Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] dym spod maski
Autor Wiadomość
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 24-09-2007, 12:01   [1G 90-94] dym spod maski

Witam,
Mam problem z moim eclipsem,
Dziś po przejechaniu około 5 km zauważyłem że spod maski wydobywają mi siękłęby dymu. Wskaźniki temp i oleju nie zmieniły znacznie swojego położenia... Otworzyłem maskę i widze że po silniku od str filtra oleju ścieka olej (w znacznych ilościach). Póki co nie widzę skąd wydobywa się olej, ale skrzynia biegów, trochę głowica i od spodu obudowa filtra oleju są zzalane olejem :.(. Wieczorem postaram się dodać jakieś foty. Czy ktoś wie może jaka może być przyczyna wycieku i gdzie tego wycieku szukać?? PLS HELP. Może jest jakiś dobry mechanik w okolicach Grodziska MAZ?? Prosze o odp...
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 24-09-2007, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Esio
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 13:49   

Umyj pożądnie silnik, po umyciu odpal i oblukaj z kąd leci olej.
 
 
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 24-09-2007, 13:58   

taki właśnie jest plan, ale na początek muszę wziąść moje autko no hol... strasznie mnie męczy ta sprawa a wezmę się za niego dopiero wieczorem. Macie może jakiś pomysł skąd może rzucać ten olej? Co mnie strasznie zdziwiło to fakt że mam zalaną obudowę od filtra oleju...
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-09-2007, 14:13   

Kiedyś w Corsie mi pękł filtr oleju - tzn. puściła zagniotka puszki do jej denka z gwintem i o ile na postoju i na niskich obrotach nic nie szło to przy przygazowaniu jak ciśnienie oleju wzrastało to tamtędy waliło właśnie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 24-09-2007, 14:34   

hmmm, jak wróce z pracy to postaram się jakieś zdjątka wrzucić i przeczyścić silnik, mam nadzieje że to nic poważnego...
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 24-09-2007, 21:11   

Jest taka miejska legenda ,która głosi że w eclipsach bardzo często samoczynnie odkręca/poluzowuje się filtr oleju rozwiązuje się ten problem montując filtr nowego typu ( bo są dwa typy które pasują) starego typu jest o większej średnicy i niższy a ten nowego typu sporo chudszy ale za to minimalnie dłuższy. Obydwa pasują idealnie jednak ten chudszy się nie odkręca...
Oczywiście traktuje to jako mit bo mnie jeszcze nigdy się nie odkręcił (mam ten chudszy ) :D

Ale warto złapać za filtr i sprawdzić czy przypadkiem nie jest poluzowany.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 25-09-2007, 09:45   

no i znalazłem przyczynę mojego problemu... Pompa wody stanęla, co dziwne nie świeciła kontrolka od poziomu płynu chłodzącego!! nic nie pokazał wskźnik temperatury, ale to nie zmienia faktu że olej poszedł bokiem:(!! póki co wstępne oględziny to : wymiana pompy wody, przy okazji rozrząd, no i miejmy nadzieję że tylko uszczelka pod głowicą....
Wieczorem sprawdzę jeszcze ten filtr.
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2007, 13:46   

tak właśnie myśłałem. Wypluło Ci uszczelkę pod głowicą, pompa dobrze że ci nie wybuchała. W trakcie tych 5 km mam nadzieję że nie przytarłeś silnika, bo jak poszła uszczelka to mogło się dziać nieźle. Nie słyszałeś prędzej że łożysko w pompie zaczyna siadać, jakiś dziwnych dźwięków?

Pompa ok 100 zł, kompletny rozrząd (bo jeżeli padła Ci pompa, a nigdy jej nie wymieniałeś to napewno lekko 200 000 km masz przejechane jak nie więcej, zasada prosta 2 paski jedna pompa) do zmiany kompletny (rolki, napinacz, pasek, uszczelniacze) koszt ok. 1000 zł. Uszczelka pod głowicę TYLKO ORYGINAŁ koszt ok. 180 zł. :mrgreen:
 
 
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 25-09-2007, 15:18   

No niestety pompa nie wydawała żadnych dźwięków... Miejmy nadzieję że to "tylko" uszczelka a nie sama głowica. Ogólne oględziny samochodu u mechanika nie wskazują na aż tak duży przebieg, poza tym jest jeszcze niemiecki udokumentowanie przebiegu. Fakt jest taki że samochód dość długo stał w niemczech potem też troche w Polsce i myśle że to może być przyczyna uszkodzenia pompy. Rozrząd i tak miałem na dniach wymieniać zastanawiam się tylko gdzie kupić części, założenie jest takie że paski muszą być oryginalne!! Uszczelka też tylko ori. Martwi mnie tylko cena hydronapinacza:(
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2007, 16:23   

oblak napisał/a:
Martwi mnie tylko cena hydronapinacza:(


Coś ok 400 zł. O części zapytaj użytkownika forum Japaneze. Poszukaj jest w polacani sprzedawcy w dziale Kupię-Sprzedam do niego kontakt. Ma wszystko w bardzo dobrych cenach :)

Jak głowicą poszła to regneracja na białołęckiej. :)
 
 
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 25-09-2007, 16:27   

na innym forum znalazłem człowieka który proponował sprzedaż sporej ilości części do eclipsa, w tym głowicę (podobno stan idealny). Głowica u niego 450zł, czy to jest normalna cena?? wydaje mi się że powinno być sporo sporo drożej...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-09-2007, 17:47   

Ponad 450 zł kosztuje doprowadzenie przyzwoitej głowicy do stanu idealnego......

Ale......

Ostatnio jeden z forumowiczów przejechał ok. 10 km bez paska alternatora....... założyłem pasek i jeździ OK, mimo, że zgasł i nie chciał odpalić, bo spuchł.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
oblak 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 27-09-2007, 10:22   

nom mój nie spuchł tylko puścił olej... i po wszystkim jak zalałem go płynem chłodzącym to i tak cały wyrzucił przez pompe wody (a przynajmniej z tego co widziałem to tamtędy ciekło a właściwie to powstał całkiem pokaźny strumień...)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.