcze.
Wczoraj też chciałem sobie nieco pogrzebać w komputerze LPG, ale powstrzymały mnie problemy z połączeniem... Muszę sobie dorobić przejściówkę (interfejs na RS232 jużmam) i jazda. Ciekaw jestem jak jest to poustawiane bo przełącza się na gaz wyjątkowo szybko (w sumie dobrze bo mniej benzyny) ale bojęsię o wtryskiwacze, czy ich taki gaz nie uszkodzi... |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-07-2017, 10:31
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | Tylko pasek do sprężarki muszę kupić bo nie mam - ale tutaj coś się wymyśli. |
Dolicz jeszcze nowy osuszacz, skoro układ jest rozszczelniony . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-07-2017, 11:09
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Dolicz jeszcze nowy osuszacz, skoro układ jest rozszczelniony . |
Owszem - to już mi znajomy od kliematyzacji powiedział. Będę starał się zrobić wszystko sam, sprężarkę chyba uda mi sięzałożyć |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-07-2017, 11:23
|
|
|
Lepiej by było jakby fachowcy przed podpięciem dobrze przepłukali układ z syfu coby kompresora szlak nie trafił. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-07-2017, 13:04
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Lepiej by było jakby fachowcy przed podpięciem dobrze przepłukali układ z syfu coby kompresora szlak nie trafił. |
Rozumiem - cóż - laikiem jestem - w takim razie oddam to pewnie do mojego mechanika jak tylko będzie miał chwilę... |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-07-2017, 15:16
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | Biorąc po uwagę rzeczy do zrobienia - to tak - ale nie będziemy robić Wojtku auta tak jak Ty - ma być sprawne technicznie i w miarę wyglądać. |
Już od kilku lat tak robię Brak wolnej gotówki nie pozwala na więcej
Wojciech Bogacz napisał/a: | Z rzeczy drobnych - kto mi powie jak wymontować siłownik zamka w drzwiach kierowcy ? Odkręciłem już wszystkie śrubki ale nie mogę sobie poradzić z tymi dźwigienkami - nie chcę też czegoś uszkodzić... Mam drugi siłownik to bym sobie zmienił i kolejna rzecz z głowy. |
Cięgna są zabezpieczone plastikowymi końcówkami, poniższe zdjęcie powinno Ci pomóc:
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-07-2017, 09:47
|
|
|
wojtas napisał/a: | Już od kilku lat tak robię Brak wolnej gotówki nie pozwala na więcej |
Mnie to sięcoś widzi, że w obecnej Sigmie zrobimy co należy (czyt. hamulce i inne rzeczy psujące humor) i będziemy jeździć i trąbić. Aha - klakson jest nie podłączony...
wojtas napisał/a: | Cięgna są zabezpieczone plastikowymi końcówkami, poniższe zdjęcie powinno Ci pomóc:
|
Dzięki wojtas, - przyda się - zobaczymy co dzisiaj będę robił i czy do zamka się dobiorę.
Udało mi się jednak wczoraj "pozyskać" tylne tarczobębny - zapomniałem ich tylko zabrać bo pewnie by poszły do przetoczenia dzisiaj. Mam też drugi komplet zacisków - trzeba je sprawdzić, oczyścić i pomalować na jakiś sensowny kolor... żółty ? Czerwony ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-07-2017, 13:07
|
|
|
Cytat: | Ładna skarbonka |
Gratulacje, i jak to Wojtek napisał zadowolenia z włożonego trudu i finansów |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2017, 15:15
|
|
|
szuwar napisał/a: | Gratulacje, i jak to Wojtek napisał zadowolenia z włożonego trudu i finansów |
Dziękuję - finansów może nie będe musiał wkładać (za wiele ).
Pytanie techniczne moje Panie, Panowie i inne MitsuManiaki
Rozsypał się ręczny w lewym tyle - co miało wylecieć wyleciało - reszta się troszkę zmieliła.
Po zdjęciu tarczy wygląda to tak:
Mam na szczęście z innego auta całąoś - udało mi się z niej pozyskać tarczobębny i wszystko to co sięwysypało i zmieliło.
Niestety koronka ABSu wygląda jakoś inaczej...
A może tak właśnie ma wyglądać ? Może to jest to samo ?
Największe pytanie - czy tamta stara do czegoś się nadaje - jeżeli nie to muszę piastę ściągać
Czujnik ABS też jest do wymiany jak widać.. z tego jednak co widzę, to też jakiś inny jest niż w moim aucie... jak w ogóle go wyciągnąć ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2017, 20:27
|
|
|
Koronka ABS na górnych zdjęciach razem z czujnikiem ABS jest uszkodzona, powinno być tak jak na dolnych zdjęciach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-07-2017, 21:11
|
|
|
Czujnik ABS raczej nie do wyciągnięcia, korozja zrobiła swoje. Powinieneś przełożyć tarcz kotwiczną razem z czujnikiem. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2017, 21:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | Koronka ABS na górnych zdjęciach razem z czujnikiem ABS jest uszkodzona, powinno być tak jak na dolnych zdjęciach |
wojtas napisał/a: | Czujnik ABS raczej nie do wyciągnięcia, korozja zrobiła swoje. Powinieneś przełożyć tarcz kotwiczną razem z czujnikiem. |
Tak czułem niestety Trudno - trzeba przyjąć temat na klatę i już... Będę działał - ale przekładkę tarczy kotwicznej zlecę już chyba komu innemu. Tam przychodzi przecież linka od ręcznego a skoro wszystko jest zardzewiałe to pewnie bez walki się nie podda |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
|