Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Geometria przedniego zawieszenia CA4A 1,6 16V
Autor Wiadomość
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 03-04-2008, 20:44   [CA4A 1.6] Geometria przedniego zawieszenia CA4A 1,6 16V

witam wszystich
mam takie pytanko odnośnie geometrii przedniego i tylnego zawieszenia.
od jakiegos czasu przy skrecaniu w szczegolnosci w prawo odnosze odczucie jakby kola sie nie trzymaly drogi i sie odrywaly( tak jakby w poslizg wpadaly, szczeglnie czuc to przy mokrej nawierzchni) i to przy nieduzych predkosciach rzedu 70-90 km\h.Druga dziwna sprawa jest to ze skrecajac na zwyklych skrzyzowaniach piszcza mi opony przy malych predkosciach (20-30 km\h). sprawdzajac zawieszenie mialem luzy na wachaczu. wachacz wymienilem na nowy i jest lekko lepiej ale dalej mam jakby wrazenie odrywania sie kola od asfaltu, piszczenie na krzyzowkach zostalo co mnie strasznie denerwuje.
luzow w tej chwili nie ma w zawieszenieu a jazda jest nieciekawa.
wybieram sie na diagnostyke w najblizszym czasie i mam pytania jakie powinny byc kąty w zawieszeniu i jakie sie powinno ustawic
pozdrawiam i czekam na odpowiedz
 
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2008, 21:41   Re: Geometria przedniego zawieszenia CA4A 1,6 16V

Wszystkie dane bedzie mial diagnosta
 
 
Monia 
Mitsumaniak
Misiubishi


Auto: CA0 GLI 94 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 06 Mar 2007
Posty: 1358
Skąd: Sanok
Wysłany: 03-04-2008, 22:02   

mechu102, ja miałam podobny problem z piszczeniem i wiem co czuć możesz... Może wydać się to śmieszne ale po zmianie opon przestało :/ dziwne ale tak ja miałam, mam nadzieję że po wizycie na diagnostyce wszystko już będzie dobrze.
_________________

=> 01055/KMM <=
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2008, 01:16   

mechu102 dobra stacja diagnostyczna która posiada odpowiedni sprzęt do pomiarów ma w komputerze zapisane dane wszystkich (a przynajmniej większosci) samochodów, wiec napewno Ty bezpośrednio nie musisz sie o nic martwić. Też po zmianie zwrotnicy z przodu miałem tak, że przy 30km/h w zakręcie koła mi piszczały, po ustawieniu samej zbieżności przeszło, a przejechanie 10tys km opony nie są wogóle "ścięte" wiec wszystko jest ok i to dość prosty "zabieg" :)
 
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 04-04-2008, 07:38   

witam. w coltach ca0 jest niezależne zawieszenie wszhystkich kół jak wiadomo pewnie szystkim. reguluje sie więc wszustkie 4 koła tył kat pochylenia, przód kąt pochylenia + zbieżność . koszt całej operacji wynosi ok 100 zł . robiłem to wczoraj przy okazji wymiany końcówek kierowniczych.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-04-2008, 08:36   

Z przodu nie ma fabrycznej regulacji kątów pochylenia kół.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2008, 09:53   

mechu102 napisał/a:
wybieram sie na diagnostyke w najblizszym czasie i mam pytania jakie powinny byc kąty w zawieszeniu i jakie sie powinno ustawic

tak jak piszą poprzednicy ... jedź do dobrego warsztatu i oni muszą mieć wszystkie dane, sam tego niestety dokładnie nie ustawisz.
...jak by co to podaję dane na przód:
Zbieżność kół: 0,00 - 0,09st
Pochylenie kół: 0,00 - 0,30st
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 2,15st
K.P.I: 12,49st
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 04-04-2008, 17:57   

dziekuje wszystkim za odpowiedzi
dzisiaj jade na diagnostyke i sie wszystkiego dowiem i zobacze jak tam sytuacja z moimi kolkami
pozdrawiam i jeszzce raz dziekuje

[ Dodano: 08-04-2008, 20:01 ]
witam
bylem ostatnio na stacji diagnostycznej i mialem zbieznosc na +23. koles az sie zdziwil lekko i pytal jak ja tym samochodem moglem jezdzic hahaa
no ale jzu na cale szzcescie jest ustawione i zmienione kola na letnie.
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
 
 
 
pawww1
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2008, 19:17   

witam !!! tutaj masz wszystko http://www.zss.pl/~moto/geometria.htm jak poczytasz to się dowiesz czemu twoja fura tak się zachowuje....pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.