Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dym z rury
Autor Wiadomość
Piotr Zator
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2007, 13:13   dym z rury

Siewka Maniaki,

Mam pytanko - wymieniłem ostatnio olej (140.000 km silnik 2.0), na półsyntetyk i zauważam, że dymi mi z rury biały dym (dosyć solidnie).. Czy to kwestia atmosfery - jest ostatnio coraz zimniej na północy i to tylko para ? i czyu ewentualnie to normalne. :shock:
czy coś się dzieje z silnikiem <?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 04-09-2007, 13:56   

Biały

Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-09-2007, 14:36   

Nic dodać nic ująć ;) Ostatnio przerabiałem to u siebie. Teraz robię remont silnika ...
W każdym razie ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą jeśli nigdy nie była zmieniana.
A z jakiego oleju zmieniałeś na półsyntetyk ??
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 05-09-2007, 08:36   

Przyczyną białego dymu mogą być również uszczelniacze ;)

Jednak tak jak podałeś czyli dość solidny dym - to będzie tak jak napisała czekoladka_1981
Jeżeli będziesz wymieniał uszczelkę i oczywiście planował głowicę nie zapomnij o wymianie wspomnianych uszczelniaczy :)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-09-2007, 09:30   

wypada wspomnieć że siwo-biały dym również powstaje gdy silnik przepala olej.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-09-2007, 11:19   

e-gen napisał/a:
wypada wspomnieć że siwo-biały dym również powstaje gdy silnik przepala olej.


nic nie było wspominane o siwo-bialym dymie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 05-09-2007, 18:57   

Jeśli olej jest spalany to idzie z tym równierz specyfistyczny zapach, a jak go mocno przegazujesz to dym z rury sie szybko ulatnia czy unosi sie jeszcze jakis czas? powinien sie taki cięzki wydawać, sprawdz tez ręka czy niema sladów oleju wydostajacego sie z rury wydechowej poprostu podłóz reke pod rure i chwile przytrzymaj , dobrze by było zeby ci tez ktos w tym momencie przygazował.
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Piotr Zator
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 08:32   

Jakoś w ostatnim czasie wszystko wróciło do normy, dymi tylko na początku przez pierwszych parę kilometrów, dym dosyć szybko ulatnia się do góry i nie ma jakiegoś strasznego zapachu. Myślę, że to kwestia wody która w postaci szronu dostaje się do rury wydechowej.. Bedę monitorował sprawę. Dzięki za odpowiedzi.

Polska 2 Portugalia 1
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 06-09-2007, 08:57   

Moze zamało powietrza na ssaniu dostaje??
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.