Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Krzyzak
26-02-2024, 11:04
Nasza Niebieska Sigma
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-07-2017, 12:04   Nasza Niebieska Sigma

Cześć wszystkim !

Trochę przypadkiem (ale tylko trochę) trafiliśmy na taką niebieską Sigmę i po obejrzeniu zdjęć a potem w rzeczywistości postanowiliśmy ją przygarnąć - pomimo kilku wad... Z plusów - brak rdzy (poza kilkoma niewielkimi nalotami), dwuletnia sekwencja (działająca), silnik mocny i ciągnie.

Autko jest już przerejestrowane i wygląda sobie tak:



Wersja z manualem bez TCL - według mnie nawet dobrze bo mniej do psucia się :)

Do zrobienia jest trochę rzeczy - po pierwsze tylne hamulce - dwa dni temu nawet potrafiły się szczęki od ręcznego rozlecieć... auto już jest na podnośniku i wieczorem będzie wycena szkód.

Poza tym do tegulacji jest cięgiełka od lewarka skrzyni biegów bo nie "dobija" trzeciego biegu - nieraz potrafi zgrzytnąć, niby wskoczyć a potem lewarek odskakuje i jest luz. Ale jak się bieg wbije poprawnie to nie ma problemu. Już się nawet nauczyłem jak robić to bez zgrzytu (z 2 na 3 da się, ale z 4 na 3 już nie da się bezzgrzytowo heh).

Do wymiany jest także amortyzator z tyłu - juz namierzyłem gdzie je kupić na nornalne pieniądze ale "jesce sie wachom" :)

Poza tym zewnętrznie kilka wgniotek, trzeba założyć tylną owiewkę na klapę, podmalować niego zderzaki (zwłaszcza tylny) bo okrutnie styrany jest.

Do szybkiego zrobienia jest także klimatyzacja - nie wiem czemu ktoś zdemontował sprężarkę - dostałem w komplecie z autem nawet dwie ale trzeba poskładać...

Z rzeczy banalnych to nie działający klakson (ktoś włożyłkierownicę z Gala EA, niedługo zmienimy na oryginał), brak świateławaryjnych, fotel kierowcy też z EA - jak znajdę w odpowiednim kolorze to idzie do zmiany. Wariuje zamek centralny - po otwarciu cały czas otwiera i zamyka - tak co sekundę. Po kilku minutach jak się odpali auto cichnie ale ogólnie odłączyłem kabel od siłownika w drzwiach kierowcy i jest spokój - tyle, że trzeba zamykać kluczykiem a resztę drzwi z pilota heh.

Na zimnym silniku klepią też nieco zawory (a konkretnie to jeden lub dwa) - również trzeba ogarnąć sprawę..
Zauważyłem też, że zanim silnik się rozgrzeje to na benzynie ciężko na obroty wchodzi - może to wina silniczka krokowego ?

Będę pewnie pisał teraz więcej na forum bo pracę mam taką, że będzie możliwość :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-07-2017, 15:03   

Gratulacje Wojtku nabytku, niech się zdrowo chowa :wink: .
Co do klimy to obstawiam, że skrobnie po kieszeni :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-07-2017, 21:41   

Ładna skarbonka :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-07-2017, 09:16   

Bizi78 napisał/a:
Gratulacje Wojtku nabytku, niech się zdrowo chowa :wink: .


Dzięki - pożyjemy zobaczymy - pod warunkiem, że się będzie spisywać :P

Bizi78 napisał/a:
Co do klimy to obstawiam, że skrobnie po kieszeni :? .


Tego jeszcze nie wiem - ale liczę, że nie będzie dramatu. Tylko pasek do sprężarki muszę kupić bo nie mam - ale tutaj coś się wymyśli.

wojtas napisał/a:
Ładna skarbonka :wink:


Biorąc po uwagę rzeczy do zrobienia - to tak - ale nie będziemy robić Wojtku auta tak jak Ty - ma być sprawne technicznie i w miarę wyglądać. Na jakieś minimalne przewinienia ze strony Sigmy możemy przymknąć oko heh.

Dobra wiadomość jest taka - że poprzedni właściciel dorzucił kilka kartonów części - w tym jak się okazało kompletne tylne piasty wraz z tarczami itd. Tarcze zardzewiałe ale za to grubiutkie - spróbuję dzisiaj to rozmontować a jutro pewnie dam do przeszlifowania (60 zł od obu - chyba dobra cena, co ?).

Z rzeczy drobnych - kto mi powie jak wymontować siłownik zamka w drzwiach kierowcy ? Odkręciłem już wszystkie śrubki ale nie mogę sobie poradzić z tymi dźwigienkami - nie chcę też czegoś uszkodzić... Mam drugi siłownik to bym sobie zmienił i kolejna rzecz z głowy.

P.S. - czy w Diamante ta listwa idąca przez środek kokpitu była drewniana czy plastikowa ? w moim egzemplarzu jest plastik... Mam tylko te wkładki boczne drewniane (ale też dopiero trzeba by włożyć...)

Amortyzatory do tyłu też znalazłem - łącznie z wysyłką za jakieś 370 zł z Czech :) Ale te akurat poczekają jeszcze.

