| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
		| Zamknięty przez: Kmer 16-10-2009, 17:53
 | [EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | miroo   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: różne modele Mazdy :D
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 9
 Skąd: Podbeskidzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2009, 22:45   [EAx 97-04] Planuję kupić kombi w benzynie | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, nie wystraszcie się tak ogromnej ilości pytań proszę   
 mam nadzieję że rozwiejecie kilka moich wątpliwości, które powstały w trakcie przeglądania zarówno forum jak i ofert w internecie.
 Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się, jednak chciałbym mieć dobrze rozeznany temat przed zakupem.
 Nadwozie jakie mnie interesuje to tylko i wyłącznie kombi, właśnie z powodu brakującej przestrzeni bagażnikowej chcę zmienić auto. Sedan wygląda świetnie, ale jak mi zabraknie rodzinnej 626-ki w hatchbacku (co może się wkrótce stać, bo rodzice też coś przebąkują o zmianie samochodu, na mniejszy z kolei) to zacznie się problem jak trzeba będzie coś większego przewieźć.
 Więc EAxW musowo.
 
 Jeśli chodzi o silnik to na pewno benzyna, nie GDI - albo 2.0i (wstępnie bardziej do tej wersji się skłaniam) albo V6 2.5.
 
 Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać w porównaniu z moją Mazdą o tej samej pojemności. Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny?
 
 Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?
 
 Wyczytałem na forum, że słabym punktem Galantów przed liftingiem jest układ hamulcowy - mniejsze tarcze i jednotłoczkowe zaciski.
 W skanach z artykułu w czasopiśmie "Motor" jest "większe hamulce w mocniejszych odmianach" po lifcie.
 Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze.
 Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6?
 Czy te słabe hamulce to ocena ludzi którzy dynamicznie jeżdzą V6, czy w 2.0 przy, hmmm, momentami dynamicznej ale nie sportowej że tak powiem
  jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki? 
 Domyślam się, że jednym z elementów pakietu Sport Edition były 17-calowe felgi? Tego nie jestem pewien, natomiast wiem że były ospojlerowane, obniżone (sprężyny Eibach).
 
 Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu?
 
 Jeśli chodzi o wyposażenie standardowe to wszystkie Galanty które widziałem miały ABS, el. szyby, el. lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy. Skoro lusterka są el. sterowane w serii to również we wszystkich egzemplarzach są podgrzewane? GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem.
 Znalazłem też jakąś wzmiankę o szybach z filtrem UV. To wyposażenie dodatkowe? Jak to rozpoznać?
 "Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu?
 
 Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi.
 
 Pozdrawiam,
 
 Mirek
 |  
				| _________________ 
  [/URL]  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pawliku   Forumowicz
 Mitasubishi :D
 
  
 Auto: za dużo :P
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 10 razy
 Dołączył: 26 Kwi 2008
 Posty: 3165
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-01-2009, 23:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja uważam że jest elastyczny ale nie az tak jak 2,5V6 	  | miroo napisał/a: |  	  | Czy silnik 2.0i w Galancie też jest tak nieelastyczny? | 
   
 jest seeryjnie wyposażone 	  | miroo napisał/a: |  	  | Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia | 
   
 Tak 	  | miroo napisał/a: |  	  | Czy ten sam układ hamulcowy (z rozgraniczeniem na przed i po lifcie) jest stosowany w 2.0 co w V6? | 
 
 przy spokojnej jeżdzie so skuteczne no ale na sportowo to nie zabardzo 	  | miroo napisał/a: |  	  | sportowej że tak powiem  jeździe też mogą być odczuwalne niedostatki? | 
 
 zawsze w standardzie były 4 jaśki 	  | miroo napisał/a: |  	  | Jak to jest z tymi poduszkami powietrznymi, raczej 4 nie były standardem. Ile było? 1 dla kierowcy czy może zawsze były 2 z przodu? | 
 |  
				| _________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
   Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
   Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
   Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
   Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mirek Jurek   Forumowicz
 
  
 Auto: EA2A '03 AVANCE
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Posty: 113
 Skąd: Dublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 00:51 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawliku napisał/a: |  	  | zawsze w standardzie były 4 jaśki | 
 Nie zawsze. Ja mam 2.
 
  	  | miroo napisał/a: |  	  | Miałem okazję kiedyś trochę pojeździć Lancerem '97 1.6i (115KM jeśli dobrze pamiętam) i poniżej 4000obr ten silnik nie chciał wcale przyspieszać | 
 Galantowski 2.0 tez lubi wysokie obroty, ale tragedi nie ma
   
  	  | miroo napisał/a: |  	  | Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze | 
 Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
 
  	  | miroo napisał/a: |  	  | "Po minucie od wyłączenia zapłonu drzwi samoczynnie się zamykają". W każdym egzemplarzu? | 
 Nie, nie w kazdym egzemplarzu.
 
  	  | miroo napisał/a: |  	  | Zakup Galanta planuję nie wcześniej jak w połowie roku, tak że nie pali się, | 
 Zacznij szukac juz teraz, bo bardz trudno znalezc dobry okaz na naszym rynku
   |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Forest [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 08:19 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | miroo napisał/a: |  	  | Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy? | 
 
 Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.
 
 
  	  | miroo napisał/a: |  	  | GLS oznacza również klimatronic i halogeny z tego co wyczytałem. | 
 
 Niestety nie. Ja mam GLS. A jego wyposażenie to:
 -el. szyby x4
 -Airbag x4
 -el. i podgrzewane Lusterka
 -klima (zwykła manualna)
 -panoramiczny szyberdach
 -halogeny
 -wspomaganie
 -centralny zamek na pilota
 -abs
 
 wszystkie pytania otrzymały odpowiedż w tych 3-ch postach.
 
