  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[CA1A 1.3] CHECK ENGINE zapalił się w czasie jazdy na około | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2007, 07:58   [CA1A 1.3] CHECK ENGINE zapalił się w czasie jazdy na około
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, mój niepokój wynika z dzisiejszego precedensu zapalenia się podczas jazdy czerwonej kontrolki CHECK ENGINE. Jechałem w deszczu, i po przejechaniu około 8 km zapalił się CE i palił się przez około 10 minut (jakieś kolejne 8 km) potem jechałem jeszcze około 20 km i już więcej się nie zapalił. 
 
 
O co może chodzić ??? Dodam, że obecnie jeżdzę z pęknięciem w kolektoerze wydechowym. Czy może być tak, iż przez szczelinę dostała się wilgoć lub woda i sonda dała sygnał do komputera, iż jest coś nie tak z mieszanką ??? np. spaliny + duża ilość pary wodnej ???
 
 
Druga sprawa, że auto pali mi olej i to sporo - wyszło 1L  na 3500 km, więc dolałem, ale trochę ponad kreskę MAX na bagnecie (jakieś 6 mm) - czy mogło się coś zepsuć przez to ???
 
 
Proszę o pomoc drodzy fachowcy i użytkownicy Miśków !!! | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 22:46, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bear007 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-05-2007, 16:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | masz LPG?  zrób odczyt błędów z komputera a wszystko powinno sie rozjaśnić | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Miroslaw1305  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3  1997 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-05-2007, 18:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam nigdy nie lej oleju powyrzej   stanu jaki ma być Skutkiem tego  są nieszczelności w układzie olejowym   Jeśli się przeleje  co morze się zdarzyć to odkręcamy korek i nadmiar oleju spuszczamy  Praw fizyki nie zmienisz  jeśli ma być do górnej kreski to przy rozgrzanym oleju zwiększa on swoją obiętość   ina tyle  układ olejowy ma miejsce anadmiar musi gdziejś wyrzucić przewarznie  przez uszczelnienie które niszczy     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Kuczan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-05-2007, 19:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja chciałbym kontunuować temat a mianowicie tak jak koledze zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE w trakcie wjechania w kałuże i świeciła się podczas jazdy.Akurat byłem w trasie i po przejechaniu paru kilometrów zjechałem na bok sprawdziłem iż nic się z silnikiem nie dzieje chodzi prawidłowo, obroty nie falują itp. więc postanowiłem sprawdzić czy autko przyspiesza tak samo i gdy osiągnąłem 4 tys. obrotów na dwójce CHECK ENGINE zgasł i nie zapalił się więcej.Czy ktoś wie co to mogło być grane?Osobiście uważam iż gdzieś dostała się woda i spowodowała zwarcie a zarazem błąd komputera. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Gabek_82 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2007, 20:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powiem tak... mialem  indentyczna  sytuacje, a powodem byla sonda lambda po sprawdzeniu bledow ECU  wg instrukcjii krzyzaka  - za  co mu dziekuje  bardzo, ze takowa  instrukcje   nam ladnie opisal...  ale to mogl byc tylko i wylacznie moj przypadek  ale podobne okolicznosci: 8 - 10 min drogi zapalila sie na kilka  minut i zgasla jak juz wrocilem do domu   zaczlem analize bledow no i wyszlo szydlo z worka - sonda  lambda ...     proponuje najpierw podlaczyc  diode i sprawdzic co ewentualnie padlo pozdrawiam | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Kuczan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2007, 08:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A nie miałeś żadnych innych objawów padnięcia sondy ? Czy CHECK ENGINE zapalił ci się potem ? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2007, 08:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bledy sa pamietane - nawet po zgasnieciu CE mozna je wymrugac (pod warunkiem, ze sie nie resetowalo ECU) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Kuczan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2007, 09:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie resetowałem kompa, gdzie jest u mnie gniazdo diagnostyczne? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2007, 10:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pod deską rozdzielczą, z lewej strony (lewe kolano kierowcy), poniżej głośnika w desce rozdzielczej. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Gabek_82 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2007, 11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               inne obiawy padniecia sondy- niestety  wieksze spalanie :/  zaarz  dorzuce cie link do strony krzyzaka    tylko znajde   tam jest wszystko ekstra opisane    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-05-2007, 16:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No proszę jak się inteligentnie temat rozwinął    Wymieniłem kolektor wydechowy i po przejechaniu 10 km Check zapalił się na stałe, i tak jeżdżę sobie już jakiś tydzień. Dziś pojechałem do ASO Mitsu i za 80pln podłączyłem do kompa, okazało się oczywiście, że sonda lambda kończy swój żywot. Gdzie mogę kupić oryginał NGK 4 przewodową do silnika 1.3 12V 1993 rok ??? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 bear007 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-05-2007, 16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | smiało możesz kupic uniwersalna choćby TU | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Levyspor [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-05-2007, 21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bear007 napisał/a: | 	 		  | smiało możesz kupic uniwersalna choćby TU | 	  
 
 
ta z allegro wygląda na chińską podróbkę, bo za 4 przewodową sondę z przeróbką - 99 pln to śmiesznie mało
 
 
 
Dziś miałem taką akcję, że szczena mi opadła --- odpalam auto, zimny silnik i za chwilę tak trząść zaczyna silnikiem, po ruszeniu, że myślałem iż mój silnik wypier... razem z maską!!! Zatrzymałem się, otwieram machę - a to ustało, weszły wyższe obroty i wszytko już OK ??? Czy to może być przez sondę? Czy może coś się zapchało w kolektorze wydechowym ??? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-05-2007, 22:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Levyspor napisał/a: | 	 		  | Czy to może być przez sondę?  | 	  
 
Na pewno nie przez sonde. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-05-2007, 22:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Levyspor napisał/a: | 	 		  | odpalam auto, zimny silnik i za chwilę tak trząść zaczyna silnikiem, po ruszeniu, że myślałem iż mój silnik wypier... razem z maską!! | 	   Przewody WN mogą mieć spore przebicie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |