Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój pierwszy samochodzik
Autor Wiadomość
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 19-06-2008, 10:50   Mój pierwszy samochodzik

Witajcie koledzy, to jest mój pierwszy temat na tym forum ;)
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem kupna autka dla mnie ;) Byłoby to mój pierwszy samochód. Na początku podjąłem się ambitnemu planu wertowania allegro w poszukiwaniu czegoś dla mnie. Niestety po jakimś miesiącu i kilku totalnie nieudanych wizytach u sprzedających mój zapał opadł. Szukałem czegoś 3 drzwiowego z dalekiego wschodu. Corolla, Civic to były moje pierwsze typy. Jednak później nastały dla mojego portfela ciężkie czasy i z 14k pln schudł do 5k pln (przygotowania do własnego wesela :D :D :D ). Z tak skromnym portfelem nie szukałem już nic, ponieważ doszedłem do wniosku że jedyne co mogę znaleźć to "Punto/Corsa 1 właściciel, nic nie puka nie stuka, pali na dotyk, bezwypadkowe, sprowadzone na kołach" a takiego nie chciałem.

Minął jakiś miesiąc i mój kolega z liceum pyta się mnie czy dalej szukam samochodu bo jego brat chce sprzedać Colta. No to ja z racji że to auto znałem dobrze (często nim jeździliśmy) od razu powiedziałem "pewnie, może być i dzisiaj", niestety nie dane mi było bo brat siedział w Niemczech na saksach. Musiałem czekać. Czekałem... czekałem... Przyjechał, tego samego dnia podpisaliśmy umowę kupna i samochodzik był mój:D Takim oto sposobem stałem się właścicielem Mistubushi Colt 1.3 1994 z instalacją gazową, brat kumpla miał samochód od 2000 roku.

Może krótko go przedstawię :) , jest to wersja GLi:
Przebieg 292 000 km (przy 230 000 wymieniony silnik na nowy [stary dostałem w prezencie na części]).
Gaz firmy Tartarini od 2002 roku (nie wiem jakiego typu) z butlą zamiast zapasówki.
Kolor czerwony 8) 8)
Jako że to GLi (no chyba się mylę) to szyby na korbkę, brak poduszek, nie ma klimy, ABSu to też nie posiada, nie ma szyberdachu.
Teraz o tym co ma: dwa komplety kół, zimówki jakieś zwykłe, letnie z alufelami (zdziwiłem się, myślałem wcześniej że to zwykłe plastikowe kołpaki), centralny zamek z alarmem, radyjko Pioniera, bliżej nieokreślone głośniki w tylnej półce (ale grają przyjemnie).

Teraz o tym co trzeba będzie w nim wymienić 8) (to wiedziałem przed zakupem)
Tylna lampka przeciwmgielna rozbita (wymieniona prowizorycznie na przeciwmgielną od malczaka :D :) )
Akumulator, obecny nie trzymał w zimie.
Całe wycieraczki (to akurat narzeczona mi kazała bo obecne są przerdzewiałe jak titanic na dnie atlantyku).
Prawa lampa STOP spalona była, przednia prawa pozycyjna też (wymienione prowizorycznie na jakieś no-name).
Parownik od gazu do wymiany lub regeneracji (obecnie dławi się, szarpie autem przy niskich obrotach silnika.

Autko ma OC do 26 czerwca, niestety przegląd się skończył na 2 dni przed moim kupnem. Więc pierwsze co robie to biorę miśka i jadę na stację kontrolną. Koleś mi mówi że nie ma papierów na gaz, ja mu że przecież auto tu było podbijane 8 lat to co on mi teraz problem stwarza, niestety nic nie ugrałem i odjechałem do domu. Kolega zlanazł w domu papier od montażu instalacji gazowej. Z papierem jadę na stację i koleś że to nie ten papier bo musi być jeszczee od wykonania i zdania zbiornika. Okej, jak mus to mus, znów do kumpla, kumpel że nic więcej nie ma. Okej, może xero w urzędzie miasta. Coś tam mają ale nie powiedzą co to i nie wydadzą do następnego nia :evil: :evil:

