 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przymierzam się do kupna Sigmy i... proszę o pomoc ;) |
Autor |
Wiadomość |
meggido
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-07-2016, 21:35 Przymierzam się do kupna Sigmy i... proszę o pomoc ;)
|
|
|
Koledzy!
Jakiś czas temu zakochałem się w Sigmie i chciałbym nabyć taki właśnie wóz.
Mam kilka wątpliwości;
- że ciężko będzie znaleźć mechanika (małopolskie), który będzie w stanie wszystko zrobić jak należy,
- że koszty przywrócenia auta do stanu który będzie mnie zadowalał pochłonie więcej kasy niż mam odłożone (lpg, renowacja lakieru + tapicerki, ewentualne naprawy mechaniczne i blacharskie, nowe felgi i opony).
I tutaj zwracam się do posiadaczy Sigmy - jak to wygląda w rzeczywistości? Ile +- trzeba włożyć "na dzień dobry" przykładowo po sprowadzeniu poniższego egzemplarza:
http://www.mobile.de/pl/S.../228053331.html
Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi! |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-07-2016, 23:35
|
|
|
W optymistycznym wariancie na dzień dobry warto mieć 1,5-2K (choćby jakie takie opony czy akumulator i spokojnie pęka 1500 zł).
Trzeba też brać pod uwagę koszty rejestracji - 1500 zł przy zalożeniu że akcyzę zapłacisz od 600€ i ubezpieczenie - od 400 do 600 zł. Plus dowód tablice, przegląd,
Ogólnie Sigma to obecnie auto raczej dla osób które są pewne że wiedzą czego chcą. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-07-2016, 00:02
|
|
|
meggido napisał/a: | Ile +- trzeba włożyć "na dzień dobry" przykładowo po sprowadzeniu poniższego egzemplarza |
Obawiam się, że te 1,5-2 kzł przewidywane przez lukasz12 to naprawdę wariant superoptymistyczny. Niestety, IMHO lepiej przyjąć wariant pesymistyczny, i powyższą kwotę pomnożyć razy dwa.
Oczywiście, wszystko bez kosztów sprowadzenia i rejestracji.
meggido napisał/a: | koszty przywrócenia auta do stanu który będzie mnie zadowalał pochłonie więcej kasy niż mam odłożone (lpg, renowacja lakieru + tapicerki, ewentualne naprawy mechaniczne i blacharskie, nowe felgi i opony) |
Tu naprawdę wszystko zależy, w jakim NAPRAWDĘ stanie jest to auto, bo od tego będzie zależeć, ile kasy trzeba będzie włożyć w renowację. A to ze zdjęć niestety trudno ocenić.
Ale z tego co wyliczyłeś, to :
porządna instalacja LPG to koszt ok. 2-2,5 kzł
opony - licz w granicach 400 zł/szt, chyba, że chcesz (co jednak odradzam) założyć jakieś chińskie wynalazki
felgi - nowe od ok. 400 zł/szt wzwyż. Zależy, jakie sobie wymarzysz, bo takie po 800 czy 1k/szt też widziałem
Popatrz sobie np. tu :
Felgi Sigma |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-07-2016, 11:06
|
|
|
Z racji wieku auta, bardzo trudno jest znaleźć dobry egzemplarz. Najważniejsze by karoseria miała jak najmniej korozji. Natomiast jeśli chodzi o koszty, to ile byś nie włożył to i tak będzie za mało.
W egzemplarzu który przedstawiłeś jest ECS (aktywne zawieszenie), amortyzatory do tego zawieszenia są już praktycznie nieosiągalne.
A rdza którą widać na przednich kielichach jest trudna do naprawy. Oczywiście wszystko da się zrobić kwestia grubości portfela. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 17-07-2016, 22:25
|
|
|
moim zdaniem na dzien dobry peknie 3-4 tysiace zebys jezdzil bez obaw.opony ,rozrzad,przewody,swiece,aku ,blacharka ,lakier rejestracja, zawieszenie itp. tak jk poprzednicy napisali ile by nie bylo bedzie malo. to juz klasyk ktory wymaga opieki i inwestycji. |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-07-2016, 23:02
|
|
|
Dodam tylko że dobra instalacja lpg do sigmy to koszt od 3200 do 3600, jeśli zrobisz to samemu to 2700 na części. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
meggido
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2016, 23:03
|
|
|
Dzięki za rzeczowe i szybkie odpowiedzi
wg moich wyliczeń, kupno i sprowadzenie tej Sigmy do kraju zamknęło by się w 10tys.
