Zamknięty przez: Kmer 17-10-2009, 21:15 |
Kupuję Galanta 2.0 16V. |
Autor |
Wiadomość |
wujo17
Nowy Forumowicz
Auto: w planach
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-03-2009, 12:03 Kupuję Galanta 2.0 16V.
|
|
|
Po pierwsze, WITAM!
Dopiero co zarejestrowałem się na forum, choć mam nadzieję że zadomowię się tutaj na dłużej.
No ale do rzeczy. Trafiłem tutaj, bo oczywiście planuję zakup Galanta. Mam trochę obaw (np. czy będzie mnie stać na jakieś poważniejsze naprawy), ale ogólnie jestem chyba zdecydowany
Mój budżet to 17 tyś ( ewentualnie z 500 mógłbym dołożyć ), fajnie by było gdyby udało się zamknąć w tej cenie z gazem, ale raczej będzie ciężko. No i silnik 2.0 - niższe spalanie no i opłaty.
Na początek rzucę dwie propozycje:
http://moto.allegro.pl/it..._gaz_1997r.html
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8152985
choć raczej skłaniałbym się ku tej drugiej opcji. Jeśli macie jakieś spostrzeżenia co do tych dwóch propozycji, to piszcie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-03-2009, 13:20
|
|
|
Ten drugi wygląda ładnie. Tylko dziwne, że nie ma zegarów HC. Poproś sprzedawcę o VIN. Ten pierwszy, nawet jeśli jest w ładnym stanie to cena troszkę za wysoka jak na ten rocznik.
Zastanów się jeszcze nad tym silnikiem. V6 wcale nie jest tak bardzo droższy w utrzymaniu jak się wydaje, a daje radość z jazdy.. Spalanie umiarkowanie większe.
Poczytaj na forum opinie i co polecają użytkownicy. W tym dziale jest tego sporo. |
|
|
|
 |
wujo17
Nowy Forumowicz
Auto: w planach
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-03-2009, 13:49
|
|
|
Co do silnika, to raczej jestem zdecydowany na 2.0, będzie trochę taniej, a jak na pierwszy samochód to te 135 kM w zupełności mi wystarczy. Choć z drugiej strony V6 kusi...
To mam jeszcze pytanie jak cenowo wygląda sprawa z gazem do obu wersji silników? Ile mniej więcej trzeba by na to przeznaczyć żeby instalacja nie sprawiała problemów?
A ten VIN też sprawdzę. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-03-2009, 13:54
|
|
|
Niestety nie orientuję się jak to teraz wygląda. Niewątpliwie powinna to być instalacja z wtryskiem gazu. Myślę, że użytkownicy odpowiedzą |
|
|
|
 |
jacekb
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 (EA2W)
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 79 Skąd: lubin
|
Wysłany: 31-03-2009, 14:06
|
|
|
Gaz do 2.0 założysz od 2000zł w górę, jakąś taką w miarę dobrą to z 2800zł- np. BRC.
Ja zakładałem ostatnio to dałem 2400 (ale to u kolesia po kosztach). Cena inst. będzie zależeć też od regionu, ale pamiętaj tylko sekwencja.
Niestety co do 2.5 l to nie wiem ile więcej.
Ten drugi to nie jest 2000 (najwyżej 1999).
Jak załatwisz nr VIN do dawaj sprawdzę Ci co to jest. |
_________________
 |
|
|
|
 |
uplander1
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: zielona góra
|
|
|
|
 |
Jass
Nowy Forumowicz
Auto: nie mam
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2009, 01:34
|
|
|
moge prosic o opinie na temat temat tego gala z dieslem (link wskazany w poscie wyzej)?
piekne sa te Gale, mysle o zakupie ale wcale nie interesuje mnie moc silnika. Najwazniejszy jest dla mnie koszt utrzymania (paliwo, ubezpieczenia, naprawy) co byscie poradzili?
Jestem laikiem, ale o dieslach slysze czesta obiegowa opinie ze sa wytrzymale, ale jak cos padnie, to naprawy sa kosmicznie drogie.
pozdr
jass |
|
|
|
 |
jacekb
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 (EA2W)
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 79 Skąd: lubin
|
Wysłany: 01-04-2009, 06:29
|
|
|
uplander1 napisał/a: | to nie lepiej i taniej turbo disla?? spalisz mniej i taniej przedewszytskim.
|
Diesel nie będzie tańszy w eksploatacji.
Jeśli zamierzasz jeździć autem przynajmniej rok i robisz ok 25000KM to gaz Ci się zwróci a potem tu już zyskujesz
A propo auta coś z przodu jest nie halo. Maska źle spasowana i na przednim pasie jest dużo jakichś naklejek? Może przy wymianie oleju ktoś naklejał stan km? Trzebaby było zobaczyć co to jest (w żadnym innym nie widziałem czegoś takiego).
Kwestia koloru tzn. odcieni lakieru to wg foto też mi coś nie pasuje (ale to są tylko zdjęcia). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
marcinx
Nowy Forumowicz
Auto: Galant TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 19 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 01-04-2009, 17:56
|
|
|
jacekb napisał/a: | uplander1 napisał/a: | to nie lepiej i taniej turbo disla?? spalisz mniej i taniej przedewszytskim.
|
Diesel nie będzie tańszy w eksploatacji.