Czekam, jest następny dzień, mam papier, jest wykonanie butli. Jadę znów na stację, pokazuję wszystkie, pracownik że jest teraz OK, auto na wałki. Czepie samochodem na lewo prawo, amortyzatory Oki, bierze go na hamownie, tył 15% różnicy, w przeodzie 55% :shock: różnicy, prawe za słabo hamuje. Mówię mu że spoko, wymieni się klocki czy coś. Idzie do kanału i patrzy i mówi że konserwacja by sie przydała mu i tylne tulejki w przednich wachaczach (nie wiem nawet co to jest, jestem laikiem w sprawach samochodowych) do wymiany. Oki przegląd mi podbije tylko popatrzy na butlę. Otwieramy bagażnik, podnosimy podłogę i gościu zczytuje dane z butli : "92751 yyy 92261 yyy co ma pan na papierze? 92751 ?" "tak" "no to dupa, bo na butli jest 92261" :evil: :( :cry: ... No ja pierdykam, jeszcze tego brakowało, zawołał innego fachmena, oglądają we dwóch, no nie ma bata, inny nr wybity, ktoś zamiast 5 wpisał 6 a zamiast 7 wpisał 2. Nie podbije mi tego bo nie da rady, ale po południu będzie mega szef stacji i on na to popatrzy (pewnie się bał pracownik tego zaklepać). Dzwonię do mojej pracy że mnie na stacji zatrzymali i potrzebuję dnia wolnego. Dostałem. O 10:30 przyjechał (specjalnie szybciej dla mnie) i patrzy, no nic, mówi, dupa zbita, niestety ktoś musiał się machnąć przy sisywaniu nr, nic z tym nie zrobimy.... Poradzili mi skontaktować się z firmą która wyprodukowała butlę o duplikat (z poprawnymi nr).

No kufa cały w nerwach podziękowałem za pomoc i sugestię i dzwonię do kumpla że chyba dostanie w łeb i to dwa razy bo co mi z auta co się nie da w nim przeglądu zrobić... Kolega poradził mi pojechać na inną stację, bo tam ponoć nawet na gaz nie patrzą. Oki jadymy, wjeżdżam na trzepanie, amory oki, na hamownie wynik podobny 50% różnicy z przodu, podnosi auto na progach i patrzy na te hamulce. Okazało się że to nie prawy jest za słaby, ale lewy ma cały czas zaciśnięte, zapieczone hamulce, całe koło po 30 minutowej jeździe było całe gorące, aż parzyło. Na LPG nawet nie popatrzył, ale póki nie poprawię tych hamulców nie klepnie mi przeglądu. No co za mechanicy, każdy co innego znajdzie : :axe: :axe:

No nic, wolę tego od butli :) Firma mi przyśle duplikaty z dobrymi nr jednak dopiero w następnym tygodniu. Ehhh, a ja chcę jeździć!! :D Co tu zrobić?? No nic, pozostała mi jeszcze stacja kontroli "po znajomości", nie będę się zagłębiał w szczegóły ale wszystko przeszło (hamulce tak testował że wyszło 25% różnicy - w normie, dane butli spisał z dokumentów). :) :D mam ten przegląd.

Jadę z autem pod dom mojej narzeczonej (ja mieszkam w mieszkaniu i nie mamy predyspozycji do robienia czegokolwiek z samochodem), jej rodzina ma 21 letniego kadeta oraz 18 letniego malczaka które sami serwisowali przez te lata, mają też sprzęt i smykałkę do takich rzeczy. Na początek zabraliśmy się do wykręcenia zimowych kół i wstawienia letnich, tu dopiero dowiedziałem się że to alufelgi są :D :D . Przy okazji przyglądneliśmy się tym nieszczęsnym hamulcą, niestety nic nie wypatrzyliśmy. Autko zostało też umyte, odkurzone, wywalone stare pokrowce na siedzenia itp.

Taki jest stan na dzień dzisiejszy, i tu mam parę próśb o radę i pomoc ogólną.

Olej który był lany to mineralny 15w40, czytałem że nie opłaca się go zmieniać na syntetyka po tak długim okresie ponieważ to może tylko zaszkodzić. Polecono mi go wymienić po 300k km, ja go wymienię przy 295 :)
Filtr oleju, z czym to się je i czy to łatwo można wymienić?
Lampki podejżewam że wszystkie są no-name albo jakieś, jakie byście mogli polecić ? Postojówek chyba nie będę wymieniał bo nie ma wg mnie sensu, najbardziej by mnie interesowały mijania i długie, żeby innych uczestników nie oślepiać :D
Może dla niektórych to będzie śmieszne ale chciałbym też przeczyścić całą instalację wentylacji (przy pierwszym odpaleniu na full wyleciało kilka listków oraz parę robaczków) ponieważ moja narzeczona ma alergię na pyły i nie chcę jej zamęczać. Co mi jest poterzebne ? Czytałem ten artykuł.
Rozrząd też chce wymienić przy 295k, tak jak świece i przewodu wysokiego napięcia. Jakie świece i prezwody WN możecie polecić? Czy rozrządy też są lepsze i gorsze?
Filtr paliwa oraz powietrza. Czy to też się wymienia? Pytałem poprzedniego właściciela i nawet nie pamięta czy było to wymieniane... Czytałem o tych filtrach tutaj.
Akumulator też wymienię za jakiś miesiąc, macie jakieś wskazówki ?
Na te nieszczęsne hamulce popatrzymy przez weekend, rozkręcimy odrdzewimy, brat narzeczonej mówił że to może tłoczek nie odbija czy coś, nie wiem, sugestie mile widziane.
Konserwacja podwozia zostanie też przeprowadzona nie w warsztacie, ale u sąsiada ma kanał i osprzęt.
Lakier nie jest idealny, ale to może poczekać.

