 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Wysokie spalanie + zgrzyty w skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 12:33 [CA4A 1.6] Wysokie spalanie + zgrzyty w skrzyni
|
|
|
Witam
Mój Colcik chyba troszkę przy dużo mi pali. Wychodzi mi 13 litrów po mieście przy raczej spokojnej jeździe (zmieniam biegi przy około 3000, czasem zdaży się więcej). Mieżyłem 3 razy. Raz od pełnego i po przejechaniu 80km dolałem, drugi raz od czerwonej lapmki, dolałem, przejechałem ileś tam kilometrów i policzyłem i trzeci raz tak samo jak za pierwszym razem.
Może wyliczenia nie są super dokładne, ale tak czy siak 13 litrów to jakoś dwa razy za dużo.
Tankuję zawsze na Statoilu Euro 95. Jeżdzę zazwyczaj małe odległości - 5km, postój kilka godzin i znów 5km. Ostatnio tylko w trybie mieszanym (90km trasa, 35km mieasto) wyszło mi 8 listrów, czyli wysokie spalanie mam raczej tylko na mieście.
Czym to może być spowodowane?
Drugi problem to zmiana biegów. Wchodzą strasznie cieżko (najgorzej 2. i 3.), ze zgrzytem, a niekiedy w ogóle nie chcą wejść. Wczesniej myślałem ,że to wina kończącego się sprzęgła (strasznie się ślizgało), sprzęgło wymionione (przy okazji poduszka od skrzyni + olej w krzyni), ładnie jeździ, ale biegi dalej zgrzytają. Czy to oznaka rozlatującej sięskrzyni biegów?
Pozdrawiam, wiem, że trochę przy długo, ale moze komuś zechce się odpowiedzieć |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-12-2007, 16:45
|
|
|
Witam.
Co do spalania to normalne przy mrozach na tak krotkim dystansie - trasę 5km pokonjesz na ssaniu wiec sie nie dziw - slnik nie zdazy sie rozgrzac. Moja rada- jak odpalasz daj mu pochodzic ze 2-3 minuty niech zlapie minimalna temperature - powinno pomoc (spadnie do 10-11:P)
Co do skrzyni to mam tak samo, chcialem wymieniac olej ale skoro tobie to nie pomoglo .... |
Ostatnio zmieniony przez HamanN 28-12-2007, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 16:47
|
|
|
No może i to jest wina zimnego silnika. Zrozumiałbym 10 litrów. Ale 13? |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 00:47
|
|
|
Moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o ciezko wchodzace biegi. Mam to samo dokladnie 2 wchodzi tak ze trzeba ja nawet z duza sila wrzucic, 3 bieg podobnie jednak ciutke lzej (i tak ciezko). W moim przypadku jest to zle dobrany olej do skrzyni. Wymienialem na 80W-90 i bylo OK jak nie przyszly przymrozki. teraz jest po prostu za gesty. Po paru km biegi wchodza zdecydowanie lzej. Jezli masz takie samy objawy, proponuje zmienic olej na rzadszy (75W-90) oczywiscie w klasie GL4.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-12-2007, 01:11
|
|
|
jacobs przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni ale czy ten olej rzadszy ktory polecasz sprawdza sie tak dobrze tylko w zime ? |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 01:32
|
|
|
Wydaje mi sie ze nie tylko w zimie, mozesz spokojnie zalac i na lato i na zime. Ale moge sie mylic. W kazdym razie nadaje sie tylko albo 75W-90 albo 80W-90 (takie polecali tutaj na forum), wiec skoro 80W-90 jest zagesty na zime (a i tak nie ma duzych mrozow), wiec wydaje mi sie ze ten drugi powienien byc dobry na caly sezon. Swoja droga tez sie przymierzam do wymiany na ten rzadszy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 08:30
|
|
|
ale Panowie, przed wymianą oleju było u mnie to samo! |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2007, 00:48
|
|
|
A olej sam wymieniales na podany powyzej czy zmeiniali czy w warsztacie? To dosc istotne, tam rozne cuda wlewaja... |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2007, 09:28
|
|
|
Olej wymieniał mi znajomy w warsztacie razem z wymianą sprzęgła. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-12-2007, 14:56
|
|
|
wydech masz caly? doslownie przed chwila zmienilem seryjny tlumik na mugena, a potem wlaczylem silnik i obejrzalem dokladnie wydech. I ZNALAZLEM PRZYCZYNE WYSOKIEGO SPALANIA, mam dziurke 2x2mm tuz przed sonda lambda i 1x2mm tuz za katalizatorem. Po Nowym Roku od razu wale do spawacza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2007, 16:16
|
|
|
Tłumik mam fabryczny, ale zamiast kata mam puche - strumiennice. Jest tam malusieńka dziurka, ale czy ona spala mi 6-7 litrów?
EDIT: No i mój samochód strasznie kopci. Na biało, ale strasznie dużo jest tego dymu. |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 01-01-2008, 18:38
|
|
|
Co do skrzyni, to dołączę się z problemem, sprzęgło wymienione, a przy porannym ruszaniu gdy auto przeżyje nocne przymrozki jak wciskam sprzęgło gdy czas na 2-gi bieg tak jakby szarpało całą skrzynią. Dwójka przeważnie wchodzi z charakterystycznym stukiem, czasem na skrzyżowaniu jest problem z jedynką, ale wtedy najpierw 2 i potem 1 i jedziemy Co do skrzyni, zastanawiam się nad zastosowaniem takiego wynalazku firmy STP
Regenerator skrzyń biegów
Zapewnia płynną zmianę biegów
Smaruje i regeneruje trudno dostępne elementy skrzyń biegów, przekładni, dyferencjałów i tylnych mostów. Zapewnia płynną zmianę biegów. Nie używać do automatycznych skrzyń biegów ani do mechanizmów z blokadą.
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 02-01-2008, 00:00
|
|
|
Żadne regeneratory nic tu nie dają. Stuki i puki w skrzyni, ciężko wrzucające się, haczące się biegi to zarżnięte synchronizatory w skrzyni. Padają już pod wpływem przejechanych kilosów a wymiana ich to niezła impreza w portfelu
[ Dodano: 02-01-2008, 00:01 ]
rafamalk, sprawdź sondę lambda czy nie popalona albo skruszona. Powinno podziałać jak ręką odjął |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-01-2008, 00:20
|
|
|
Levyspor, ja bym to wlał, albo Ceramizer. To moze zauważalnie pomóc. Napewno nie na stuki w skrzyni, ale biegi mogą przestać zgrzytać i płynniej wchodzić. |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2008, 13:08
|
|
|
Słyszałem jeszcze, że Sonda poiwnna miec określone napięcie przy chodzącym i zgaszonym silniku. Jezeli tak to jakie? |
|
|
|
 |
|
|