Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory czy sprężyny ?
Autor Wiadomość
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 15:00   Amortyzatory czy sprężyny ?

Witam. Mam problem z zawieszeniem, mianowicie dobija tył jeśli siedzi ktoś z tyłu. Jak sprawdzić czy to wina sprężyn czy amortyzatorów ? Czy muszę zmieniać i jedno i drugie ? Pozdrawiam !
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-04-2009, 18:59   

To może być wina i tego i tego, ale stawiam raczej na amorki.
Czy tył auta ma tendencję do bujania? Np jak wjedziesz na jakąś lekką górkę w postaci mostka etc?
Też tak miałem, wymiana amortyzatorów pomogła. Tył jest sztywniejszy, ciężko go nacisnąć i w 5 osoób nie mam już tego problemu.
Z tego co wiem to ciężko jest dostać sprężyny do Twojego lancera bo z C62A ni pasują...
 
 
jelonek98 
Forumowicz


Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 02:10   

A ile przejechałeś na tych amorkach? Jeżeli masz z tyłu olejowe to zobacz czy przypadkiem Ci coś nie cieknie. Przy zużytych amortyzatorach na nierównej nawierzchni powinno bujać tyłem (gorsza przyczepność). Jak kolega wyżej, też bym obstawiał amorki.
_________________
Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
 
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 08:02   

Generalnie na poprzecznych nierównościach przy mniejszych prędkościach buja się jak rasowy cadillac i właśnie po tym bujnięciu, szczególnie na leżących policjantach, dobija mi tył i wali strasznie. Amortyzatory nie mają śladu wycieków, są suche. Mogę dodać, że jestem w stanie tył auta jedną ręką pchnąć do parteru. Orientujecie się ile może kosztować wymiana amorków z tyłu ? Upatrzyłem sobie Magnum AG5012MT. Nie chcę zbytnio inwestować bo lancer ma swoje kilometry nabite, blacha sypie się coraz bardziej i nie wiem, czy zdążę wyjeździć tegoroczny przegląd ...
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2009, 10:10   

Wymiana amorków to trochę czasy (u mnie godzinka), gumówka (bo śruby trzymające są tak zapieczone, że nie dało się odkręcić i to wszystko.
Po prostu odkręcasz (lub ucinasz) śrubę trzymającą amor w bagażniku a amortyzator sam wypadnie. Uważaj by nie pogubić odbojników!!
Potem zdejmujesz z niego sprężynę, przekładasz do nowego amora wraz z odbojnikami, a potem wkładasz spowrotem w dziurkę i dokręcasz śrubę w bagażniku. Nie ma nic prostszego.

Ewentualnie praca mechanika może kosztować koło 50-100zł sądząc po komplikacji całego przedsięwzięcia.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 10:24   

U mnie w Galu po 20 latach nie było problemów z żadną ze śrub, ani grama rudej ;)
Więc podejrzewam, że zupełnie bezproblemowo będzie z wymianą amorów.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-04-2009, 10:25   

Magnumy myślę, że do lancera będą ok, biorąc pod uwagę okoliczności. A dostaniesz do niego gazówki? One byłyby jeszcze sztywniejsze.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2009, 10:35   

Magnumy są gazowe :)
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-04-2009, 10:40   

No i git. A ile kosztują te magnumki?
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2009, 12:59   

Koło 100zł za szt. Ja płaciłem po zniżkach klubowych pół roku temu jakieś 92zł.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 10-04-2009, 15:24   

Mr_Mar napisał/a:
Generalnie na poprzecznych nierównościach przy mniejszych prędkościach buja się jak rasowy cadillac i właśnie po tym bujnięciu, szczególnie na leżących policjantach, dobija mi tył i wali strasznie. Amortyzatory nie mają śladu wycieków, są suche. Mogę dodać, że jestem w stanie tył auta jedną ręką pchnąć do parteru
Wymienisz amortyzatory i nie poznasz auta :wink:
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 17:07   

Było by dobrze Hugo ;) Dzięki serdecznie panowie za pomoc. Czas na wycieczkę do hurtowni ;)
Pozdrawiam !
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-04-2009, 13:13   

To ja sie może podłączę do tematu - u mnie jak usiądą z tyłu 2-3 osoby, to na zakrętach czy większych nierównościach dochodzi odgłos szurania po asfalcie :?

Nigdy jednak nie czułem, aby tył "dobijał" .
Może to więc kwestia sprężyn ?
Tak właściwie to jakie są objawy ich zużycia ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-04-2009, 13:22   

Ogólnie lancer jest miękki. Zużyte amortyzatory objawiają się bujaniem podczas jazdy na nierównościach.
Ten odgłos szurania po asfalcie to prawdopodobnie zbiornik paliwa.
Zerknij pod spód i zobacz czy właśnie nim nie przycierasz.
U mnie się przetarło i zaczęło cieknąć paliwo.
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 14-04-2009, 18:19   

możliwe że wszystko jest dobre, tylko np. tłumik jest za nisko i przyciera przy dużym obciążeniu. zresztą jak się posadzi z tyłu trzech chłopa to nawet jak wszystko jest dobrze to nie zdziwiłbym się jakby coś przycierało na chopkach;) pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.