Poradzcie mi też koledzy jakie są materiały eksploatacyjne samochodu, ponieważ jest to moje pierwsze autko i nigdy się tym jakoś szczególnie nie innteresiłem.
Z tego co ja wiem to tak:
Rozrząd co 50k km, olej + filtr co 15k km, świece i kable WN ??? (ponoć w LPG szybciej się zużywają), filtr paliwa + powietrza ???, płyn do chłodnicy, wspomagania kierownicy, hamulców (od hamulców to przez to koło co ciągle jest w szczękach to pewnie się szybko psuje) ??

Czy jest coś niezbędnego o czym zapomniałem ? Prosze o uwagi i jakieś sugestje :)
Zdjęć narazie nie ma, jak się dziś zakręcę przy nim to coś porobię ;D Narazie jestem z niego bardzo zadowolony i w tydzień nabiłem 400 km (z czego 300 bez przeglądu 8) )

Aha, byłbym zapomniał, trochę go rdza je, co nią najlepsze? Wyszczotkować drucianą szczotką i jakimś preparatem przejechać?

Pozdrawiam serdecznie.


ps. jeśli ten dział "nasze miśki" jest tylko do opisywania swojego samochodu a nie do wszelakiego rodzaju pytania o niego to przepraszam. Wtedy opis tutaj zostawię, a ewentualne pytania przeniosę na podforum Colta CA0.
Ostatnio zmieniony przez emilok 19-06-2008, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-06-2008, 11:06   

emilok, witaj ! zapodaj foto
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Milosz_GLXi
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 11:39   

Pierwsze co bym zrobil to hamulce. Co z tego ze narzeczonej nie beda lecialy liscie jak gdziesz mozesz nie wyhamowac i ja okaleczyc? Jak Ci mowia na stacji diagnostycznej ze hamulec stoi i auto jest niesprawne to jest niesprawne. A Ty kombinujesz na wszystkie mozliwe sposoby zeby autem jezdzic od zaraz. Czekales na samochod tyle czasu to nie mozesz jeszcze kilka dni pojezdzic autobusami i doprowadzic samochod do stanu uzywalnosci?
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 19-06-2008, 12:09   

Miłosz, hamulce będą zrobione w pierwszej kolejności (czytaj w weekend), wcześniej nie da rady poprostu, praca zawadza. Hamować hamują dobrze. Jeśli to nie zostanie naprawione pod domem to zostaną nowe części zamówione i się je wmontuje. Auto mam dopiero niecały tydzień i się jeszcze uczę co w nim trzeba zrobić i kompletuję listę pracy.

Ze stacjami diagnostycznymi to faktycznie mogłeś odnieść wrażenie że kombinuje jak koń pod górkę, ale to z faktu, że bez preglądu nie załatwię przerejestrowania samochodu ani OC, dlatego tak na niego liczyłem. Przed tą naprawą nie mam zamiaru jeździć z gór nad morze :D uwierz mi.

Pozdrawiam
 
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2008, 12:15   

Olej co 10kkm,
I lepiej z tym hamulcem coś zrób, bo rozwalisz tarczę, i łożysko!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-06-2008, 20:33   

emilok napisał/a:
Olej który był lany to mineralny 15w40, czytałem że nie opłaca się go zmieniać na syntetyka po tak długim okresie ponieważ to może tylko zaszkodzić. Polecono mi go wymienić po 300k km, ja go wymienię przy 295


dokladnie , lepiej nie przechodzic z minerala na polsyntetyk .

ogolnie mowi sie, ze olej powinno sie zmieniac co 10-15 tys km, lub raz do roku, ja zmieniam co 10 tys km, i jest dobrze .
oczywiscie jezeli zmieniamy olej, wtedy rowniez zmienamy filtr oleju ( bo bez tego zmiana bylaby bez sensu )
emilok napisał/a:
Filtr oleju, z czym to się je i czy to łatwo można wymienić?

latwo, odkrecasz, smarujesz uszczelke nowego filtra olejem,przykrecasz, zmiana zrobiona :) do tego mozesz sobie co druga wymiane oleju zmienic filtr powietrza .
emilok napisał/a:

Lampki podejżewam że wszystkie są no-name albo jakieś, jakie byście mogli polecić ? Postojówek chyba nie będę wymieniał bo nie ma wg mnie sensu, najbardziej by mnie interesowały mijania i długie, żeby innych uczestników nie oślepiać


philips, osram b.dobre zarowki .

emilok napisał/a:
Może dla niektórych to będzie śmieszne ale chciałbym też przeczyścić całą instalację wentylacji (przy pierwszym odpaleniu na full wyleciało kilka listków oraz parę robaczków) ponieważ moja narzeczona ma alergię na pyły i nie chcę jej zamęczać. Co mi jest poterzebne ? Czytałem ten artykuł.


ustaw dmuchanie na maxa, i puszczaj raz cieple raz zimne powietrze, zmieniajac takze obwod dmuchania ( na zamkniety i otwarty ) to powinno wydmuchac wszystkie listki i inne robaczki :)

emilok napisał/a:
Rozrząd też chce wymienić przy 295k, tak jak świece i przewodu wysokiego napięcia. Jakie świece i prezwody WN możecie polecić? Czy rozrządy też są lepsze i gorsze?


pasek rozrzadu mitsuboshi (tak, tak pisane przez "o" ) do tego rolki mozesz kupic GMB. rozrzad rowniez napedza pompe wody. oryginalna pada po 200 000 km , nie wiem jak jest z innymi, jezeli zdecydujesz sie na pompe, to rowniez polecam gmb .

co do swiec i przewodow, ja jak i duza czesc klubowiczow uzywamy , a co za tym idzie polecamy swiece jak i przewody NGK , b. dobra jakos.
emilok napisał/a:
Filtr paliwa oraz powietrza. Czy to też się wymienia? Pytałem poprzedniego właściciela i nawet nie pamięta czy było to wymieniane... Czytałem o tych filtrach tutaj.
Akumulator też wymienię za jakiś miesiąc, macie jakieś wskazówki ?


jezeli nie masz teraz pieniedzy, to z filtrem paliwa mozesz sie wstrzymac, natomiast spojrz jak wyglada filtr powietrza , jezeli jest czysty, to mozesz jeszcze na nim jezdzic .

emilok napisał/a:
Rozrząd co 50k km, olej + filtr co 15k km, świece i kable WN ??? (ponoć w LPG szybciej się zużywają), filtr paliwa + powietrza ???, płyn do chłodnicy, wspomagania kierownicy, hamulców (od hamulców to przez to koło co ciągle jest w szczękach to pewnie się szybko psuje) ??


rozrzad stosujac oryginalne czesci zmienia sie co 90tkm ,natomiast zamienniki co 60tkm

co do tych hamulcow, jezeli nie odbija Ci tloczek, to napewno jest zapieczony, pomaga dokladne wyczyszczenie go ,oraz kupno jego repertuarki ( taka uszczeleczka ) lecz pewno klocki, jak nie tarcze rowniez nadaja sie do wymiany, skoro tloczek jest zapieczony, to klocek ciagle dolega do tarczy powodujac hamowanie .

o wszystkim pamietales :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24280
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2008, 21:48   

Rafal_Szczecin napisał/a:
dokladnie , lepiej nie przechodzic z minerala na polsyntetyk .

ja w Colcie zmienilem z Lotosa mineralnego na Valvoline polsyntetyk
a dokladniej na polsyntetyku jezdze zima (dokladniej od jesieni do wiosny) - robie jakies 10 tkm
a potem latem leje mineralny i robie jakies 7-8 tkm

nie zauwazylem NIC zlego - ani brania ani rozszczelnienia - ku mojemu zaskoczeniu
polsyntetyk ma do 30% bazy syntetycznej - reszta jest mineralna
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 23-06-2008, 13:00   

No i koledzy moi, jest po weekendzie, miało być po przeglądzie hamulców ale jak to w życiu bywa plany planami a życie swoje. Niestety nic z tego co miałem zaplanowane nie zrealizowałem :D Złożyło się na to kilka czynników osobistych (zaręczyny siostry mojej narzeczonej) oraz służbowo-szkolne.


Fotek też jeszcze nie ma :( :(

Autko stoi pod domem, dziś to muszę zacząć robić.

Rafał_szczecin dzięki za odpowiedź (pozostałym również dziękuję :D ). Podsumowując:

Olej + filtr - co 10k km mineralny 15w40, powiedzcie mi jeszcze czy są jakies różnice pomiędzy np olejem marki Lotos, Sheel, BP etc. czy wystarczy jak powiem sprzedawcy że chcę 15w40 i cokolwiek mi da będzie dobrze.

Rozrząd
Cytat:
pasek rozrzadu mitsuboshi (tak, tak pisane przez "o" ) do tego rolki mozesz kupic GMB. rozrzad rowniez napedza pompe wody. oryginalna pada po 200 000 km , nie wiem jak jest z innymi, jezeli zdecydujesz sie na pompe, to rowniez polecam gmb .


Rozrząd - czy np taki lub taki rozrząd jest odpowiedni dla Colta 1.3 z 1994 roku ? I czy to są te MITSUBOSHI (ponieważ w opisie aukcji jest to lub inne). Czy prócz kupienia takiego kompletu (pasek właściwy + napinacze) coś trzeba kupić? Jakieś specjalne smary, uszczelki czy coś (jestem zielony :) ) Oraz czy to można wymienić w garażu czy trzeba do mechaników zawieźć? I ta pompa wodna, czy to niebezpieczne ustrojstwo i też jest do wymiany?

Parownik - do regeneracji, zdecydowałem się na taki zestaw naprawczy. Mam zamontowany gaz właśnie firmy Tartarini. Czy prócz narzędzi coś mi będzie jeszcze potrzebne czy taki zestaw zawiera wszystko co niezbędne? O regeneracji parowników czytałem w kilku miejscach : Link 1, Link 2, Link 3, Link 4, Link 5, Link 6.

Świece - Co ile się wymienia ? NGK a jakie modele dokładnie ? Przejżałem te 3 tematy Temat 1, Temat 2, Temat 3 i pojawia się nazwa BPR 5 lub 6 ES (czym się model 5 różni od 6??), czy to jest nazwa właściwa której mogę szukać na allegro bądź w sklepach ? Dodatkowo w jednym z tematów poruszany został wątek gazu (mój colcik jest zagazowany), czy to wpływa na model świec czy tylko na ich żywotność? Możeci mi podać przykładowe ceny, lub (co by było najlepsze) przykładową aukcję na allegro? :)

Kable wysokiego napięcia - Co ile się wymienia?? Może lamerskie pytanie, czy to się nazywa "Kable rozruchowe" w nomenklaturze allegro.pl ? Czy raczej "Przewody rozruchowe? Oraz nie za bardzo wyszukać mi się udało modelu czy oznaczenia jakie mają one mieć. Ceny bądź aukcja równie mile widziane jak w przypadku świec.

Filtr paliwa i powietrza - możecie mi drodzy koledzy więcej coś powiedzieć? Filtr paliwa to jaka kwota? A powietrza to on filtruje powietrze doprowadzane do silnika, nie? Nie do kabiny pasażerów :D :P No i oczywiście po jakim czasie się to wymienia ;D

To by było na tyle tych wymian "Must Be"

Jednak chciałbym jeszcze (bo ten colcik musi być otoczony opieką na full wypas bum cyk cyk) wymienić w nim jednorazowo tak na "Huraaa" oleje w skrzyni biegów, płyn do wspomagania kiery oraz (po naprawie) płyn hamulcowy + odpowietrznienie. Jakieś wskazówki ? :) Kolejność odpowitrzniania to : tył prawy, przód lewy, tył lewy, przód prawy?

Cytat:
ustaw dmuchanie na maxa, i puszczaj raz cieple raz zimne powietrze, zmieniajac takze obwod dmuchania ( na zamkniety i otwarty ) to powinno wydmuchac wszystkie listki i inne robaczki


Co to wentylacji obawiam się że to nie pomoże, ponieważ chodziło mi bardziej o coś pokroju pleśni/grzybów co tam się przez te 15 lat zagnieździło a nie o mechaniczne "farfloce" :D Czy wiecie może co tam można wlać albo to jakąś szmatą nasączoną czymś wciskać żeby do różnych zakamarków dotrzeć i to wyplewić?

Powiedzcie mi jeszcze panowie coś o sondzie lambda. Czy to opłaca się z tym do mechanika/gazownika skoczyć profilaktycznie? Nie wiem czy jest ok, nie wiem czy są jakieś objawy (wyższe spalanie to wiem, jednak jeszcze nie miałem okazji przeprowadzić badań ile LPG na 100 pali :) ) Czy może tak zrobić że po regeneracji parownika (bo muszę i tak skoczyć na dostrojenie gazu - muszę nie? B) ) podczas dostrajania go powiedzieć im żeby też popatrzyli na tę sondę i zobaczyli czy jest okej.

Jeszcze jedno, czasem na parkingu czy podjeździe jak ustawiam auto, tj. podjeżdżam - cofam - podjeżdżam itp ciężko mi wskakuje bieg wsteczny, z tego co zauważyłem niekiedy drążek nie chce wskoczyć "na full" na wsteczy i jest jakby w połowie. Kilka razy nie przyuważyłem sobie tego i po przygazowaniu słychać chrobotanie jak coś tam trze lub charata. Innym razem zdaża się, że jak przełączam z jedynki na wsteczny i obroty mi nie spadną (tzn są koło 2k-2,5k) to przy wrzucaniu wstecznego słychać stuk dosyć głośny. Staram się żeby obroty spadały do około 1k przy zmianie na wsteczne ale czasem trzeba szybko cofnąć lub się zagapi człowiek. Czy to jest normalne ? Słyszałem że wsteczny jest niezsynchronizowany lub coś koło tego. Czy to o to chodzi i tak jest okej, normalnie? Czy jednak coś tam się spierrr.. popsuło ;) O tym wstecznym trochę poczytałem (np. tutaji powiedzcie mi czy to można zostawić tak jak jest (tzn. czy to tylko źle wygląda/gorzej się obsługuje) cyz może doprowadzić to poważniejszej awarii skrzyni biegów? Jeśli tak, to chyba synchronizacja będzie nieunikniona... :(
Pozdrawiam
 
