Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbina traci moc
Autor Wiadomość
darek760 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 06-01-2024, 10:53   Turbina traci moc

Witam,
posiadam Mitsubishi Outlander, 2.2, 150 KM, diesel.
Mam problem z silnikiem, a mianowicie utratą mocy silnika. Podczas wyprzedzania auta przy prędkości ok. 130 km/h gdy dodam gazu nagle rozłącza się turbina i załącza się ikonka "check engine" . Auto traci moc. Wtedy muszę zjechać, zgasić auto, potem ponownie je odpalić i wtedy auto wraca do normy a "check engine" nadal się świeci.
Z czego może wynikać problem? Może ktoś miał podobną sytuację i wie jak to rozwiązać? Proszę o porady.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-01-2024, 17:13   

Jest to klasyczny przykład przycinania się "sztangi" lub gruszki turbiny. Pod dużym obciążeniem kiedy potrzebne jest duże doładowanie, turbo się przycina i wpada w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika nastawnik wraca do pozycji wyjściowej i auto znów ma pełną moc jednak usterka jest zapisana w ECU i wyświetla CE. Przyczyna to najczęściej nagary i zabrudzenie turbo, rzadziej korozja cięgieł i fizyczne przycinanie, czasem problem z zaworem sterowania doładowaniem / styk elektryczny itp. Przeważnie można doraźnie to naprawić poprzez aplikacje chemii czyszczącej nagary wprost do turbo od strony dolotu. Jeżeli usterka jest poważniejsza może być wymagany demontaż turbiny.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-01-2024, 20:27   

Która to wersja silnika PSA czy MMC?
W PSA nie ma sztangi bo tam jest napęd elektryczny (notabene turbina jest produkcji MMC). Chociaż znam przypadek że raz padł ten serwomechanizm.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
darek760 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 07-01-2024, 12:39   

Nie mogę znaleźć wersji silnika ale podam parametry.
Jest to silnik 2.2, 16V, DI-D, kod silnika 4N14
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2024, 14:15   Re: Turbina traci moc

darek760 napisał/a:
nagle rozłącza się turbina.

To subiektywna opinia wynikająca z powiązania utraty mocy z turbiną, która "daje moc".
O ograniczeniu mocy silnika decyduje ECU, a przyczyny mogą być inne, zupełnie nie związane z turbosprężarką, chociaż nie można ich wykluczyć.
Jeśli pojawia się kod błędu to trzeba zacząć od sprawdzenia co zgłasza komputer, a nie bawić się w zgadywanki :wink:
Jaki masz stan licznika? Przy wysokim przebiegu kolektor dolotowym może mieć 1/4 przepustowości, egr może się przycinać itp. itd.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1666913#1666913
Ostatnio zmieniony przez To masz 07-01-2024, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darek760 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 07-01-2024, 15:20   

Stan licznika mam193000
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2024, 18:49   

Przy tym przebiegu polecam zrobić przegląd profilaktyczny, szczególnie biorąc pod uwagę rozpoczynającą się przygodę z trybem awaryjnym pojazdu. Zobacz jak może wyglądać układ dolotowy w 4N14:
https://youtu.be/1HlC_bqRYxE?feature=shared&t=60

Wracając do tematu, nawet jeśli check engine zniknął to kod błędu będzie zapisany jako historyczny. Odczytanie go to fundament do dalszej diagnozy.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-01-2024, 20:27   

darek760 napisał/a:
Nie mogę znaleźć wersji silnika ale podam parametry.
Jest to silnik 2.2, 16V, DI-D, kod silnika 4N14

To silnik MMC.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.