Wczoraj też chciałem sobie nieco pogrzebać w komputerze LPG, ale powstrzymały mnie problemy z połączeniem... Muszę sobie dorobić przejściówkę (interfejs na RS232 jużmam) i jazda. Ciekaw jestem jak jest to poustawiane bo przełącza się na gaz wyjątkowo szybko (w sumie dobrze bo mniej benzyny) ale bojęsię o wtryskiwacze, czy ich taki gaz nie uszkodzi...
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-07-2017, 10:31   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Tylko pasek do sprężarki muszę kupić bo nie mam - ale tutaj coś się wymyśli.

Dolicz jeszcze nowy osuszacz, skoro układ jest rozszczelniony :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-07-2017, 11:09   

Bizi78 napisał/a:
Dolicz jeszcze nowy osuszacz, skoro układ jest rozszczelniony :wink: .


Owszem - to już mi znajomy od kliematyzacji powiedział. Będę starał się zrobić wszystko sam, sprężarkę chyba uda mi sięzałożyć :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-07-2017, 11:23   

Lepiej by było jakby fachowcy przed podpięciem dobrze przepłukali układ z syfu coby kompresora szlak nie trafił.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-07-2017, 13:04   

Bizi78 napisał/a:
Lepiej by było jakby fachowcy przed podpięciem dobrze przepłukali układ z syfu coby kompresora szlak nie trafił.


Rozumiem - cóż - laikiem jestem - w takim razie oddam to pewnie do mojego mechanika jak tylko będzie miał chwilę...
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-07-2017, 15:16   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Biorąc po uwagę rzeczy do zrobienia - to tak - ale nie będziemy robić Wojtku auta tak jak Ty - ma być sprawne technicznie i w miarę wyglądać.

Już od kilku lat tak robię :) Brak wolnej gotówki nie pozwala na więcej ;)
Wojciech Bogacz napisał/a:
Z rzeczy drobnych - kto mi powie jak wymontować siłownik zamka w drzwiach kierowcy ? Odkręciłem już wszystkie śrubki ale nie mogę sobie poradzić z tymi dźwigienkami - nie chcę też czegoś uszkodzić... Mam drugi siłownik to bym sobie zmienił i kolejna rzecz z głowy.

Cięgna są zabezpieczone plastikowymi końcówkami, poniższe zdjęcie powinno Ci pomóc:

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-07-2017, 09:47   

wojtas napisał/a:
Już od kilku lat tak robię :) Brak wolnej gotówki nie pozwala na więcej ;)


Mnie to sięcoś widzi, że w obecnej Sigmie zrobimy co należy (czyt. hamulce i inne rzeczy psujące humor) i będziemy jeździć i trąbić. Aha - klakson jest nie podłączony... :rolleyes:

wojtas napisał/a:
Cięgna są zabezpieczone plastikowymi końcówkami, poniższe zdjęcie powinno Ci pomóc:


Dzięki wojtas, - przyda się - zobaczymy co dzisiaj będę robił i czy do zamka się dobiorę.

Udało mi się jednak wczoraj "pozyskać" tylne tarczobębny - zapomniałem ich tylko zabrać bo pewnie by poszły do przetoczenia dzisiaj. Mam też drugi komplet zacisków - trzeba je sprawdzić, oczyścić i pomalować na jakiś sensowny kolor... żółty ? Czerwony ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-07-2017, 13:07   

Cytat:
Ładna skarbonka :wink:


Gratulacje, i jak to Wojtek napisał zadowolenia z włożonego trudu i finansów :)
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2017, 15:15   

szuwar napisał/a:
Gratulacje, i jak to Wojtek napisał zadowolenia z włożonego trudu i finansów :)

Dziękuję - finansów może nie będe musiał wkładać (za wiele 8) ).

Pytanie techniczne moje Panie, Panowie i inne MitsuManiaki :twisted:

Rozsypał się ręczny w lewym tyle - co miało wylecieć wyleciało - reszta się troszkę zmieliła.
Po zdjęciu tarczy wygląda to tak:



Mam na szczęście z innego auta całąoś - udało mi się z niej pozyskać tarczobębny i wszystko to co sięwysypało i zmieliło.

Niestety koronka ABSu wygląda jakoś inaczej...



A może tak właśnie ma wyglądać ? Może to jest to samo ?

Największe pytanie - czy tamta stara do czegoś się nadaje - jeżeli nie to muszę piastę ściągać :( :( :(

Czujnik ABS też jest do wymiany jak widać.. z tego jednak co widzę, to też jakiś inny jest niż w moim aucie... jak w ogóle go wyciągnąć ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-07-2017, 20:27   

Koronka ABS na górnych zdjęciach razem z czujnikiem ABS jest uszkodzona, powinno być tak jak na dolnych zdjęciach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-07-2017, 21:11   

Czujnik ABS raczej nie do wyciągnięcia, korozja zrobiła swoje. Powinieneś przełożyć tarcz kotwiczną razem z czujnikiem.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2017, 21:38   

robertdg napisał/a:
Koronka ABS na górnych zdjęciach razem z czujnikiem ABS jest uszkodzona, powinno być tak jak na dolnych zdjęciach

wojtas napisał/a:
Czujnik ABS raczej nie do wyciągnięcia, korozja zrobiła swoje. Powinieneś przełożyć tarcz kotwiczną razem z czujnikiem.


Tak czułem niestety :cry: Trudno - trzeba przyjąć temat na klatę i już... Będę działał - ale przekładkę tarczy kotwicznej zlecę już chyba komu innemu. Tam przychodzi przecież linka od ręcznego a skoro wszystko jest zardzewiałe to pewnie bez walki się nie podda 8)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.