Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Sonda lambda
Autor Wiadomość
vienek
[Usunięty]

  Wysłany: 19-05-2007, 21:05   [Cari 1.6] Sonda lambda

Witam
Czy jest możliwe żeby komputer nie wykrył padnięcia sondy lambda?
W sumie to mam od pewnego czasu taki objaw: przekręcam kluczyk zapalają się kontrolki min. check engine, po chwili gasną, odpalam silnik i w momencie odpalania zapala się znowu check engine i po kilku sekundach gaśnie. Czy to mógł być objaw padnięcia sondy?
I może orientujecie się w sondzie czteroprzewodowej dwa białe, czarny i szary, które są sygnałowe, a które do grzałki? Bo mierzę oporność i nic na żadnym zacisku, ani też napięcia na żadnym, a wykorzystałem wszystkie możliwości.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-05-2007, 21:16   

a mierzysz oporność na podpiętej sondzie do zasilania ?


opis przewodów masz na forum z wdziale Colta również w temacie dotyczącym lambdy
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
vienek
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2007, 21:35   

Nie, mierzyłem po wyciągnięciu wtyczki.

[ Dodano: 20-05-2007, 07:58 ]
Na Allegro znalazłem sondę NGK 4-przewodową za 99zł i za 139zł-do aut z gazem. Czy naprawdę do samochodów zasilanych gazem instaluje się inną sondę?sonda
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-05-2007, 12:45   

vienek napisał/a:
Nie, mierzyłem po wyciągnięciu wtyczki.


to co chcesz aby Ci wykazało, jak nie ma zasilania ?
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 12:57   Re: Sonda lambda

vienek napisał/a:

I może orientujecie się w sondzie czteroprzewodowej dwa białe, czarny i szary, które są sygnałowe, a które do grzałki? Bo mierzę oporność i nic na żadnym zacisku, ani też napięcia na żadnym, a wykorzystałem wszystkie możliwości.


Dwa białe to powinna być grzałka. Oporność między nimi na zimno powinna być rzędu 10om czy mniej. Czarny to sygnał sondy, biały to masa sondy. Na zimno oporność będzie między nimi duuuża, na gorąco maleje, ale nie potrafię określić wartości. Jeśli będziesz sprawdzał napięcia na sondzie to ją podłącz i wcinaj się w kabelki za wtyczką , już w miedzianej wiążce samochodu. Kable sondy mają bardzo twardą izolację , nie ma sensu z nią walczyć.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-05-2007, 18:11   

Chooper napisał/a:
to co chcesz aby Ci wykazało, jak nie ma zasilania ?


Normalnie napięcie 0-1V powinna pokazać - sonda to ogniwo, nie potrzebuje zasilania
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2007, 18:37   

PYTANIE NR 1
Sprawdziłes kod błędu ? ? ? skoro się zapala Check Engine.
 
 
vienek
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 16:34   

Sprawdzałem i nie pokazuje żadnego błędu.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 22-05-2007, 09:09   

u mnie jak padłą sonda to nic nie pokazywało...dopiero serwis zrobił pomiarki i wykresiki no i okaząło sie ze kicha...do wymiany..
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-11-2007, 22:29   

odświeżam temat;

właśnie przelutowuję wtyczkę od starej sondy do nowej.
Ty sondy: 4 przewodowa: 2 białe, 1 czarny i 1 szary.

Pytanie:
czy jest istotna kolejność przy białych kablach (grzałka)?

Bartek
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
vienek
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 09:20   

Przy grzałce nie jest istotna kolejność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.