kontrolka silnika |
Autor |
Wiadomość |
passik [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 16:36 kontrolka silnika
|
|
|
niby wszystko w porządku. w trasie zapaliła mi się pierwszy raz kontrolka silnika. spanikowałem troszkę, ale jechałem na następny dzień dalej ponad 150 km. po przejechaniu ok 80 kontrolka silnika zgasła i juz wszystko oki. po odpaleniu sie nie pojawia. mam cari GDI 98. co to moze byc? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-06-2008, 17:34
|
|
|
lambda |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzych_o [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:36
|
|
|
No wlaśnie mam ten sam problem. Kontrolka zaświeca się kiedy chce i gaśnie jak chce. Do tego komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jakie sugestie? Bo nie mam pewności czy gdzieś w dalekiej wakacyjnej trasie mi autko nie stanie. Muszę coś zdiagnozować. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-06-2008, 07:43
|
|
|
Trzeba zrobić wykres lambdy podczas jazdy z różnymi obrotami i na różnym obciążeniu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 06-06-2008, 08:18
|
|
|
a moze tak jak u mnie trzeba uzupelnic plyn w spryskiwaczach??
No dobra moj blad bo u mnie migalo i w sumie ciezko bylo wyczuc co to miga |
Ostatnio zmieniony przez loki7777 06-06-2008, 11:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 06-06-2008, 08:56
|
|
|
loki7777 napisał/a: | a moze tak jak u mnie trzeba uzupelnic plyn w spryskiwaczach?? |
od tego jest osobna kontrolka... a nie silnika |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
kawa89 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2008, 10:17
|
|
|
a moze czujnik polozenia walka rozrzadu ;] mialem tak u mnie ;] pare watkow nizej ;] tylko jak ja zgasilem silnik na kontrolce to pozniej nie chcial odpalic i musialem czekac az ostygnie do zera i znow smiga ;] |
|
|
|
 |
krzych_o [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 12:52
|
|
|
saphire napisał/a: | Trzeba zrobić wykres lambdy podczas jazdy z różnymi obrotami i na różnym obciążeniu. |
Właśnie nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Do serwisu mam dośc daleko a warsztaty prywatne zwykle kiepsko znają się na GDI i nie mają kompa. Ile taka przyjemność kosztuje w serwisie i jak to się przede wszystkim bada?
Czy poza tym wyjściem nikomu nic do głowy nie przychodzi?
Może lepiej już wymienić niż się bawić w jeżdżenie po serwisach.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 08-06-2008, 13:03
|
|
|
krzych_o napisał/a: | Właśnie nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Do serwisu mam dośc daleko a warsztaty prywatne zwykle kiepsko znają się na GDI i nie mają kompa. Ile taka przyjemność kosztuje w serwisie i jak to się przede wszystkim bada?
Czy poza tym wyjściem nikomu nic do głowy nie przychodzi? |
U mnie dzialanie lambdy sprawdzaja za kazdym razem jak robie przeglad autka - przy analizie spalin.
Podlaczenie 'pod komputer' w ASO to koszt ~120-150 zl. Na wartszatach przypadkowych jest to samo, tyle ze jak bedzie sie jakis nieuk podlaczac to moze Ci immobilizer zablokowac i wtedy w ogole dupa bedzie. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
krzych_o [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 13:07
|
|
|
arekp napisał/a: | krzych_o napisał/a: | Właśnie nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Do serwisu mam dośc daleko a warsztaty prywatne zwykle kiepsko znają się na GDI i nie mają kompa. Ile taka przyjemność kosztuje w serwisie i jak to się przede wszystkim bada?
Czy poza tym wyjściem nikomu nic do głowy nie przychodzi? |
U mnie dzialanie lambdy sprawdzaja za kazdym razem jak robie przeglad autka - przy analizie spalin.
Podlaczenie 'pod komputer' w ASO to koszt ~120-150 zl. Na wartszatach przypadkowych jest to samo, tyle ze jak bedzie sie jakis nieuk podlaczac to moze Ci immobilizer zablokowac i wtedy w ogole dupa bedzie. |
Czekaj bo chyba jakiś niedouczony jestem. Czyli mówisz,że wykres lambdy można zrobić na każdej stacji diagnostycznej? Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 08-06-2008, 13:57
|
|
|
krzych_o napisał/a: | Czekaj bo chyba jakiś niedouczony jestem. Czyli mówisz,że wykres lambdy można zrobić na każdej stacji diagnostycznej? Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
Mi nieprawidlowe dzialanie sondy wykazala analiza spalin, a nie blad sygnalizowany przez komputer. Po wmianie sondy, kolejna analiza spalin i prawidlowe parametry.
Co bylo widac, jak to wygladalo nie mam pojecia. Dla mnie istotne bylo 'sonda do wymiany' oraz 'sonda dziala prawidlowo'. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-06-2008, 14:08
|
|
|
krzych_o napisał/a: | Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
w GDI awarię sondy wymiga kontrolka silnika, bo w GDI są dwie sondy i jak jedna zaliczy padake, to druga sie drze że coś nie halo. U Arka jest jedna sonda i w zasadzie najszybciej właśnie się wykryje poprzez analize spalin, lub po prostu w momencie nagłego wzrostu spalania |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
krzych_o [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 15:43
|
|
|
Chooper napisał/a: | krzych_o napisał/a: | Czyli co robi się to na podstawie spalin jedynie? |
w GDI awarię sondy wymiga kontrolka silnika, bo w GDI są dwie sondy i jak jedna zaliczy padake, to druga sie drze że coś nie halo. U Arka jest jedna sonda i w zasadzie najszybciej właśnie się wykryje poprzez analize spalin, lub po prostu w momencie nagłego wzrostu spalania |
U mnie spalanie jest w normie. Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie. A kontrolka... nawet kiedy się świeci komputer nie pokazuje żadnego błędu na diagnostyce. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-06-2008, 15:53
|
|
|
krzych_o napisał/a: | Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie |
odsyłam pod samochód to się przekonasz, że masz 2. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
krzych_o [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 21:14
|
|
|
Chooper napisał/a: | krzych_o napisał/a: | Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie |
odsyłam pod samochód to się przekonasz, że masz 2. |
A jakiś schemacik gdzie one są rozmieszczone bo ja widzę tylko jedną u siebie. |
|
|
|
 |
|