 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
E56A USA Tematy. |
Autor |
Wiadomość |
user818181
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2022 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2023, 00:14 E56A USA Tematy.
|
|
|
Czołem, chciałbym się poradzić, bądź bardziej dowiedzieć trochę więcej na tematy, które za niedługo mnie dotkną.
Na listopad tego roku przypada mi zmiana oleju silnikowego. Aktualnie wlany 5W30 Castrol Edge.
Samochód z przebiegiem 117 800 mil ~~ 189 500km i instalacją LPG. Nie ukrywam, że chciałbym zalać do niego 5W40 bo jest on bardziej rekomendowany i polecany do tego silnika (4G64 SOHC 2.4 MPI). Może jest jakiś lepiej jakościowo olej niż Castrol w tej samej bądź podobnej cenie. Chociaż z drugiej strony na Castrolu nigdy się nie zawiodłem, bo olej tego producenta jest lany do tego silnika od nowości. Lać do pełna, czy bardziej do połowy / 3/4?
Tak samo wymiana na nowy filtr oleju, sprawdziłem przez numer VIN kod filtru oleju który będzie pasował i wyszedł mi taki.
https://allegro.pl/oferta/filtron-filtr-oleju-op575-honda-kia-opel-op-575-13435041267
Jest w porządku? Wiem - filtr jak filtr, ale wole zapytać
Przyokazji tej wymiany, chciałbym zmienić olej w skrzyni biegów automatycznej, problem w tym, że nie wiem jaki zalać, i jaki jest odpowiedni. Nie mam kompletnie pojęcia jaki olej jest aktualnie zalany, bo było to kilka solidnych lat temu, jak został on wymieniony. Jaki olej byście doradzili? Skrzynia bezproblemowa, nie szarpie, bardzo płynnie zmienia biegi - Generalnie nie było i nie ma z nią jak na razie żadnych problemów.
Tak samo pytanie mam do filtra paliwa, który niestety nie był już zmieniany ponad 7 lat - Problem jest dość skomplikowany, ponieważ nie mogłem go kompletnie odkręcić, strasznie się zassał. Galant zawitał dwóch mechaników i co? - tak samo, nie mogli go odkręcić tłumacząc się tym, że ukręcą, bądź zrobią dziurę w rurze paliwowej co będzie skutkowało zamówieniem całej rury, która oczywiście - nie jest nigdzie dostępna. Co polecacie na taki problem? Generalnie silnik chodzi bardzo płynnie, brak jakichkolwiek wibracji, przerwań i dławień na skutek gwałtownego przyspieszania, ma moc, pali raczej normalnie (13l w mieście, 10l na trasie). Chcę go wymienić, bo drażni mnie już ten długi czas od momentu wymiany.
Jeszcze z czystej ciekawości, zmieści się tarcza większa niż 256mm bez zmieniania zwrotnicy, jarzm i zacisków?
Raczej to wszystko, czego bym się chciał dowiedzieć, za wszystkie odpowiedzi dziękuje |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2023, 06:49
|
|
|
user818181 napisał/a: | Może jest jakiś lepiej jakościowo olej niż Castrol w tej samej bądź podobnej cenie. | Ostatnio do mazdy leję oleje Gulf 5W30 - bardzo sobie chwalę i cenowo jest OK.
user818181 napisał/a: | olej w skrzyni biegów automatycznej | jak zalejesz Castrol Transmax Z to na pewno będzie dobrze.
user818181 napisał/a: | zmieści się tarcza większa niż 256mm bez zmieniania zwrotnicy, jarzm i zacisków?
| nie, ale jak zmienisz jarzmo to możesz wsadzić zaciski 2 tłoczkowe (można kupić po pełnej regeneracji za 170zł sztuka) i tarcze 276/24, trzeba jeszcze zmienić przewody hamulcowe, ale nowy komplet do 100zł można ogarnąć
z filtrem nie pomogę |
|
|
|
 |
user818181
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2022 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2023, 00:11
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | user818181 napisał/a: | Może jest jakiś lepiej jakościowo olej niż Castrol w tej samej bądź podobnej cenie. | Ostatnio do mazdy leję oleje Gulf 5W30 - bardzo sobie chwalę i cenowo jest OK.
user818181 napisał/a: | olej w skrzyni biegów automatycznej | jak zalejesz Castrol Transmax Z to na pewno będzie dobrze.
user818181 napisał/a: | zmieści się tarcza większa niż 256mm bez zmieniania zwrotnicy, jarzm i zacisków?
| nie, ale jak zmienisz jarzmo to możesz wsadzić zaciski 2 tłoczkowe (można kupić po pełnej regeneracji za 170zł sztuka) i tarcze 276/24, trzeba jeszcze zmienić przewody hamulcowe, ale nowy komplet do 100zł można ogarnąć
z filtrem nie pomogę |
Okej, dzięki za odpowiedzi
Najbardziej mnie ciekawi, jak poradzić sobie z tym filtrem, czy próbować sam na własny użytek, czy oddać komuś kto może z tym się upora... |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1923 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 11-10-2023, 08:09
|
|
|
user818181 napisał/a: | Najbardziej mnie ciekawi, jak poradzić sobie z tym filtrem, czy próbować sam na własny użytek, czy oddać komuś kto może z tym się upora... |
A może wstawić dodatkowy filtr na przewodzie i nie bawić się w odkręcanie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2023, 09:13
|
|
|
Filtron to nie jest dobry filtr, zamiast niego załóż filtr MANN W610/3. Bardzo dobre filtry, stosuję od lat.
