Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie i falujące obroty w 4g64
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-06-2006, 12:45   Wysokie i falujące obroty w 4g64

Witam. Ostatnio czyściłem przepustnicę i po tej operacji obroty wskoczyły na ok. 2 tys. Czyszcząc ją myślałem, że wyeliminuję problem falujących obrotów. Niestety, tak się nie stało. Przed, jak i po skaczą tak o ok. 100-200 obrotów. Czy ktoś wie, dlaczego tak się dzieje? I jak wyregulować te obroty?
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-01-2007, 17:20   

Hehe...tak ostatnio z nudów przeszukiwałem sobie forum. I trafiłem na ten temat. Kurde, już dawno o nim zapomniałem. Ale napiszę, co i jak, bo może ktoś mieć ten sam problem. Otóż przyczyną wysokich obrotów była....zbyt napięta linka od pedału gazu! Wystarczyło poluzować śruby trzymające linkę (wkręcone w "puszkę" ECI MULTI), "wyciągnąć" linkę i przykręcić jeszcze raz.
Falowanie ustało. Sam nie wiem, jak. Zmniejszyło się ono nieznacznie po wymianie regulatora ciśnienia paliwa. Co prawda jest jeszcze drobne falowanie, ale nie przeszkadza mi ono zupełnie.
Ale pojawił się inny problem z obrotami: po zagrzaniu silnika na postoju obroty przepisowo spadają do 750. Lecz jak wrzucę bieg, pojeżdżę chwilkę, to obroty są już wyższe. I albo po dłuższej chwili spadną, albo nie. I te obroty ciągle rosną. Ostatnio miałem ponad 1200 na wolnych obrotach! I ciągle rosły, już nawet bez wrzucania biegu! Czy ktoś wie, czym to może być spowodowane? Dlaczego pomimo, że ustawiłem je na 750, one wzrastają?
 
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 17:40   

zazwyczaj za takie objawy odpowiada silniczek krokowy lub TPS... najlepiej sprawdzic bledy komputera i wszystko sie wyjasni. mam podobne objawy wiec tyle z mojej strony!! :wink:
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 19:27   

a kondensatory w ECU sprawdz je ?? :)
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-01-2007, 19:27   

TPS sprawny (prawidłowe napięcie, płynnie narasta przy odchylaniu przepustnicy), po regulacji, krokowy raczej też (w miarę nagrzewania się silnika pięknie, bez żadnych zafalowań schodzi z obrotów, po włączeniu jakeigoś odbiornika obroty tylko nieznacznie spadają). Błędów w moim aucie, o dziwo, nie da się odczytać. ECU nie posiada funkcji "wyłapywania" i sygnalizowania błędów. Nie ma też złącza diagnostycznego. Więc Twoja teoria prawdopodobnie odpada. Co może być jeszcze przyczyną?

PS. Na rozgrzanym silniku mam dosyć duże falowanie. Czy to może być wina sondy lambda? Wymieniałem ją 10 tys. km temu (fakt, że na JC, ale ona ma tylko 10 tys.). Przecież powinna wytrzymać ze 30 tys... Jak to z nią jest?
PS2. Gdzie w moim aucie znajduje się ECU?

edit:
Gabek_82 napisał/a:
a kondensatory w ECU sprawdz je ??

Tja....gdybym jeszcze wiedział, gdzie tego szukać... Poza tym rozmawiałem z użytkownikiem prawie identycznego Galanta i mówił mi, że kondensatory w tym roczniku były na tyle solidne, że nie trzeba bawić się w przelutowywanie. Ale to jest trochę bez sensu. Jeżeli Mitsubishi stosowało kiedyś kondensatory dobrej jakości, to po co zmieniali je na gorsze? Po co w ogóle zmieniać coś, co jest dobre? Dziwne posunięcie firmy...
 
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2007, 15:45   

owszem sonda rowniez wchodzi w gre ale zeby padla po 10kkm to malo mozliwe ale warto sprawdzic... co do kompa glowy nie dam ale zapewne jest pod srodkowa konsola (gleboko za radiem, tuz nad podloga)
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2007, 16:49   

remkowsky napisał/a:
owszem sonda rowniez wchodzi w gre ale zeby padla po 10kkm to malo mozliwe ale warto sprawdzic... co do kompa glowy nie dam ale zapewne jest pod srodkowa konsola (gleboko za radiem, tuz nad podloga)


W moim E15 dokładnie w tym miejscu siedział komp od skrzynki biegów.
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2007, 17:12   

no to juz sie nie odzywam, myslalem ze we wszystkich podobnie montowali.... :roll:
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-01-2007, 18:32   

Jak już jesteśmy przy elektronice: wie ktoś, do czego to służy?

I gdzie w końcu mam szukać tego ECU?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-01-2007, 03:09   

Wygląda podobnie jak to moje ;)


Pewnie też do sterowania jakimiś rzeczami :D
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 07-01-2007, 12:53   

O jaaaa.... Aleś mi pomógł :lol:
Też myślę, że to czymś steruje :) . Ale czym?

No i gdzie szukać tego ECU?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2007, 22:47   

kamilek, standardowo po prawej stronie kabin przy nogach pasazera pod deska ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-01-2007, 15:22   

No właśnie, że nie. Po odchyleniu schowka (poza blokady) przed pasażerem mam bardzo dobry widok na to, co jest w środku. No i ECU nigdzie nie ma. Tam jest tylko ta mała "puszeczka" ze zdjęcia kilka postów wyżej. Ta większa "puszka" siedzi bezpośrednio za radiem. Czy to możliwe, żebym auto na wtrysku nie miało ECU? A może te "puszeczki" sterują wszystkim?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2007, 19:45   

kamilek napisał/a:
No właśnie, że nie. Po odchyleniu schowka (poza blokady) przed pasażerem mam bardzo dobry widok na to, co jest w środku. No i ECU nigdzie nie ma. Tam jest tylko ta mała "puszeczka" ze zdjęcia kilka postów wyżej. Ta większa "puszka" siedzi bezpośrednio za radiem. Czy to możliwe, żebym auto na wtrysku nie miało ECU? A może te "puszeczki" sterują wszystkim?


Sprawdż w bocznej prawej części koło nóg pasażera. blisko podłogi.. Tapicerka na chyba 3 śrubach
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-01-2007, 21:27   

No przecież piszę, że po odchyleniu schowka poza blokady (czyli schowek wisi swobodnie dnem do góry, a jakby coś w nim było, to by się wysypało...prościej już nie mogę) mam dostęp do tamtych kabli, złączek, elektroniki itd. I widzę zarówno prawą jak i lewą stronę. A tą tapicerkę na 3 śrubkach mogę bez problemu dotknąć ręką od wewnątrz, więc po jej zdjęciu niewiele więcej będę widział (jeśli w ogóle coś więcej ujrzę). I nigdzie ECU nie mogę dostrzec. Skrajnie po prawej, blisko podłogi nie ma nic. Trochę wyżej jest sporo kabli. A na lewo od kabli jest przykręcona ta mała skrzyneczka. I to wszystko.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.