[Cari 1.6] Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2007, 21:05 [Cari 1.6] Sonda lambda
|
|
|
Witam
Czy jest możliwe żeby komputer nie wykrył padnięcia sondy lambda?
W sumie to mam od pewnego czasu taki objaw: przekręcam kluczyk zapalają się kontrolki min. check engine, po chwili gasną, odpalam silnik i w momencie odpalania zapala się znowu check engine i po kilku sekundach gaśnie. Czy to mógł być objaw padnięcia sondy?
I może orientujecie się w sondzie czteroprzewodowej dwa białe, czarny i szary, które są sygnałowe, a które do grzałki? Bo mierzę oporność i nic na żadnym zacisku, ani też napięcia na żadnym, a wykorzystałem wszystkie możliwości. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-05-2007, 21:16
|
|
|
a mierzysz oporność na podpiętej sondzie do zasilania ?
opis przewodów masz na forum z wdziale Colta również w temacie dotyczącym lambdy |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2007, 21:35
|
|
|
Nie, mierzyłem po wyciągnięciu wtyczki.
[ Dodano: 20-05-2007, 07:58 ]
Na Allegro znalazłem sondę NGK 4-przewodową za 99zł i za 139zł-do aut z gazem. Czy naprawdę do samochodów zasilanych gazem instaluje się inną sondę?sonda |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-05-2007, 12:45
|
|
|
vienek napisał/a: | Nie, mierzyłem po wyciągnięciu wtyczki. |
to co chcesz aby Ci wykazało, jak nie ma zasilania ? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 12:57 Re: Sonda lambda
|
|
|
vienek napisał/a: |
I może orientujecie się w sondzie czteroprzewodowej dwa białe, czarny i szary, które są sygnałowe, a które do grzałki? Bo mierzę oporność i nic na żadnym zacisku, ani też napięcia na żadnym, a wykorzystałem wszystkie możliwości. |
Dwa białe to powinna być grzałka. Oporność między nimi na zimno powinna być rzędu 10om czy mniej. Czarny to sygnał sondy, biały to masa sondy. Na zimno oporność będzie między nimi duuuża, na gorąco maleje, ale nie potrafię określić wartości. Jeśli będziesz sprawdzał napięcia na sondzie to ją podłącz i wcinaj się w kabelki za wtyczką , już w miedzianej wiążce samochodu. Kable sondy mają bardzo twardą izolację , nie ma sensu z nią walczyć. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:11
|
|
|
Chooper napisał/a: | to co chcesz aby Ci wykazało, jak nie ma zasilania ? |
Normalnie napięcie 0-1V powinna pokazać - sonda to ogniwo, nie potrzebuje zasilania |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:37
|
|
|
PYTANIE NR 1
Sprawdziłes kod błędu ? ? ? skoro się zapala Check Engine. |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 16:34
|
|
|
Sprawdzałem i nie pokazuje żadnego błędu. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-11-2007, 22:29
|
|
|
odświeżam temat;
właśnie przelutowuję wtyczkę od starej sondy do nowej.
Ty sondy: 4 przewodowa: 2 białe, 1 czarny i 1 szary.
Pytanie:
czy jest istotna kolejność przy białych kablach (grzałka)?
Bartek |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2007, 09:20
|
|
|
Przy grzałce nie jest istotna kolejność. |
|
|
|
 |
|