+ lpg = 2,5 tys
+ opony + felgi = 3 tys
+ rozrząd, świece, przewody, aku, hamulce = 2,5 tys
+ renowacja lakieru i tapicerki = 2-3 tys
no i mamy już ponad 20 tysięcy. A mój budżet oscyluje w tych granicach właśnie
ach te dylematy... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-07-2016, 23:43
|
|
|
meggido napisał/a: | wg moich wyliczeń, kupno i sprowadzenie tej Sigmy do kraju zamknęło by się w 10tys. |
Dołóż, bo masz z czego. 1490 Euro, czyli 6571 zł (wg przeliczenia na stronie). Tyle tylko, że ja bym nie kupował tego auta na ślepo. A w jedną stroną masz z Krakowa do Kilonii ok. 1000 km. Czy byś pojechał lawetą (jeśli ją masz), czy autem z drugim kierowcą (wtedy wracasz Sigmą na czasowej rejestracji), to koszt sprowadzenia sporo wzrośnie - ale wtedy przynajmniej jesteś w stanie dokładnie sprawdzić i ocenić to auto, żeby się na amen nie władować w kłopoty.
meggido napisał/a: | + renowacja lakieru i tapicerki = 2-3 tys |
O ile nie trzeba będzie robić jakiejś globalnej naprawy blacharki. A tego na zdjęciach praktycznie nie widać, oprócz tego, co zauważył wojtas :
wojtas napisał/a: | rdza którą widać na przednich kielichach |
Znowu - jeśli napaliłeś się na ten konkretny egzemplarz, to warto by było przed kupnem go obejrzeć osobiście, zrobić jazdę próbną i takie tam...
Wiem, koszt takiej wyprawy to praktycznie odłożenie instalacji LPG.
No ale w końcu Ty decydujesz. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-07-2016, 00:44
|
|
|
Cytat: | no i mamy już ponad 20 tysięcy. |
Dołóż jeszcze 10tyś na nie planowane wydatki i będziesz cieszył się z jazdy sigmą.
Z pozdrowieniami, uzależniony |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-07-2016, 01:11
|
|
|
Jak napisali koledzy - blacha jest najważniejsza. Pytanie czy zależy Ci na Sigmie 24V z zabawkami (w tej z ogloszenia to raczej są one upierdliwością niż fajnym dodatkiem) czy na jakiejkolwiek Sigmie?
Z własnych i cudzych doświadczeń wiem że na początek lepiej kupić prostą 12V w manualu.
Najlepiej tzw. EXE czyli model 93, już po liftingu - ma 2 poduszki powietrzne w standardzie, klimę automatyczną z wyświetlaczem, abs, tempomat w wersji z automatem.
Potencjał na swap też ma A nie ma pewnych rzeczy które raczej stanowią problem w ponad 20 letnim samochodzie (ECS, kontrola trakcji, szyberdach, skrzynia automatyczna). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 19-07-2016, 02:44
|
|
|
Hmm...ja tak strasznie daleko do tej sigmy nie mam...z 230km. Jest jeszcze kolega z E5 który urzęduje w tamtych okolicach, ale raczej średnio dobrze by ją oglądnął. Jeżeli byłbyś zdecydowany, to mógłbym wybrać się na wycieczkę i zrobić jakieś dokładniejsze rozeznanie w temacie. Teraz tylko niech koledzy wypowiedzą się na co zwrócić uwagę oczywiście oprócz rudzielca
Edit
Ale dałem ciała.... porąbało mi się z Kolonią od mojej strony To jednak troszkę daleko, ale zawsze, jakby stała jeszcze na koniec sierpnia to wtedy bardziej po drodze bo na urlop lecę...
Dzięki apg2312 |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
hudykar
Nowy Forumowicz
Auto: Golf 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2017 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2017, 16:15 Też chcę Sigme :)
|
|
|
Cześć!
Jestem tu nowy i przymierzam się do kupna Sigmy. W miejscowości Śrem pod Poznaniem jest jedną sztuką do sprzedania, bordowa kombi 12V w automacie. Czy ktoś z forumowiczów widział ten samochód? Czy jest wart swoje ceny, czyli 7900 PLN? Rozmawiałem z właścicielem przez telefon i z jego opisu jesT wszystko super. Pan od lat jeździ Sigmami i ma ich parę.
Ja sam jestem z Krakowa i zanim się tam wybiorę, a jest spory kawałek, chciałem zapytać czy może już ktoś ten egzemplarz oglądał. Ogłoszenie póki co wygasły, ale wiem że jest ona dalej do sprzedania.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-06-2017, 16:39
|
|
|
Miałem przyjemność oglądać tą Sigmę jakieś dwa lata temu. W newralgicznych miejscach wychodziła rdza. Na łączeniu progu z tylnym błotnikiem. I jeśli mnie pamięć nie myli to na nadszybiu też coś się działo. Co do mechaniki się nie wypowiem bo nie miałem przyjemność nią jeździć. W środku było dużo sierść do posprzątania Generalnie byliśmy u tego pana oglądać inny egzemplarz. Niestety stan rzeczywisty nas nie zadowolił. Co do ceny się nie wypowiem, bo każdy sprzedaje za tyle ile uważa. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-06-2017, 08:45
|
|
|
hudykar - nie wiem czy jeszcze poszukujesz ale brat mój sprzedaje Sigmę w kombi, czarną w dobrym stanie. |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|
|