Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wbiciem biegu R 2.2 did 2013 automat
Autor Wiadomość
pitter82 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DI-D 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2021
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-03-2021, 22:09   Problem z wbiciem biegu R 2.2 did 2013 automat

Witam
MO 3 2.2 did
Miewam problem z biciem biegu R z pozycji P w automacie.
Wchodzi, ale bywa że trzeba użyć do tego trochę siły.
Dzieje się to sporadycznie, zazwyczaj wchodzi bez problemu.
Co może być powodem?
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 04-03-2021, 09:56   

A czy może zdarza się to gdy auto stoi na pochyłościach?

Jeśli tak, to "pręży" skrzynia blokując wajchę, dlatego nie możesz wyjąc z P na R - w takim przypadku, gdyby pierwszy kolejny bieg byłby D, L, czy 3 również miałbyś problem.

Jeśli to nadal to, to procedura (z każdym automatem) jest taka,
parkując na pochyłości,

- zatrzymujesz się,
- trzymasz hamulec,
- na N,
- ręczny,
- na P.

ruszając, spuszczasz ręczny dopiero gdy przełożysz wajchę na D czy na R w zależności.

A gdy nie to to serwis ;) ))))
 
 
pitter82 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DI-D 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2021
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-03-2021, 10:03   

Faktycznie dzieje się to przy przechyle bo parkuję na górce.
Dziękuję za pomoc.

Podpytam jeszcze czy to normalne w tym modelu, że gdy wrzuca się R to czuć takie lekkie szarpnięcie? Może nawet nie jest to szarpnięcie całym autem ale takie stuknięcie w skrzyni. Zdecydowanie słychać/czuć załączenie biegu.
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 04-03-2021, 11:31   

Zakładam, iż wszelakie zmiany wajchą dokonujesz na postoju wduszając dość mocno hamulec zasadniczy, aby auto nie chciało pełzać na danym biegu przy obrotach jałowych.

Czy stuk jest normalny nie wiem, a moim tego nie ma.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-03-2021, 12:29   

benicjusz napisał/a:
Jeśli to nadal to, to procedura (z każdym automatem) jest taka,
parkując na pochyłości,

- zatrzymujesz się,
- trzymasz hamulec,
- na N,
- ręczny,
- na P.

ruszając, spuszczasz ręczny dopiero gdy przełożysz wajchę na D czy na R w zależności.


Można trochę uprościć tą procedurę :) Przecież jak zmieniasz bieg to trzymasz nogę na hamulcu zatem:

- zatrzymujesz się (noga na hamulcu)
- P
- ręczny

Ruszając, znowu noga na hamulcu, puszczasz ręczny i zmieniasz bieg na D.[/quote]
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 04-03-2021, 13:49   

rajan napisał/a:
Można trochę uprościć tą procedurę :)



Możesz upraszczać jak chcesz, ja pozostanę przy swojej.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-03-2021, 07:29   

Cytat:
Można trochę uprościć tą procedurę

Uproszczenie zadziała pod warunkiem idealnego ręcznego i małego spadku. W realu lepiej nie upraszczać procedury i dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 05-03-2021, 09:27   

Bartek napisał/a:
dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym.



o to to ;)
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2021, 19:30   

Bartek napisał/a:
W realu lepiej nie upraszczać procedury i dać autu stoczyć się kilka cm i dopiero wrzucić P bez żadnych naprężeń w układzie napędowym.


Co Ci da stoczenie? Przecież, jeżeli stoisz na pochyłości, a ręczny trzyma słabo to i tak wszystko stanie na bolcu blokującym skrzynię. Jak się stoczysz będziesz parę zapadek dalej i to tyle. Idea jest taka, żeby ręczny trzymał, a nie skrzynia cały ciężar auta.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-03-2021, 11:13   

rajan napisał/a:
Idea jest taka, żeby ręczny trzymał, a nie skrzynia cały ciężar auta.


Dokładnie tak - i dlatego muszą zostać wybrane wszystkie luzy powodujące stoczenie się samochodu po zaciągnięciu ręcznego (przy najsprawniejszym ręcznym to kilka cm przy spadku typu podjazd do garażu pod domem) i dopiero wtedy wrzucasz P.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2021, 12:59   

Jasne :thumbright:
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2022, 12:48   

Cały odcinek o automatycznej skrzyni biegów jednak załączam odnośniki, w których mowa o zaciąganiu ręcznego:
Tutaj uszkodzona śruba:
https://youtu.be/E1wRjCfgZYA?t=1140
Tu natomiast kilka słów w tej sprawie:
https://youtu.be/E1wRjCfgZYA?t=2000

Przy parkowaniu na płaskim trzymając hamulec zasadniczy zaciągam ręczny, a następnie wybieram P, bez zbędnych ceregieli.
Natomiast parkując na zauważalnych spadkach terenu, od zawsze wybieram N, zaciągam hamulec ręczny, puszczam zasadniczy żeby ręczny "przejął" obciążenie, a dopiero wtedy wybieram P.
Ostatnio zmieniony przez To masz 04-11-2022, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-10-2022, 14:45   

Przecież nawet w instrukcji jest napisana procedura unieruchomienia pojazdu ... :P
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 25-10-2022, 16:55   

Fred.X napisał/a:
Przecież nawet w instrukcji jest napisana procedura unieruchomienia pojazdu ... :P



prawdziwi faceci nie czytają instrukcji...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.