Do silnika POLECAM olej ENEOS HYPER 5W40, japoński olej do japońskiego silnika I cena dobra.
Jakby co mam zaciski przednie dwutłoczkowe od wersji VR-4 z 1993 r. po przebiegu 72 000 km. W stanie idealnym mechanicznym, jedynie do odświeżenia z zewnątrz, bo farba schodzi (niebieski kolor). Pasują do Twojego auta P&P, do tego montujesz tarcze 276/24 mm i większe klocki. Wężyki hamulcowe pasują te co masz. |
|
|
|
 |
user818181
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2022 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2023, 21:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | Filtron to nie jest dobry filtr, zamiast niego załóż filtr MANN W610/3. Bardzo dobre filtry, stosuję od lat.
Do silnika POLECAM olej ENEOS HYPER 5W40, japoński olej do japońskiego silnika I cena dobra.
Jakby co mam zaciski przednie dwutłoczkowe od wersji VR-4 z 1993 r. po przebiegu 72 000 km. W stanie idealnym mechanicznym, jedynie do odświeżenia z zewnątrz, bo farba schodzi (niebieski kolor). Pasują do Twojego auta P&P, do tego montujesz tarcze 276/24 mm i większe klocki. Wężyki hamulcowe pasują te co masz. |
Dzieki wszystkim za info, jestem juz po wymianie, wiec w nastepnym roku przy nastepnej okresowej wymianie podwaze tego mana, zawsze warto wiedziec, ze istnieja lepsze alternatywy
Co do Galanta, pojawil sie natomiast inny problem ktory wczesniej nie wystepowal i ktory jest dosyc irytujacy - W czasie deszczu gdy pogoda jest wilgotna, napiecie ladowania co jakis czas potrafi drastycznie spasc z okolic 13.5 V na stale 10.1 V, powodujac praktycznie przyciemnienie do zera podswietlenia zegarow, podswietlenia kokpitu i zmniejszenie obrotow nawiewu. Co ciekawe, raz doswiadczylem tego podczas jazdy, ok 90 km/h (obroty ok. 2,5k). Najczesciej problem wystepuje poprzez wjechanie w niewielka kaluze lub podczas zwyklej normalnej jazdy, gdy powierzchnia jest zmoczona po deszczu. Gdy problem wystapi, po ok. 5s slychac glosny jednorazowy pisk spod maski z okolic paska klinowego, poczym wszystko wraca do normy. - co to może być? Jak jest sucho to wszystko jest w porządku. Wyczytalem na roznych forach, ze jest to wina zuzytego paska, ale to dosyc dziwne, bo wymiane rozrzadu razem z paskami i napinaczem mialem dokladnie 3000 km wczesniej (rok temu)
Pasek nie jest popekany, czy to mozliwe, ze pasek sie slizga i samochod przez chwile traci ladowanie? Macie jakies pomysly? Czy bez wymiany paska na nowy sie nie obejdzie?.
Dodam jeszcze, ze ani razu podczas wystepowania owego problemu, kontrolka akumulatora sie nie zaswiecila, co moze swiadczyc o tym, ze teoretycznie ladowania nie traci.
Czekam na wasze propozycje. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20989 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-11-2023, 22:13
|
|
|
Naciągnij pasek altka i na 99,9% problem z ładowaniem i popiskiwaniem ustąpi.
No chyba, że masz pasek osprzętu CONTI . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-11-2023, 22:16
|
|
|
Na początek sprawdzić napięcie paska napędzającego alternator. |
_________________
 |
|
|
|
 |
user818181
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2022 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2023, 23:51
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Naciągnij pasek altka i na 99,9% problem z ładowaniem i popiskiwaniem ustąpi.
No chyba, że masz pasek osprzętu CONTI . |
Pasek jest naciągniety.
Pasek mam Continentala, rozumiem ze to sredni wybor? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20989 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-11-2023, 05:27
|
|
|
Najpierw go dociągnij, jeśli nie pomoże to wymień na polecany choćby bando. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24299 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2023, 07:18
|
|
|
Cytat: | Pasek mam Continentala, rozumiem ze to sredni wybor? | napędzić napędzi, ale to coś skrzypi już w opakowaniu...
na twoim miejscu zacząłbym od dokręcenia dolnej śruby, czyli głównej masy alternatora a jak jest OK to oddałbym alternator do sprawdzenia na stole pomiarowym |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-11-2023, 16:17
|
|
|
Paski osprzętu, szczególnie Contitech, trzeba po jakimś czasie podciągnąć, bo piszczą i ślizgają się przeokrutnie. |
|
|
|
 |
user818181
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1995 ES 2.4l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2022 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-12-2023, 15:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | Paski osprzętu, szczególnie Contitech, trzeba po jakimś czasie podciągnąć, bo piszczą i ślizgają się przeokrutnie. |
Tak, to było to - Odpisuje trochę późno, bo zapomniałem kompletnie o tym, ale po naciągnięciu problem znikł, Dzięki |
|
|
|
 |
|
|