 
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 02-07-2008, 12:46   

I jestem po naprawie przednich hamulców, obyło się bez wymiany żadnego elementu prócz jednej śruby która została ukręcona.

Sprawa wyglądała tak: żadna część mechaniczna nie była zurzyta, nic nie zostało zniszczone. Powodem defektu było słabe nasmarowanie tłoczków, tzn. lewy (ten co był zaciśnięty cały czas) zapiekł się na pozycji zamkniętej i nie odskakiwał do pierwotnej, a prawy (ten co słabo hamował) zapiekł się na pozycji otwartej i po naciśnięciu hamulca nie dociskał się w 100% do tarcz. Wyrobilibyśmy się w 1 popołudnie ale jedna z śrub przy odkręcaniu została ukręcona i trzeba było wywiercać starą, gwintować i dorabiać nową ponieważ w żadnym z pobliskich sklepów nie mieli odpowiedniej ... 8)

Całość operacji zajęła dwa popołudnia, każdorazowo po 3-4 godzinki.

Autko czeka teraz na regenerację parownika od LPG oraz na wymiany rozrządu, świec i kabli WN. Zestaw do regeneracji właśnie wczoraj do mnie dojechał i jesteśmy gotowi z nim robić. Rozrządu i świec/kabli nie mam jeszcze ponieważ nie jestem 100% pewny czy to jest to czego szukam. Chłopaki zerknijcie na poprzedni post i wyraźcie opinie na te sprawy :) Dziś obiecuję wgrać fotki (jakoś nie mam czasu ich z telefona przegrać..) :)

Pozdrawiam Mitsumaniaków i liczę na odzew ;)

ps. w miniony weekend w krakowie widziałem TRZY colty :D może to był ktoś z forumowiczów hehe. Pierwszy to był CA0 Malibu na rondzie Matecznego około 17. Następne dwa około 20-21 na drodze z alej do Matecznego, pierwszy w korku na Alejach ze mną z 30 minut stał, ale to taki nowszy typ był, 5cio drzwiowy duży zabudowany jasnobrązowy. A ostatni to najweselszy, czerwony CA0 w okolicy przejazdu przez Wisłę, lub tuż za Wisłą pocisnął tak że go dogonić nie mogłem :) Zapakowany był conajmniej 3 osobami z których jedna osoba (brodaty młody człowiek na siedzeniu przednego pasażera) uśmiechała się do nas jak nas mijali. Jak to czytasz to pozdrawiam serdecznie :D :D :)
 
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-07-2008, 20:08   

emilok napisał/a:
Rozrząd
Jeden i drugi zestaw jest OK. Dokup jeszcze uszczelniacze walka rozrządu i uszczelniacz wału ok. 20PLN za oba.
emilok napisał/a:
ta pompa wodna, czy to niebezpieczne ustrojstwo i też jest do wymiany?
Pompa wody jak padnie to możesz przegrzać motor i będzie buba.
emilok napisał/a:
Świece - Co ile się wymienia ?
Okolo 20tkm. Świece NGK do silnika 1.3 masz BPR5ES-11 a do silnika 1.6/1.8 są BKR6E-11 więc wybieraj :) Są jeszcze świece NIPPONDENSO W16EPR11 do 1.3 i K20PR-U11 do 1.6/1.8.
emilok napisał/a:
Dodatkowo w jednym z tematów poruszany został wątek gazu (mój colcik jest zagazowany), czy to wpływa na model świec czy tylko na ich żywotność?
Na model świec nie wpływa ale na przerwę na elektrodzie. Normalnie jest chyba 1.1mm a na gazie powinno się ustawiać 0.8mm, ale to trzeba potwierdzić bo nie mam gazu u siebie :)
emilok napisał/a:
Możeci mi podać przykładowe ceny
http://www.allegro.pl/ite...ylka_5_30_.html <- do 1.6/1.8
http://www.allegro.pl/ite...6_bpr5e_s_.html <- do 1.3
emilok napisał/a:
Kable wysokiego napięcia - Co ile się wymienia?
Ja bym wymienił po zakupie, choć jesli niema problemów z paleniem, nie przerywaja, iskrzą itp to niema potrzeby :)
emilok napisał/a:
czy to się nazywa "Kable rozruchowe
Ni. Kable rozruchowe kupisz sobie jak ci colt nie odpali to będziesz musiał spiąć się z innym autem ;) "Kable zapłonowe" to właściwa nazwa.
http://www.allegro.pl/ite...lt_galant_.html <- do 1.6/1.8
Do 1.3 nie znalazłem. Polecane to NGK (dość drogie) i SEIWA.
emilok napisał/a:
Filtr paliwa to jaka kwota?
Ja kupilem za 69PLN.
emilok napisał/a:
A powietrza to on filtruje powietrze doprowadzane do silnika, nie? Nie do kabiny pasażerów :D :P
Do silnika, nie do kabiny, wymieniaj jak jest już brudny, zadbaj też o czystość przepustnicy.
Olej w silniku to podstawa. W skrzyni możesz wymienić ale nie musisz. Płyn do wspomy i do hamulców warto wymienić na śwież a koszt nieduży. Odpowietrzanie tak jak pisałeś.
Lambdę olej, zaczniesz się martwić jak będzie ci paliło więcej jak 7l/100km albo zaświeci ci się Check Engine na desce ;)
Praca skrzyni to urok Coltów, przywykniesz :) Wykończone są synchronizatory w skrzyni dlatego biegi tak ciężko wskakują (wsteczny bez synchro). Jeśli masz problem z wrzuceniem 1 to daj najpierw 2 a potem 1 wejdzie gładko, to samo ze wstecznym - najpierw 4 lub 5 a potem R.
To chyba tyle. Jak jeszcze coś to pisz.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 03-07-2008, 15:45   

