Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przymierzam się do kupna Sigmy i... proszę o pomoc ;)
Autor Wiadomość
meggido 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-07-2016, 21:35   Przymierzam się do kupna Sigmy i... proszę o pomoc ;)

Koledzy!

Jakiś czas temu zakochałem się w Sigmie i chciałbym nabyć taki właśnie wóz.
Mam kilka wątpliwości;
- że ciężko będzie znaleźć mechanika (małopolskie), który będzie w stanie wszystko zrobić jak należy,
- że koszty przywrócenia auta do stanu który będzie mnie zadowalał pochłonie więcej kasy niż mam odłożone (lpg, renowacja lakieru + tapicerki, ewentualne naprawy mechaniczne i blacharskie, nowe felgi i opony).

I tutaj zwracam się do posiadaczy Sigmy - jak to wygląda w rzeczywistości? Ile +- trzeba włożyć "na dzień dobry" przykładowo po sprowadzeniu poniższego egzemplarza:

http://www.mobile.de/pl/S.../228053331.html

Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi! :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-07-2016, 23:35   

W optymistycznym wariancie na dzień dobry warto mieć 1,5-2K (choćby jakie takie opony czy akumulator i spokojnie pęka 1500 zł).

Trzeba też brać pod uwagę koszty rejestracji - 1500 zł przy zalożeniu że akcyzę zapłacisz od 600€ i ubezpieczenie - od 400 do 600 zł. Plus dowód tablice, przegląd,

Ogólnie Sigma to obecnie auto raczej dla osób które są pewne że wiedzą czego chcą.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-07-2016, 00:02   

meggido napisał/a:
Ile +- trzeba włożyć "na dzień dobry" przykładowo po sprowadzeniu poniższego egzemplarza

Obawiam się, że te 1,5-2 kzł przewidywane przez lukasz12 to naprawdę wariant superoptymistyczny. Niestety, IMHO lepiej przyjąć wariant pesymistyczny, i powyższą kwotę pomnożyć razy dwa.
Oczywiście, wszystko bez kosztów sprowadzenia i rejestracji.
meggido napisał/a:
koszty przywrócenia auta do stanu który będzie mnie zadowalał pochłonie więcej kasy niż mam odłożone (lpg, renowacja lakieru + tapicerki, ewentualne naprawy mechaniczne i blacharskie, nowe felgi i opony)

Tu naprawdę wszystko zależy, w jakim NAPRAWDĘ stanie jest to auto, bo od tego będzie zależeć, ile kasy trzeba będzie włożyć w renowację. A to ze zdjęć niestety trudno ocenić.
Ale z tego co wyliczyłeś, to :
porządna instalacja LPG to koszt ok. 2-2,5 kzł
opony - licz w granicach 400 zł/szt, chyba, że chcesz (co jednak odradzam) założyć jakieś chińskie wynalazki
felgi - nowe od ok. 400 zł/szt wzwyż. Zależy, jakie sobie wymarzysz, bo takie po 800 czy 1k/szt też widziałem ;)
Popatrz sobie np. tu :
Felgi Sigma
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-07-2016, 11:06   

Z racji wieku auta, bardzo trudno jest znaleźć dobry egzemplarz. Najważniejsze by karoseria miała jak najmniej korozji. Natomiast jeśli chodzi o koszty, to ile byś nie włożył to i tak będzie za mało. :wink:
W egzemplarzu który przedstawiłeś jest ECS (aktywne zawieszenie), amortyzatory do tego zawieszenia są już praktycznie nieosiągalne.
A rdza którą widać na przednich kielichach jest trudna do naprawy. Oczywiście wszystko da się zrobić kwestia grubości portfela. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 17-07-2016, 22:25   

moim zdaniem na dzien dobry peknie 3-4 tysiace zebys jezdzil bez obaw.opony ,rozrzad,przewody,swiece,aku ,blacharka ,lakier rejestracja, zawieszenie itp. tak jk poprzednicy napisali ile by nie bylo bedzie malo. to juz klasyk ktory wymaga opieki i inwestycji.
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-07-2016, 23:02   

Dodam tylko że dobra instalacja lpg do sigmy to koszt od 3200 do 3600, jeśli zrobisz to samemu to 2700 na części.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
meggido 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-07-2016, 23:03   

Dzięki za rzeczowe i szybkie odpowiedzi :)

wg moich wyliczeń, kupno i sprowadzenie tej Sigmy do kraju zamknęło by się w 10tys.
+ lpg = 2,5 tys
+ opony + felgi = 3 tys
+ rozrząd, świece, przewody, aku, hamulce = 2,5 tys
+ renowacja lakieru i tapicerki = 2-3 tys

no i mamy już ponad 20 tysięcy. A mój budżet oscyluje w tych granicach właśnie :mrgreen:
ach te dylematy... :D
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-07-2016, 23:43   

meggido napisał/a:
wg moich wyliczeń, kupno i sprowadzenie tej Sigmy do kraju zamknęło by się w 10tys.