 Ja proponuję dodać że słabą stroną galantów są tylne nadkola (rdzewieją).
 
 Poszukiwania to proponuję już zacząć, tak jak pisze Mirek Jurek, bo jest ciężko znaleźć zadbany i ładny egzemplarz. Napisz też w dziale odpowiednim dla regionu, może jakiś klubowicz z twojej okolicy będzie sprzedawał .....
 
 Wracając do silnika. Mam 2.0 i ja osobiście nigdy jeszcze na niego nie narzekałem. Jak dla mnie to jest on w zupełności wystarczający.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | miroo   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: różne modele Mazdy :D
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 9
 Skąd: Podbeskidzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 10:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za wasze wypowiedzi. 
 
  	  | Mirek Jurek napisał/a: |  	  |  	  | miroo napisał/a: |  	  | Ponoć w wersji Sport Edition (a były również z silnikami 2.0 przecież) były od razu dwutłoczkowe zaciski i większe tarcze
 | 
 
 Chyba tylko w wersji SE. Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
 | 
 a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam?
 
 
  	  | Forest_Taft napisał/a: |  	  |  	  | miroo napisał/a: |  	  | Czy kombi seryjnie wyposażone jest w układ samopoziomowania nadwozia, i jak wygląda kwestia awaryjności / kosztów serwisowania/naprawy?
 | 
 
 Nie wszystkie, były też ze zwykłymi zawiasami. Mi się trafiło i niestety padł jeden, co wiąze się z zakupem identycznego w cenie min.1700PLN/szt.
 | 
 
 no to faktycznie cena jest niezła. nie miałem styczności z tym patentem do tej pory, czy jest to warte uwagi czy zbędny bajer? i jak w miarę łatwo poznać które zawieszenie znajduje się w danym egzemplarzu auta?
 
 Co do tylnych nadkoli to dzięki za przypomnienie. Orientowałem się coś niecoś o wadach generacji i wychodzi mi że właśnie korodujące tylne nadkola oraz okolice kielichów amortyzatorów przednich, wypadający sworzeń w przednim zawieszeniu (w autach z mocno zużytym zawieszeniem), problem z redukcją dwójki na bieg niższy - łożysko.
 Zimne luty w zegarku pomijam bo to detal.
 
 Aha jeszcze znalazłem coś o szybach z filtrem UV. W takich rzeczach to amerykanie się lubowali, czy na europejskim rynku też występowało, jeśli tak jak to poznać? Jest jakiś napis na szybie, czy coś w tym stylu?
 
 A co do samego szukania, nie wykluczam przywiezienia samochodu z Austrii bądź Niemiec. Więcej zachodu ale pewnie lepiej utrzymane zawieszenie, co akurat przy Galancie pewnie nie jest bez znaczenia w późniejszej eksploatacji.
 
 Pozdrawiam,
 
 Mirek
 |  
				| _________________ 
  [/URL]  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 10:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | miroo napisał/a: |  	  | a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam? | 
 przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm)
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | miroo   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: różne modele Mazdy :D
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 9
 Skąd: Podbeskidzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 11:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | czekoladka_1981 napisał/a: |  	  |  	  | miroo napisał/a: |  	  | a jak ze średnicą tarcz? Czy to znaczy że przy silniku 2.0 (pomijając wersję Sport Edition) przed liftem i po lifcie układ hamulcowy jest ten sam? | 
 przed liftem(256mm) , po lifcie(276mm)
 | 
 
 Jako że widzę iż posiadasz 2.5 V6 zapytam tylko czy aby na pewno odpowiadasz na temat wersji silnikowej 2.0? Wiem jakie są dwa rozmiary tarcz, ale chodzi mi czy w 2.0 też był ten sam lifting (nie chodzi o wersję Sport Edition)
 |  
				| _________________ 
  [/URL]  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | miroo   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: różne modele Mazdy :D
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sty 2009
 Posty: 9
 Skąd: Podbeskidzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 11:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | czekoladka_1981 dzięki biorę się za czytanie   
 edit: temat o tarczach przeczytałem, i wynikałoby z niego że faktycznie tarcze w 2.0 też są większe po lifcie, natomiast dziwi mnie że
 
 
  	  | Mirek Jurek napisał/a: |  	  | Avance juz maja jednotlockowe zaciski. | 
 
 skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.
 
 odnośnie samopoziomowania znalazłem taką wypowiedź w temacie Stabilizacja nadwozia w EA5W
 
  	  | Jacko1 napisał/a: |  	  | Faktycznie tylna oś ma system samopoziomowanie tylko że nie we wszystkich modelach występowała. Najłatwiej sprawdzić podnosząc miśka z tyłu lewarkiem i zmieżyć tłoczysko amortyzatora suwmiarką. Jeżeli tłoczysko będzie miało ok 20mm to znaczy że masz system samopoziomujący a jeżeli ok 10mm zwykłe amorki. U japaneze KYB za ok200zł niestety te pierwsze bardzo drogie i tylko oryginały u japaneze 1500zł szt | 
 
 jestem tu nowy jak zauważyłaś ale temat o liftingu czytałem już wcześniej, przeczytałem jeszcze raz i nie doszukałem się tam odpowiedzi na pozostałe moje pytania.
 
 Pozdrawiam,
 
 Mirek
 |  
				| _________________ 
  [/URL]  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tomekrvf   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 48 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 2309
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2009, 19:21 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | miroo napisał/a: |  	  | Mirek Jurek napisał/a: Avance juz maja jednotlockowe zaciski.
 
 
 skoro ta wersja, jeśli dobrze rozumiem, miała być kontynuacją SE.
 | 
 Ma jednotłokowe zaciski i tarcze 276mm.
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |