Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Check Engine Carisma
Autor Wiadomość
Sancte 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 13-04-2009, 12:32   [Cari 1.8 GDI] Check Engine Carisma

Witam! Pierwszy raz mam problem ze swoją Carismą.
Proszę o radę jeśli ktoś miał "coś" podobnego ze swoim autkiem.Jest to Carisma 1.8 GDI rocznik 2002.
Pierwszy raz kilka dni temu podczas stosunkowo dynamicznej jazdy zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka Check Engine. Miało to miejsce po tankowaniu dzień wcześniej całego zbiornika paliwa.
Po dojechaniu do domu , odpięciu akumulatora i ponownym podpięciu kontrolka zgasła i autko wróciło do normy chociaż miało tendencję do gaśnięcia na wolnych obrotach. Kolejna rewelacja która miała miejsce tego samego dnia wieczorem to było gaśnięcie zaraz po odpaleniu, jednak po delikatnym kilkunastokrotnym "przegazowaniu" jakby ustało i takie "szczęście" trwało całe dwa dni.
Następnie dzisiaj zagadnienie znowu dało o sobie znać. Po przejechaniu krótkiego odcinka
( oraz nie wiem czy to akurat ważne przejechaniu dość szybko progu zwalniajacego na jezdni) ponownie zaczęła mrugać przeklęta pomarańczowa kontrolka (dwa dni wcześniej zaświeciła się od razu światłem ciągłym). Tym razem odpinanie akumulatora pomogło tylko w zgaśnięciu kontrolki a po ruszenia samochodem obroty zaczęły wariować i moc spadła do tego stopnia że 50 km/h było zawrotną prędkością jaką mój samochód rozwijał.
Ponadto silnik ma tendencję do bardzo głośnej pracy.
No ia tak po każdej próbie zresetowania przez odpięcie akumulatora. Kontrolka gaśnie, silnik po odpaleniu najczęściej również a jeśli nawet nie to po przejechaniu krótkiego dystansu "gubi" obroty zaczyna głośno pracować i często po próbie ruszenia brakuje mu mocy.

Jeśli ktokolwiek z Forumowiczów spotkał się z podobnym problemem proszę o radę nim zacznę odwiedzać kolejne warsztaty. Autko do tej pory nie sprawiało mi żadnych kłopotów, nie jest zagazowane a również i przebieg ma dosyć niski bo raptem 46 tyś.

Z góry dziękuję za rady i serdecznie pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2009, 12:35   

Spróbuj przeczyścić przepustnicę, chociażby dla konserwacji. Nie zapomnij o silniczku krokowym. Opis na forum.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Onek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Susiec
Wysłany: 15-04-2009, 20:06   

Może przepaliła się złączka elastyczna układu wydechowego? Tłumaczy to głośną pracę i kontrolkę (czujnik na katalizatorze łapie "lewe" powietrze) A nierówna praca silnika wynika z błędnych danych w komputerze. Należy nauczyć silnik obrotów, pisze na forum w jaki sposób. Rozumiem, że problem z obrotami rozpoczął się po odłączeniu akumulatora?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-04-2009, 09:29   

Nie kombinuj tylko odczytaj jaki kod usterki się zarejestrował.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sancte 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: lubuskie
Wysłany: 16-04-2009, 18:44   

saphire napisał/a:
Nie kombinuj tylko odczytaj jaki kod usterki się zarejestrował.




Właśnie odczytałem kod usterki po wizycie w serwisie. Diagnoza jednoznaczna: wymiana przepustnicy. Według serwisu "zatarła" się. Czekam właśnie na następną oczywiście używaną bo cena nowej powala z nóg. Kto takie ceny ustala????? 8500 złotych za jeden element? Najorsze jest to że z tego co przekopałem internet to brak jest jakiegokolwiek zamiennika. Jeśli ktokolwiekwiek coś więcej informacje proszę o informację.
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 16-04-2009, 19:26   

Sancte, jakieś szroty może??

[ Dodano: 16-04-2009, 19:27 ]
http://moto.allegro.pl/it...ica_i_inne.html
a takie coś :?:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 16-04-2009, 21:58   

To jest przepustnica na linkę z tego co widzę, a po lifcie są elektronicznie sterowane więc ta nie podejdzie.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 17-04-2009, 00:08   

Sancte, pisz na PW do Bartka on regeneruje.
Na pewno nie przepłacisz :wink:
http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 18-04-2009, 08:13   

Moomin napisał/a:
To jest przepustnica na linkę z tego co widzę, a po lifcie są elektronicznie sterowane więc ta nie podejdzie.

A ta pasuje ??:
przepustnice
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-04-2009, 13:18   

Te są sterowane elektronicznie, ale trzeba jeszcze chyba porównać numer modelu żeby być pewnym, że będzie pasowała.
 
 
Niebieski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Krajenka
Wysłany: 15-04-2010, 22:17   

Odświeżam, bo mam podobny przypadek choć nie taki sam. Mianowicie również w Carismie 1.8 GDI z 2000 roku mam problem z obrotami i gaśnięciem silnika. Falowanie obrotów na biegu jałowym od 0 do prawie 1000obr/min potrafi się tak wahać co chwilę na postoju. Do tego zauważyłem że po agresywniejszej jeździe puszczając np. z 5 biegu na luz również gaśnie. To samo jest na wybojach, czy zjeżdżając z górki i puszczając na luz, czy też hamując mocno i odłączając silnik od napędu za pomocą sprzęgła. Dodam, że jednak w moim przypadku kontrolka od silnika nie zapala mi się w czasie jazdy, choć żarówka bynajmniej nie jest przepalona (po przekręceniu kluczyka świeci się). Przez telefon w serwisie Mitsubishi gość pytając się o objawy dopytał się o tą kontrolkę od błędów silnika, informując go że się ona nie zapala stwierdził, że to nie jest błąd komputera i że przyczyny trzeba szukać "na piechotę" i sama diagnoza może mnie pociągnąć do 450zł :shock: Inny mechanik stwierdził, że kiedyś mieli podobny przypadek chyba nawet w takim samochodzie i silniku i winą była wspomniana we wcześniejszych postach przepustnica, koszt od 700zł :shock: Mój do tej pory nieomylny mechanik po omówieniu wszystkiego, dodając jeszcze, że samochód mógł nawet około roku przesiedzieć w komisie (po kupnie się dopiero tego dowiedziałem) zalecił mi na początek wymianę świec zapłonowych (240zł komplet), filtra powietrza (ok 30zł) i filtra paliwa (ok 70zł). Na serwis to raczej mnie nie stać, pytanie co mam robić, inwestować w wymianę tego co mi mechanik radzi (przydałoby się nawet bez tych objawów, ale...), ale zawsze to robienie kosztów, które może nie są na początku niezbędne. Ma ktoś z Was radę i pewną diagnozę? Proszę również o podanie orientacyjnych kosztów oraz miejsca, serwis czy inne. Z góry wielkie dzięki.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-04-2010, 22:22   

Podstawowa sprawa - czyściłeś przepustnicę? Uczyłeś silnik obrotów?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Niebieski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Krajenka
Wysłany: 15-04-2010, 22:24   

Edytowany 22:38

Nie, nic takiego nie robiłem, bo się boję że coś popsuję, a mechanicy zaczynają od próby podłączania do kompa, który ma za słabe oprogramowanie :lol:
Podobno za czyszczenie wspomnianej przepustnicy powinni brać się tylko już wprawieni w temacie. Ja takich obok siebie chyba nie mam, nie trafiłem przynajmniej :(
Mój mechanik myśli, że najprawdopodobniej może być to winą zanieczyszczonego filtra paliwa, że niby na wolnych obrotach jest zbyt małe ciśnienie, dopiero przy wyższych daje sobie radę. Dodam jeszcze, że nawet jadąc na np. 3 biegu wolno i z równo trzymanym gazem i prędkością, gdy na obrotomierzu jest ok. 1500obr/min potrafić sam z siebie przyspieszać. Wszystkie te odchyły od normy nie są zawsze regułą, ale dosyć często teraz się zdarzają. Zaraz po kupnie tego nie było, obecny przebieg od zakupu to ok. 4000km. Oczywiście samochód bez gazu.
Ostatnio zmieniony przez Niebieski 15-04-2010, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-04-2010, 22:35   

Niebieski napisał/a:
Nie, nic takiego nie robiłem, bo się boję a mechanicy zaczynają od próby podłączania do kompa, który ma zasłabe oprogramowanie :lol:
Edit:
Podobno za czyszczenie wspomnianej przepustnicy powinni brać się tylko już wprawieni w temacie. Ja takich obok siebie chyba nie mam, nie trafiłem przynajmniej :(

To podstawowa rzecz, którą powinieneś przy takich objawach zrobić. Kosztuje tyle co nic (nie musisz sam tego robić - ja też nie robię sam - nawet w ASO nie kosztuje dużo), a jest wysoce prawdopodobne, że zlikwiduje te objawy i nie będziesz musiał wydawać kilkuset złotych.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Niebieski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Krajenka
Wysłany: 15-04-2010, 22:43   

Moomin napisał/a:
...Kosztuje tyle co nic (nie musisz sam tego robić - ja też nie robię sam - nawet w ASO nie kosztuje dużo), a jest wysoce prawdopodobne, że zlikwiduje te objawy i nie będziesz musiał wydawać kilkuset złotych.

A mogę poprosić w ASO z góry o taką usługę bez diagnozy z ich strony i czy wiesz może jaki może być w przybliżeniu koszt takiego czyszczenia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.