(C12A) Silnik G15B zwariowały wolne obroty! |
Autor |
Wiadomość |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 16:30 (C12A) Silnik G15B zwariowały wolne obroty!
|
|
|
Witam.
Wczraj jechałem sobie spokojnie moim samochodem.... stanąłem na światłach, wrzuciłem luz i w tym momencie wolne obroty skoczyły na 2,5 tysiąca, i teraz na luzie obroty wachają się od 1000 do 2500 obrotów. Samochód dostaje baaardzo bogatą mieszankę - słowem niesamowicie czuć benzynę z rury.
Skręciłem trochę obroty pokrętłem z tyłu gaźnika, ale przecież nie o to chodzi.
Pytanie moje brzmi co się zapsuło - gaźnik wyzionął ducha, czy to coś innego? |
|
|
|
 |
gruby [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2009, 15:51
|
|
|
cześc. miałem taki sam problem tylko że ja mam silnik na wtrysku. u mnie jak silnik był zimny to o.k. ale jak się rozgżał to obroty w górę tak jak u ciebie. dałem auto do diagnosty ktory stwierdził że do wymiany jest czujnik temperatury. wymieniłem. pomogło. (koszt czujnika 20 pln) |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2009, 00:00
|
|
|
No nie wiem, bo chodzi tak samo na zimnym jak i ciepłym silniku.
Ten czujnik to gdzie się znajduje tak mniej więcej??? Mam jakąś czujkę w kolektorze (znaczy się w tych rurach, które potem łączą się w wydech) To to?
W każdym razie spróbuję, taniej niż 450 zeta za naprawę gaźnika. :/
.... a przy awarii czujki temperatury, jak będzie się zachowywać wskaźnik na tablicy rozdzielczej??? Na zimnym silniku też będzie pokazywać normalną temperaturę, czy tym mam się zupełnie nie sugerować? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2009, 01:20
|
|
|
bambus napisał/a: | a przy awarii czujki temperatury, jak będzie się zachowywać wskaźnik na tablicy rozdzielczej??? Na zimnym silniku też będzie pokazywać normalną temperaturę, czy tym mam się zupełnie nie sugerować? | Nie o ten czujnik chodzi. Chodzi o ten co steruje ssaniem. |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2009, 01:26
|
|
|
A gdzie mam tego czujnika szukać? Tak pi razy okno? Gdzieś przy gaźniku?
Wie może ktoś, czy można przy pomocy miernika sprawdzić działanie sondy lambda???
Na czujniku temperatury można pomierzyć opór i dojść do wniosku czy działa, czy nie.
Chciałbym, się dowiedzieć czy istnieje taki sposób przy sondzie i jeśli tak to jakie wartości napięcie, czy oporu powinny być.
pozdrawiam
[ Dodano: 09-03-2009, 13:48 ]
Więc tak.
Włączyłem dzisiaj rano samochód. Silnik zaskoczył za pierwszym razem jak zwykle - wskoczył na 1,5 tysiąca obrotów, po chwili na 2,5. Nie reagował na regulację przy gaźniku. Wyłączyłem silnik. Odłączyłem czujnik temperatury. Silnik zaskoczył i odziwo zaczął pracować normalnie (wolne obroty w okolicach 900, reagował na regulację) Przejechałem kawałek, zagrzałem silnik, nie czuć benzyny z rury wydechowej.
Najciekawsze jest to, że teraz silnik pracuje normalnie, bez względy na to, czy czujnik temperatury jest podłączony czy nie. Tak jak by się zaciął, a teraz odblokował?!!!!
Wymienić czujnik i sondę?? Sam czujnik, czy zostawić jak jest?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2009, 17:19
|
|
|
bambus napisał/a: | czy zostawić jak jest?? | Jak jest dobrze to nic nie rób. bambus napisał/a: | A gdzie mam tego czujnika szukać? Tak pi razy okno? Gdzieś przy gaźniku? | Wklej dokładne zdjęcia komory silnika to Ci napiszę. |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2009, 17:56
|
|
|
Już znalazłem dzięki.
Co ciekawe tam są dwa czujniki obok siebie. (przynajmniej tak mi się wydaje) Jeden z jedną blaszką - z którego idzie kabel do deski rozdzielczej. A drugi z z dwiema blaszkami - z kablami do gaźnika.
W zasadzie nie jest wszystko w porządku. Bo trochę mnie dziwi, że silnik działa tak samo z czujnikiem podłączonym czujnikiem i bez tego czujnika. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2009, 00:27
|
|
|
bambus napisał/a: | drugi z z dwiema blaszkami - z kablami do gaźnika | I o ten się rozchodzi. |
|
|
|
 |
bambus [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2009, 08:56
|
|
|
W każdym sklepie w jakim byłem\dzwoniłem mieli tylko ten z jedną blaszką. Trochę dziwne. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:12
|
|
|
bambus napisał/a: | W każdym sklepie w jakim byłem\dzwoniłem mieli tylko ten z jedną blaszką | Szukaj używanych. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-03-2009, 20:53
|
|
|
kupilem ten z 2 stykami u Japaneze
calkiem niedawno
kosztowal ok. 30 zl, jakis wloski zamiennik o ile pamietam |
|
|
|
 |
adammitsu
Nowy Forumowicz
Auto: colt glxi 8v
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 30 Skąd: Łask
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:42
|
|
|
Hugo napisał/a: | bambus napisał/a:
W każdym sklepie w jakim byłem\dzwoniłem mieli tylko ten z jedną blaszką
Szukaj używanych. |
nie szukaj uzywanych, tylko na allegro. wpisz w czujnikach mitsubishi i szukaj w opisie aukcji. ja tak zrobilem. zaraz ci poszukam
EDIT:
http://moto.allegro.pl/it...shi_7_3228.html |
|
|
|
 |
|