Ponownie dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź :)
londolut napisał/a:
Jeden i drugi zestaw jest OK. Dokup jeszcze uszczelniacze walka rozrządu i uszczelniacz wału ok. 20PLN za oba.

Okej, zamówię jeden z tych zestawów co opisałem, uszczelniacze to też na allegro szukać czy lepiej poprostu u mechanika w mieście kupić? Nie wiem czy będzie miał odpowiednie lub czy to są uniwersalne czy coś :) Jest też taka opcja że mogę w jakiś dzień podjechać do któregoś ze sklepów polecanych na regionalnym forum (małopolska) i zakupić to, wtedy by oni mi doradzili i wybrali odpowiednie modele.


Cytat:
Pompa wody jak padnie to możesz przegrzać motor i będzie buba.

Jeśli pompa siądzie to wskazówka temp. na konsolecie będzie zatrważająco wzrastać, nie ? Jeśli tak to wtedy odrazu zatrzymam samochód i będę coś improwizował.

Cytat:
Na model świec nie wpływa ale na przerwę na elektrodzie. Normalnie jest chyba 1.1mm a na gazie powinno się ustawiać 0.8mm, ale to trzeba potwierdzić bo nie mam gazu u siebie :)

To po zakupie podpytam jakiegoś gazownika z okolicy.
Cytat:
item382589663_swiece_ngk_opel_renault_vl06_v_line_06_bpr5e_s_.html <- do 1.3

Jeśli to odpowiednie to zamawiam je, cztery sztuki tak? 8)
Cytat:
Ja bym wymienił po zakupie, choć jesli niema problemów z paleniem, nie przerywaja, iskrzą itp to niema potrzeby :)

No problemów jako takich to nie stwierdzam, wymienić mogwe profilaktycznie ponieważ mogę poprostu nie zauważać ich albo je bagatelizować w euforii :D
Cytat:
http://www.allegro.pl/item386187875_przewody_zaplonowe_mitsubishi_carisma_colt_galant_.html <- do 1.6/1.8
Do 1.3 nie znalazłem. Polecane to NGK (dość drogie) i SEIWA.

Jak nie ma to nie ma ... Będzie trzeba poczekać lub porozglądać się po pobliskich sklepach.
Cytat:
Ja kupilem za 69PLN.

Porozglądam się w sklepach także.
Cytat:
Olej w silniku to podstawa.

Się wie ;)
Cytat:
W skrzyni możesz wymienić ale nie musisz.

Sądziłem że to przez jego starość są te "cyrki" ze zmianą biegów, jeśli to "urok" Colta to się przyzwyczaję ;D
Cytat:
Płyn do wspomy i do hamulców warto wymienić na śwież a koszt nieduży. Odpowietrzanie tak jak pisałeś.

