Defekt skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
TOLL [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 21:20 Defekt skrzyni
|
|
|
Witam.
Po 60000km przejechanych sigma zaczal sie jej pierwszy problem, a mianowicie podczas jazdy wyskakuja biegi.
Co moze byd przyczyną??
Drugi mankament to cigle zwiekszajace sie zużycie paliwa.
Gdy ja kupiłem paliła w trasie przy 110km/h około 9l teraz pali 13-14l, zaznaczam ze swiece, przewody WN, filtry itp. są wymieniane na czas??
Żadko ( co około 3000km )ale sie zaswieca Check Engine
Czy ktos z tu obecnych na forum wie co to moze byc?? |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2008, 22:48
|
|
|
Jeśli Ci biegi wyskakują tzn synchronizatory do wymiany oczywiście ten którego bieg wyskakuje. Natomiast spalanie które się zwiększa to sprawdź sondę lambda napięcie powinno się wahać coś między o0,2 do 0,8 volta jeśli napięcie będzie stałe przy zmianie obrotów to masz przyczynę, uniwersalna kosztuje około 100 na allegro z 4 pinami.
Piszesz bardzo ogólnie więc trudno zdiagnozować ale w/w sprawdzenie nic nie kosztuje.
Pozdrawiam
Ps. Mnie pali 13l/100 tylko przy ok 140km/h lub mieszanej jeździe trasa-miasto |
|
|
|
 |
TOLL [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 14:56
|
|
|
I skrzynia sie wysypała.
Potrzebuje pilnie skrzyni manualnej |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 24-02-2008, 18:27
|
|
|
jakie biegi ci nie wchodzą? ze skrzynią manualną f5m33 będzie problem - przerabiam temat cały czas wszak skrzynię już mam ale na 3/4 sprawną /przekładałem tryby pod dekielkiem / 5 i R /mam skrzynię ale trzeba dorobić albo dokupić synchronizator 5 biegu ten ostatni pod deklem i zespawać obudowę - sworzen satelit w dyferencjale ją rozorał - aha przed jakimkolwiek niepewnym zakupem owej skrzyni do sigmy kasa za pobraniem .i uwaga na pana marcin makara - rzeszów .części używane - 782 707689 telefon facet naciągacz mieszka w warszawie. jak go k.....dorwe to 10 km na linie za samochodem.
p.s. kolega manyman ma kontakt do człowieka który ma skrzynkę do sigmy 12 zaworowej .zatem szukaj i dzwoń |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-02-2008, 18:38
|
|
|
na pocieszenie podam ze skrzynka od 24V tez podejdzie, zreszta opcja szukaj uzytkownik lukasz12, temat skrzyni juz przerabiany we wszystkie strony, w razie wątpliwości służe instalką
CAPSa - są wszystkie MITSUBISHI wiec mozna popatrzeć jakie częsci pasuja z jakiej wersji itd |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 26-02-2008, 10:25
|
|
|
łukasz czy może być tak że półosie ta lewa są inne ? np.krótsza o 5-8 mm bo mam problem z tym by się wpieła? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-02-2008, 14:28
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | łukasz czy może być tak że półosie ta lewa są inne ? np.krótsza o 5-8 mm bo mam problem z tym by się wpieła? |
Z tego co sie orientuje to półosie nie mogą być krótsze!.Lewa jest na takim wałku - ten wałek może być krótszy jedynie bo dla niego są różne numery cześci. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 26-02-2008, 22:51
|
|
|
nie wiem lewa łączana jest do bloku silnika na 2 14 - tki /łapa/ reszta wchodzi w skrzynie ....i się nie wpina - no ale spróbuje w piątek wyjąć z piasty i włozyć i bozia przykazała ....pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|