Jeśli zamierzasz jeździć autem przynajmniej rok i robisz ok 25000KM to gaz Ci się zwróci a potem tu już zyskujesz
A propo auta coś z przodu jest nie halo. Maska źle spasowana i na przednim pasie jest dużo jakichś naklejek? Może przy wymianie oleju ktoś naklejał stan km? Trzebaby było zobaczyć co to jest (w żadnym innym nie widziałem czegoś takiego).
Kwestia koloru tzn. odcieni lakieru to wg foto też mi coś nie pasuje (ale to są tylko zdjęcia). |
Gaz - 1,8 zł x 12 L na 100 km ( w najlepszym przypadku chyba:) = 21,6
i 250 x 21,6 = 5400 zl + 2800 zl za instalacje:)
Diesel - 3,4 zł x 6 L na 100 km ( w mieszanej ) = 20,4
250 x 20,4 = 5100 zl
i przypomne ze gaz jest teraz tani a był juz po 2,3 zl ( i gazprom zapowiada podwyzki:)
Koszt istalacji gazowej zwroci sie tylko w samochodzie z silnikiem benzynowaym 2,0 bo V6 to wiekszy koszt. ale i tak od diesla bedzie drozej!
sam mam Galanta TD i nie narzekam. koszty podobne jak w benzynie. ostatnio musialem wymienic olej i filtr:) to od poprzedniej wymiany. jak kupilem wymienilem rozrzad bo moj mial 180 tys. ale to chyba w kazdym, a no i zegarek mi raz dziala raz nie:) a tak to przejechalem nim juz 22 tys km. i wszytsko cacy:)
a no i w benzynie to mam nadzieje ze nie mieszkasz w wiekszym miescie bo bedzie bolalo:) galant TD spali w miescie 7,5 - 8 L na 100 przy korkach. a benzyna?
koszty napraw faktycznie podobne więc po co przeplacac:) i faktycznie nie widzę mozliwości na zyskaniu na aucie z instalacją gazową w stosunku do diesla. ale fakt ze diesla ciezko dostac i sporo kosztują. pozdrawiam |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2009, 18:53
|
|
|
Gaz - 1.67 zł x 11.1 L na 100 km = 18.53/100km
i 250 x 18.53 = 4634 PLN + 2800
Diesel - 3.51 zł x 7.3 L na 100 km (bo takie jest spalanie w miescie) = 25.62
250 x 25.62 = 6405 PLN
podales zle ceny paliw, do dizel jakis dziwnie tani a gaz z shell i wynik spalania w miescie V6 2.5 a nie 2.0 (teoretycznie benzyna nie powinna wejsc powyzej 10l/100 jesli bedzie sie kierowca poruszal tym jak dizlem), rozumiem jezdzisz na ropie i jestes zachwycony. teraz wynik Diesel pomnozymy o jakies 1.3 bo taka przynajmniej jest roznica biorac pod uwage nie tylko moce aut i ich dynamike ale tez oszczedzony czas i koszty napraw, dobra zartuje.
czyli aby porownac dizla z ta benznyna to bylo by jakies 8327 do 7434 i przewaga benzyny.
ok, fajnie. rozumiem lubi swoje ale opinie powinny byc w miare obiektywne. po ile byl disel jak gaz byl w grugiej polowie 2008 po 2.30? na pewno nie po 3.40 |
|
|
|
 |
jacekb
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 (EA2W)
Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 79 Skąd: lubin
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:02
|
|
|
marcinx szybko sobie policzyłeś ale:
Mój akurat max po mieście pali 11,5l z czego ja akurat więcej jeżdżę po dłuższych odcinkach (w trasie pali mi 10L) czyli około 18zł na 100km.
poza tym gaz teraz na BP i innych takich jest po 1,67 i jeszcze jak gaz był po 2,3zł to ropa też była droższa.
Ale nie o to tu chodzi żebyśmy dochodzili swoich racji bo kolega i tak kupi co będzie uważał. Jeden woli diesla drugi benzynę. Ja szukałem w benzynie bo nie lubię klekotania i tyle (diesla mam służbowego i starczy mi).
pozdro
[ Dodano: 01-04-2009, 19:05 ]
Kurcze PLPynton jak pisałem to Ty mnie ubiegłeś. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:13
|
|
|
Macie rację. Ja nie będę się upierał, że jest taniej, bo ten diesel też potrafi pociągnąć. Ale bardzo mi się podoba moment, który sprawia, że jeździ się bardzo przyjemnie. Jak trzeba to przyzwoicie przyśpiesza. Do setki ma gorsze czasy, ale to wynika z tego, że muszę 3 razy zmienić bieg. Jednak jest bardzo elastyczny, prosty, niewybredny i nie mam w bagażniku butli, co w sedanie jest dość istotne przy niezbyt dużym bagażniku. Nawet butla w koło niewiele zmieni. Jeśli miałbym wybierać między benzyną 2 litry a dieslem, to brałbym diesla, jeśli między dieslem, a 2,5 to 2,5 z LPG. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:16
|
|
|
ja tez chciałem 2,0 jednak forumowicze przekonali mnie na 2,5 i nie żałuje
jesli chodzi o gaz do 2,5 to zaczyna sie od 2600 ja właśnie jestem po założeniu dałem 2850,
mi pali 11 w mieście na trasie jeszcze nie mierzyłem,
opłaty ciut droższe, spalanie o 1 do 2 L większe dzwiek V-ki i przyjemność jaka daje ten silnik z jazdy bezcenne |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:20
|
|
|
Dlatego mówię, że jak już benzyzna to 2,5. Spalanie jak widać niewiele większe od 2.0, a jest zapas mocy |
|
|
|
 |
|