Dołóż, bo masz z czego. 1490 Euro, czyli 6571 zł (wg przeliczenia na stronie). Tyle tylko, że ja bym nie kupował tego auta na ślepo. A w jedną stroną masz z Krakowa do Kilonii ok. 1000 km. Czy byś pojechał lawetą (jeśli ją masz), czy autem z drugim kierowcą (wtedy wracasz Sigmą na czasowej rejestracji), to koszt sprowadzenia sporo wzrośnie - ale wtedy przynajmniej jesteś w stanie dokładnie sprawdzić i ocenić to auto, żeby się na amen nie władować w kłopoty.
meggido napisał/a:
+ renowacja lakieru i tapicerki = 2-3 tys

O ile nie trzeba będzie robić jakiejś globalnej naprawy blacharki. A tego na zdjęciach praktycznie nie widać, oprócz tego, co zauważył wojtas :
wojtas napisał/a:
rdza którą widać na przednich kielichach

Znowu - jeśli napaliłeś się na ten konkretny egzemplarz, to warto by było przed kupnem go obejrzeć osobiście, zrobić jazdę próbną i takie tam...
Wiem, koszt takiej wyprawy to praktycznie odłożenie instalacji LPG.
No ale w końcu Ty decydujesz.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-07-2016, 00:44   

Cytat:
no i mamy już ponad 20 tysięcy.

Dołóż jeszcze 10tyś na nie planowane wydatki i będziesz cieszył się z jazdy sigmą.
Z pozdrowieniami, uzależniony :P
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-07-2016, 01:11   

Jak napisali koledzy - blacha jest najważniejsza. Pytanie czy zależy Ci na Sigmie 24V z zabawkami (w tej z ogloszenia to raczej są one upierdliwością niż fajnym dodatkiem) czy na jakiejkolwiek Sigmie?

Z własnych i cudzych doświadczeń wiem że na początek lepiej kupić prostą 12V w manualu.
Najlepiej tzw. EXE czyli model 93, już po liftingu - ma 2 poduszki powietrzne w standardzie, klimę automatyczną z wyświetlaczem, abs, tempomat w wersji z automatem.

Potencjał na swap też ma ;) A nie ma pewnych rzeczy które raczej stanowią problem w ponad 20 letnim samochodzie (ECS, kontrola trakcji, szyberdach, skrzynia automatyczna).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 19-07-2016, 02:44   

Hmm...ja tak strasznie daleko do tej sigmy nie mam...z 230km. Jest jeszcze kolega z E5 który urzęduje w tamtych okolicach, ale raczej średnio dobrze by ją oglądnął. Jeżeli byłbyś zdecydowany, to mógłbym wybrać się na wycieczkę i zrobić jakieś dokładniejsze rozeznanie w temacie. Teraz tylko niech koledzy wypowiedzą się na co zwrócić uwagę oczywiście oprócz rudzielca :wink:

Edit
Ale dałem ciała.... porąbało mi się z Kolonią od mojej strony :oops: :oops: :oops: To jednak troszkę daleko, ale zawsze, jakby stała jeszcze na koniec sierpnia to wtedy bardziej po drodze bo na urlop lecę...

Dzięki apg2312 :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
hudykar 
Nowy Forumowicz

Auto: Golf 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2017, 16:15   Też chcę Sigme :)

Cześć!
Jestem tu nowy i przymierzam się do kupna Sigmy. W miejscowości Śrem pod Poznaniem jest jedną sztuką do sprzedania, bordowa kombi 12V w automacie. Czy ktoś z forumowiczów widział ten samochód? Czy jest wart swoje ceny, czyli 7900 PLN? Rozmawiałem z właścicielem przez telefon i z jego opisu jesT wszystko super. Pan od lat jeździ Sigmami i ma ich parę.
Ja sam jestem z Krakowa i zanim się tam wybiorę, a jest spory kawałek, chciałem zapytać czy może już ktoś ten egzemplarz oglądał. Ogłoszenie póki co wygasły, ale wiem że jest ona dalej do sprzedania.

Pozdrawiam
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-06-2017, 16:39   

Miałem przyjemność oglądać tą Sigmę jakieś dwa lata temu. W newralgicznych miejscach wychodziła rdza. Na łączeniu progu z tylnym błotnikiem. I jeśli mnie pamięć nie myli to na nadszybiu też coś się działo. Co do mechaniki się nie wypowiem bo nie miałem przyjemność nią jeździć. W środku było dużo sierść do posprzątania ;) Generalnie byliśmy u tego pana oglądać inny egzemplarz. Niestety stan rzeczywisty nas nie zadowolił. Co do ceny się nie wypowiem, bo każdy sprzedaje​ za tyle ile uważa.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-06-2017, 08:45   

hudykar - nie wiem czy jeszcze poszukujesz ale brat mój sprzedaje Sigmę w kombi, czarną w dobrym stanie.
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.