Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxW] Zacinająca się stacyjka
Autor Wiadomość
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-04-2012, 16:19   [EAxW] Zacinająca się stacyjka

Od trzech dni nie mogę normalnie przekręcić kluczyka w stacyjce. Blokuje się zaraz na samym początku identycznie jak wtedy, kiedy zblokowana kierownica napiera na blokadę (trzeba podciągnąć kierownicę i wtedy da się przekręcić kluczyk). Rzecz w tym, że nie mam zablokowanej kierownicy :) i zawsze się muszę trochę pomęczyć :doubt: trochę w przód, tył, lewo prawo, góra, dół... i jakoś tam zaskoczy. Od wtedy tak się dzieje ZAWSZE. Próbowałem zapasowy kluczyk - to samo, więc to wina stacyjki. Miał ktoś może taki problem?
Czy to zużycie samej stacyjki czy może ta blokada kierownicy padła (normalnie się blokuje ale może sama zapadka w stacyjce nawala). Czy da się jakoś rozebrać stacyjkę (i złożyć ponownie :rolleyes: )? Kurczeee bo nie uśmiecha mi się wymiana zestawu stacyjka+ecu+zamki x3 :doubt:
Dodam, że jak włożę kluczyk to on tak tam luźno siedzi - stacyjka ma spore luzy ale nie wiem jak jest w innych Galantach - może to normalne... nie wiem :doubt:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-04-2012, 17:34   

Zdemontuj stacyjke i udaj sie do ślusarza od zamków, powinien poprawić jej działanie ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-04-2012, 23:14   

ja tak miałem tylko na kluczyku ciągle używanym
jak mi się udało go w końcu przekręcić, to wyjąłem stacyjkę (sam wkład), rozebrałem i stwierdziłem, że blokuje się tylko na pierwszej zapadce, więc dałem do dorobienia kluczyk a wycięcie na pierwszą zapadkę kazałem zrobić minimalnie mniejsze
samą zapadkę też lekko podszlifowałem - jest miedziana, więc idzie lekko
i od lat nie mam już tego problemu
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-04-2012, 23:21   

Krzyzak, dzięki za odpowiedź. Różne rzeczy robię sam ale zapadek raczej nie będę dotykał :mrgreen:
Powiedz mi tylko czy do wyjęcia wkładu stacyjki potrzebne są jakieś specjalne narzędzia i/lub umiejętności czy operacja przebiega dość łatwo? Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-04-2012, 07:41   

komarsnk, mozesz miec problem doslownie z jedna sruba:/ brak dojscia do niej...
Generalnie zeby zdjac plastiki odkrecasz sruby od spodu kierownicy, warto opuscic kierownice maksymalnie w dol i zostawic luzno dzwignie blokujaca, to ulatwi sprawe, jak zdejmiesz plastiki odepnij kostke z multiprzelacznika, nastepnie odkrec multiprzelacznik (tak nazwalem ustrojstwo do wlaczania wycieraczek, kierunkowskazow ;) ) pozniej zacznie sie problem z jedna mala srubka o ktorej pisalem wczesniej... Nie mialem nigdy potrzeby odkrecania jej, dlatego nie mam tez na nia sposobu... Jakos musisz sobie poradzic;) powodzenia:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2012, 15:37   

komarsnk napisał/a:
Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie

wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku :) ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie :)

jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2012, 15:44   

Krzyzak napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie

wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku :) ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie :)

jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz

OK dzięki piękne za porady. Będę grzebał po weekendzie majowym, żeby przypadkiem nie spalić wyjazdu na panewce bo to byłyby jajca :axe:
Dam znać co i jak ;)
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 02-05-2012, 14:11   

jakas plaga. Dosłownie w sobotę Szklarz mówił mi o podobnym problemie, u niego pomógł zapasowy kluczyk, a dwa dni temu ja zacząłem kombinować przy odpalaniu auta :( mam nadzieję, że u mnie też sprawę rozwiąże zapasowy kluczyk :(
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 23-01-2014, 16:37   

nie wiem czy w dobrym temacie , ale mam taki problem przy przekręceniu kluczyka na
pozycję START nie zapala tzn trzeba kilka razy przekręcać żeby zaczął kręcić rozrusznik tak jakby coś nie łączyło w stacyjce
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2014, 16:50   

W stacyjce po przeciwnej stronie jak wkładasz kluczyk masz tak zwaną kostkę czyli taki włącznik który w odpowiedniej pozycji klucza złącza ze sobą odpowiednie przewody. Najprawdopodobniej w tej kostce wypaliły się styki od załączania rozrusznika. Czasem wystarczy ją rozebrać i przeczyścić a jak styki są wypalone to trzeba ją wymienić.
Czasem też podobne problemy z odpalaniem powodują zużyte szczotki w rozruszniku.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2014, 17:22   

Na początku sprawdź czy dochodzi napięcie do wtyczki sterującej automat, wykluczysz w ten sposób uszkodzenie kości elektrycznej przy stacyjce
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 24-01-2014, 23:52   

problem rozwiązany, nie łączyły blaszki startu w kostce a dokładnie były powycierane więc wygiąłem tą na tarczy miedzianej i zapala za pierwszym razem :)
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-02-2017, 11:29   

Odgrzewam kotlet ;-)
Od jakoś miesiąca mam ten sam problem ze stacyjka.
Wczoraj minutę się męczyłem by kluczyk obrócić.

Krzyżak jakieś wskazówki jak wyjąć?
Bo z opisów wynika, że ciężko.
Immobiliser jest w stacyjce?
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2017, 11:46   

Str. 17-18.
http://mitsubishi-motors....WorkShop/54.pdf
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-02-2017, 11:47   

Mógłbyś mi proszę wysłać na pieras2@gmail.com ?
Nie mam tam dostępu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.