Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie można ustawic geometrii
Autor Wiadomość
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-03-2008, 22:07   Nie można ustawic geometrii

Mam problem - z tylu nie mozna ustawic odpowiedniego pochylenia kola - czym to moze byc spowodowane??
Sprezyny ??
Kupione swieze, obnizajace ale z certyfikatami tuv itp. firma znana - robia zawiasy do popularnych niemieckich marek.

Rok temu po wymianie tulejek w tylnym zawieszeniu - bylem ustawic geometrie i wszystko ladnie zostalo ustawione, 2 miesiace po tym wymienilem amortyzatory - ale wtedy juz nie zrobilem geometrii(tydzien pozniej pojechalem na wakacje 4os.+pelno bagazu) i scielo mi od wewnatrz opony, dojezdzilem do zimy, zalozylem opony zimowe i pojechalem ustawic geometrie na owych kolach zimowych. I nie udalo sie ustawic tylu - kola nadal sa lekko pochylone gora do wewnatrz auta. Teraz po wymianie sprezyny tyl stoi ok 2cm wyzej niz wczesniej - ale sie obawiam ze to i tak nie wystarczy aby ustawic dobrze geometrie.
Co moglem zrobic nie tak patrzac na powyzszy opis, od czego zalezy pochylenie kola, czy moglobyc tak ze np po rozkreceniu zawieszenia ramiona wahaczy zamienilem lewe z prawym i stad te problemy? Czy istnieja jeszcze jakies opcje??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 26-03-2008, 22:16   

moztam Mati cos znajdziesz dla siebie... pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2008, 08:55   

A kapcie masz standardowe czy jakieś szersze kombinowane?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
TNT 
Mitsumaniak


Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 980
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-03-2008, 09:00   

Rozmawiałe ostatnio z kumplem odnosnie ustawien musisz miec zalozone standardowe kapcie jakie byly montowane w danym modelu aby dalo sie wszystko ustawic. Dopiero po regulacjach przejsc do nalesnikow. Nie wiem czy to pomoze ale moze warto sprobowac.

PS
Ile teraz kosztuje zbieznosc? Bo chyba i mi pora sie wybrac.
_________________
Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2008, 09:11   

w carismie z racji regulacji tylu nie ma problemu z ustawieniem geomterii nawet po obnizeniu, nie wspominajac o oponach bo one nie maja zadnego wplywu na ustawienie katow, zreszta do cari i tak nie wsadzisz szerokiego kapcia.
musiales cos zle poskladac skoro brakuje ci regulacji.

TNT napisał/a:
Rozmawiałe ostatnio z kumplem odnosnie ustawien musisz miec zalozone standardowe kapcie jakie byly montowane w danym modelu aby dalo sie wszystko ustawic.


dlatego ja jezdze do "porzadnych" zakladow ktore maja odpowiednie maszyny do ustawienia katow i zawsze robie to na letnich 19 bo bardziej mi zalezy na ustwieniu odpowiedniego kata na dziewietnastce letniej niz pietnasce zimowej.
polecam zaklad mpo, koszt ok 100zl.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-03-2008, 11:37   

kapcie to teraz standard zimowy 185/65/14
na letnich 17'' tez sie dalo ustawic bez problemu wczesniej, i po wymianie tulejek takze bylem ustawic i wszystko ok - zrypalo sie po wymianie amorkow, jeszcze jedna rzecz mi chodzi po glowie - musze porownac stare amortyzatory z nowymi czy sa takie same, i jeszcze popatrze czy tych wahaczy przypadkiem nie dalem do gory nogami, sruby z mimosrodem to raczej jakos inaczej niz powinno to nie da sie zalozyc ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
TNT 
Mitsumaniak


Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 980
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-03-2008, 13:26   

Mozliwe ze masz racje z tym skladaniem. A co do tych dobrych warsztatow to ja tez sie wybieram do MPO poniewaz pracuje tam moj wojcio i nie odstawi mi lipy.
_________________
Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-03-2008, 21:51   

dzis wszystko przejzalem, obejrzalem porownalem z manualem i wychodzi ze calosc jest zlozona dobrze, nigdzie na zadnej tulejce nie siedzi wszystko ladnie piknie, wiec nie mam zielonego pojecia co jest
Hubeeert - zaczynam myslec o fasolkach :wink:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2008, 21:57   

Matejko, ja do tego Holenderskiego Volvo i tak nie wsiądę :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2008, 22:41   

A kiedy dokręcałeś mocowania wahaczy i amorów po wymianie - kiedy auto było jeszcze w górze, czy już na kołach? Powinno się dociągać śruby gdy auto jest już na ziemi.
Ja popełniłem właśnie taki błąd w sztuce i tez były problemy z ustawieniem geometrii. Dało się wprawdzie ustawić kąty, ale na wartości graniczne.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-03-2008, 23:58   

Grzesiu - wszystko skrecane po opuszczeniu auta, porzadnym pobujaniu tylem zeby odpowiednio usiadlo i dopiero wtedy :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 11-04-2008, 16:59   

po wymianie maili ze sprzedawca sprezyny - pomine fakt tego ze pisalem, jesli nie da sie ustawic geometrii to bede chcial je zwrocic(jesli kola nie beda staly pionowo) - okazalo sie ze cari ma z tylu taki margines regulacji ksiazkowej, ze kola moga byc pochylone, wiec zwrot nie wchodzi w gre ani wymienic tez nie maja na nic wyzszego,
postanowilem zmienic takze przod - wczesniej byl nizej o jakies 3 cm teraz kolejne 3, zbieznosc ustawiona tak jak powinna byc wg. marginesow ksiazki, wrocilem do domu - wjazd na podworko dlugosci 2m nachylenie ok 30 stopni - pierwszy objaw zgrzyt przytartego zderzaka, drugi - tlumik srodkowy zrobil glosne trrrrr, no ale jakos wjechalem, sprobowalem wjechac do garazu w domu - wjazd do niego zakonczylby sie utrata przedniego zderzaka, wymontowalem przod, zalozylem stare sprezyny, teraz czekam na wyzsze tylne i wymieniam, coby bezproblemowo wjezdzac do garazu :)
a komplet kupionych sprezyn wystawiam w dziale sprzedam :) :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2008, 17:45   

trzebabylo kupic 40/40 :)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 29-04-2008, 19:01   

i na fabrycznych tez sie okazalo ze nie mozna jednego kola ustawic - prawdopodobnie gdzies skrzywilem wahacz - jutro bede go mierzyl, sprawdzal, porownywal z drugim autem :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 09-05-2008, 14:13   

no i przyczyna blizej nie ustalona, po zastosowaniu pewnego patentu, ktory zaskutkowal lekkim odsunieciem gornego wahacza poprzecznego od nadwozia, mam najlepsze parametry na tym kole jakie fabryka przewiduje :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.