Turbina traci moc |
Autor |
Wiadomość |
darek760
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 3 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 06-01-2024, 10:53 Turbina traci moc
|
|
|
Witam,
posiadam Mitsubishi Outlander, 2.2, 150 KM, diesel.
Mam problem z silnikiem, a mianowicie utratą mocy silnika. Podczas wyprzedzania auta przy prędkości ok. 130 km/h gdy dodam gazu nagle rozłącza się turbina i załącza się ikonka "check engine" . Auto traci moc. Wtedy muszę zjechać, zgasić auto, potem ponownie je odpalić i wtedy auto wraca do normy a "check engine" nadal się świeci.
Z czego może wynikać problem? Może ktoś miał podobną sytuację i wie jak to rozwiązać? Proszę o porady. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-01-2024, 17:13
|
|
|
Jest to klasyczny przykład przycinania się "sztangi" lub gruszki turbiny. Pod dużym obciążeniem kiedy potrzebne jest duże doładowanie, turbo się przycina i wpada w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika nastawnik wraca do pozycji wyjściowej i auto znów ma pełną moc jednak usterka jest zapisana w ECU i wyświetla CE. Przyczyna to najczęściej nagary i zabrudzenie turbo, rzadziej korozja cięgieł i fizyczne przycinanie, czasem problem z zaworem sterowania doładowaniem / styk elektryczny itp. Przeważnie można doraźnie to naprawić poprzez aplikacje chemii czyszczącej nagary wprost do turbo od strony dolotu. Jeżeli usterka jest poważniejsza może być wymagany demontaż turbiny. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-01-2024, 20:27
|
|
|
Która to wersja silnika PSA czy MMC?
W PSA nie ma sztangi bo tam jest napęd elektryczny (notabene turbina jest produkcji MMC). Chociaż znam przypadek że raz padł ten serwomechanizm. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
darek760
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 3 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 07-01-2024, 12:39
|
|
|
Nie mogę znaleźć wersji silnika ale podam parametry.
Jest to silnik 2.2, 16V, DI-D, kod silnika 4N14 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2024, 14:15 Re: Turbina traci moc
|
|
|
darek760 napisał/a: | nagle rozłącza się turbina. |
To subiektywna opinia wynikająca z powiązania utraty mocy z turbiną, która "daje moc".
O ograniczeniu mocy silnika decyduje ECU, a przyczyny mogą być inne, zupełnie nie związane z turbosprężarką, chociaż nie można ich wykluczyć.
Jeśli pojawia się kod błędu to trzeba zacząć od sprawdzenia co zgłasza komputer, a nie bawić się w zgadywanki
Jaki masz stan licznika? Przy wysokim przebiegu kolektor dolotowym może mieć 1/4 przepustowości, egr może się przycinać itp. itd.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1666913#1666913 |
Ostatnio zmieniony przez To masz 07-01-2024, 18:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
darek760
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2024 Posty: 3 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 07-01-2024, 15:20
|
|
|
Stan licznika mam193000 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2024, 18:49
|
|
|
Przy tym przebiegu polecam zrobić przegląd profilaktyczny, szczególnie biorąc pod uwagę rozpoczynającą się przygodę z trybem awaryjnym pojazdu. Zobacz jak może wyglądać układ dolotowy w 4N14:
https://youtu.be/1HlC_bqRYxE?feature=shared&t=60
Wracając do tematu, nawet jeśli check engine zniknął to kod błędu będzie zapisany jako historyczny. Odczytanie go to fundament do dalszej diagnozy. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-01-2024, 20:27
|
|
|
darek760 napisał/a: | Nie mogę znaleźć wersji silnika ale podam parametry.
Jest to silnik 2.2, 16V, DI-D, kod silnika 4N14 |
To silnik MMC. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|