Będę z tym walczył, tylko znów nie znam się kompletnie czy płyny te są uniwersalne czy powinna się je dobierać ze względu na masę, model, typ nadwozia czy coś jeszcze a nie chcę żeby mi sprzedawca wcisnął bubel :D
Cytat:
Lambdę olej, zaczniesz się martwić jak będzie ci paliło więcej jak 7l/100km albo zaświeci ci się Check Engine na desce ;)

Heheh, spalanie to z tego co zauważyłem oscyluje na poziomie 9-10LPG/100km w zależności czy miasto czy trasa. A CE niestety świeci się cały czas :( ( , kumpel powiedział że to w wyniku instalacji gazu i nie sądzę żeby mnie okłamał. Też mnie to martwi ponieważ jeśli świeci się cały czas a jest wszystko OK (miejmy nadzieję że tak teraz jest) to przy jakimkolwiek błędzie nie będę o nim wiedział. Nie wiem jak się za to zabrać....
Cytat:
Praca skrzyni to urok Coltów, przywykniesz :) Wykończone są synchronizatory w skrzyni dlatego biegi tak ciężko wskakują (wsteczny bez synchro). Jeśli masz problem z wrzuceniem 1 to daj najpierw 2 a potem 1 wejdzie gładko, to samo ze wstecznym - najpierw 4 lub 5 a potem R.

Colcik widzę że to autko z duszą i za to go uwielbiam :D :D . Nawet go ochrzciliśmy z narzeczoną "Gąświn". Nie pytajcie co to dokładnie oznacza (bo chyba nie ma takiego słowa) ale powstało z przejęzyczenia się w słowie "gęstwina" 8)
Cytat:
To chyba tyle. Jak jeszcze coś to pisz.

Nie omieszkam i jeszcze raz dziękuję za pomoc:)

ps. ponieważ społeczność mitsumaniaków jest taka pomocna i zażyła, rozważałem możliwość zabrania się z moim Gąświnem na weekend do któregoś z szacownych forumowiczów w celu dokładniejszego oglądnięcia go. Z kilku tematów w dziale "Chcę kupić COLTA" wywnioskowałem że takie akcje czasem się odbywają. Tylko że ja generalnie nie chcę nikomu dupy zawracać, i się wpraszać w paradę. Ale poprostu jeszcze nigdy takich problemów nie miałem (to moje pierwsze autko :) ) i nie chcę zadawać na forum po 20 pytań dziennie.... Druga opcja to zabranie Colcika do "mechanika klubowego Leszka" (dokładniejsze info w linku na początku posta w linku do sklepów) i żeby on mi tak obstukał wszystko i podpowiedział o podzespołach jakie trzeba dokupić. Jak myślicie, wypaliło by coś takiego ? ?:)

Pozdrawiam, emilok
 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-07-2008, 17:01   

emilok napisał/a:
Jeśli pompa siądzie to wskazówka temp. na konsolecie będzie zatrważająco wzrastać, nie ?
Tak.
emilok napisał/a:
Jeśli tak to wtedy odrazu zatrzymam samochód
A jak nie zauważysz? Hmm... Przecież nie patrzysz cały czas na zegary, bo byś daleko nie zajechał :wink: . Jak nie zauważysz to silnik na złom.
emilok napisał/a:
cztery sztuki tak?
Tak.
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 09-07-2008, 14:36   

Zakupione części :
- rozrząd
- świece
- kable wysokiego napięcia
- regeneracja parownika LPG
- olej silnikowy

Na przełomie tygodnia powinienem mieć je skompletowane, poszukuję teraz osoby z zapleczem i chęcią do pomocy w wymianie w/w części oraz wskazanie konkretnych egzemplarzy odpowiednich filtrów (olej, powietrze, paliwo) oraz płynów (wspomaganie, hamulce, skrzynia biegów). Z góry dziękuję za jakiekolwiek zainteresowanie oraz za wszelkie porady. Szczegóły prośby w tym wątku. Bardzo proszę forumowiczów o tę pomoc gdyż nie chcę być wyzyskanym przez lokalny warsztat a sam nie posiadam żadnych znajomych (moje pierwsze auto, jak i w mojej rodzince).

ps. wacham się czy nie skontaktować się z Leszkiem ponieważ nie wiem czy on jeszcze funkcjonuję oraz nie wiem czy poprostu mnie nie wyśmieje (że on się zajmuje poważnymi sprawami, a co mu ja tam zawracam głowę wymianą oleju...).


Po raz kolejny serdecznie dziękuję za okazaną mi tu dotychczasową pomoc i nie zrażajcie się do mnie tak szybko.

pozdrawiam emilok
 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-07-2008, 16:52   

emilok napisał/a:
- rozrząd
- świece
- kable wysokiego napięcia
- regeneracja parownika LPG
- olej silnikowy
Bardzo dobre części.
emilok napisał/a:
nie zrażajcie się do mnie tak szybko.
Nikt nie ma zamiaru.
Gdzie leży ten Andrychów?
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 17:12   

Ja mogę co najwyżej pomóc zmienić olej w silniku :D
Tyle lat mam już Miśki, a dłubać w nich nie potrafię (a teoria to nie wszystko).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.