Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] spryskiwacz szyb - problem i kilka pytań
Autor Wiadomość
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2009, 21:26   [EAxx] spryskiwacz szyb - problem i kilka pytań

witajcie, nagle przestał działać spryskiwacz szyby tylnej. Wycieraczka działa normalnie, więc to chyba nie przełącznik zespolony. Rozebrałem klapę tylną, myślałem, że może spadł lub złamał się wężyk, ale tam wszystko wydaje się być w porządku, jest sucho. Podotykałem też zbiornik z płynem od dołu, tam też jest ok. Pozostaje zatem pompka. I teraz pytanie, czy możliwym jest, żeby były dwie oddzielne pompki od szyby tył i przód? Przód działa normalnie, więc się lekko gubię. Czy może być jakaś inna przyczyna, dysze są chyba czyste... Pracy pompki co prawda w ogóle nie słyszę, ale równie cicho jest jak leje się na przód. W sumie to jest pierdoła, ale denerwująca, tym bardziej że nienawidzę brudnych szyb. :) Pozdrawiam wszystkich i czekam na pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 05-08-2009, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-05-2009, 15:05   

Spróbuj uruchamiać spryskiwacz przy wyłączonym silniku i kontroluj lampki na desce. Jeśli przygasają to stanęła (zatarła się) pompka przy zbiorniczku. Tak stało się w moim galu.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-05-2009, 07:47   

Moominek napisał/a:
Spróbuj uruchamiać spryskiwacz przy wyłączonym silniku i kontroluj lampki na desce. Jeśli przygasają to stanęła (zatarła się) pompka przy zbiorniczku. Tak stało się w moim galu.


nie zauważyłem takiego efektu. Ale tak się teraz zastanawiam, czy czasem coś się nie mogło stać w nastepstwie akcji z zaśniedziałymi po zimie klemami od aku? Bo tego samego dnia, którego zauważyłem brak psika rano miałem kłopot z odpaleniem, musiałem je odpiąć i wyczyścić. Hmmm ale zanim to zrobiłem to go troche pokręciłem w nadziei na niebrudzenie rąk :mrgreen: i jakieś takie trzaski się spod machy wydobywały... Może to wtedy coś się spaliło?
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 19-05-2009, 23:21   

matyr posłuchaj BigToamali i zamień wtyczkami jak zabangla to znaczy że pompka do wymiany. Miałem u siebie to samo tzn. padła pompka spryskiwacza wstecznego i okazało się że dostała się wilgoć do środka pompki to uległa ona zatarciu. Pompka spryskiwacza to silniczek komutatorowy w obudowie który teoretycznie jeżeli nie został uszkodzony elektrycznie jest do odratowania. Koszt używanego to ok. 50zł. Przy zakupie zwróc uwagę na syblole pompki bo przód od tyłu różni się ciśnieniem.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-05-2009, 07:19   

sprawdziłem dokładnie z tym przygasaniem kontrolek... i chyba rzeczywiscie lekko gasną. Czekam do weekendu, spróbuję podmienić te wtyczki.
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 04-08-2009, 19:15   

matyr napisał/a:
sprawdziłem dokładnie z tym przygasaniem kontrolek... i chyba rzeczywiscie lekko gasną. Czekam do weekendu, spróbuję podmienić te wtyczki.

Odwieze temat..i bylo rozwiazanie problemu? Umnie to samo od kupna - tyl milczy a przod dziala...ale jak probuje odpalac tylny spryskiwac to slychac jak cos pracuje...takie "wzuuuuu" ;-)
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 05-08-2009, 10:58   

Jak słychać "uuuuu" to pompka pracuje raczej. Więc problemem jest przytkany/zerwany przewód. Jak radzili koledzy - spróbować przedmuchać kompresorem (ale tak z umiarem), jak nie pomoże, to rozbiórka i szukanie dziury :(
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Jamez 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '99 2,4 wer USA
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 06-08-2009, 18:27   

Podłącze się do tematu. U mnie wycieraczki przód wogle nie działają od nowości. Płyn jest ale nie słychać pracy silniczka spryskiwaczy. Co może być przyczyną?
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 07-08-2009, 00:56   

Koyocik napisał/a:
Jak słychać "uuuuu" to pompka pracuje raczej. Więc problemem jest przytkany/zerwany przewód. Jak radzili koledzy - spróbować przedmuchać kompresorem (ale tak z umiarem), jak nie pomoże, to rozbiórka i szukanie dziury :(

A jak ten nieszczesny przewod biegnie?Jest jakis manual ktory to obrazuje?
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 07-08-2009, 09:59   

Nie mam w tej chwili dostępu do manuala (wolne łącze), ale zacznij od czynności prostych:
zdejmij wąż przy zbiorniczku i zobacz, czy wtedy pompka tłoczy - przydałaby się druga osoba do pomocy. Jeżeli nie tłoczy, to zatkana pompka - wymienić/wyczyścić. Jeżeli tłoczy - delikatnie wyjmij dyszę tyłu przy klapie i zobacz, czy jest drożna (nawet ustami, tylko raczej dmuchać niż ssać, żeby się syfu nie najeść ;) ). Jeżeli jest, to spróbować tak: jedna osoba dmucha (ustami lub delikatnie kompresorem) w wężyk z tyłu a druga sprawdza, czy z przodu leci. Jak nie da się dmuchać, to zatkane, spróbować przedmuchać mocniej kompresorem. Jak da się dmuchać a nie leci - no to najgorszy scenariusz, szukać po manualu gdzie przewód biegnie i lokalizować dziurę.

Ufff ;)
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
dmn1
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2009, 14:29   

Ciekawostka z mojego gala
Ku wielkiemu zaskoczeniu po zdjęciu przedniego zderzaka okazało się że mam zamontowane pompki spryskiwaczy z forda (escort, mondeo, jedno dyszowe).

Więc jeśli komuś padną misiowe pompki a nie będzie używek można się zadowolić fordowymi bądź ich zamiennikami (Hans Preis lub Hart).

 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 11-08-2009, 14:27   

Czy to oznacza, ze musze zdjac zderzak zeby dostac sie do pompek? Bo dzisiaj probowalem sluchac i sluchac czy mam wczesniej wspomniane "wzzzuuut" z pompki na tyl i cisza...moze mi sie zdawalo ;-) Tak czy siak chce zamienic wtyczki ale jak dostac sie do pompek? Zderzak czy nadkole do zdjecia? A jesli zderzak to jak to zrobic najlepiej (punkty mocowania)?
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 11-08-2009, 15:24   

Powinno się dać przez plastikowe zakole. Tutaj masz opis, jak to zrobić w przypadku Carismy, może pomoże, żona pojechała Galantem i nie mam jak zajrzeć.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 11-08-2009, 19:09   

Dman666 napisał/a:
Czy to oznacza, ze musze zdjac zderzak zeby dostac sie do pompek?


wymieniałem obie bez zdejmowania zderzaka - załatw sobie tylko kanał i do dzieła. Tak na marginesie to pompki są rozbieralne, zawsze jak wyciągniesz możesz spróbować ją naprawić (nasmarować, rozruszać itp.), jak nie to cena oscyluje w okolicach 50zł na chodzoną. Powodzenia
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 11-08-2009, 22:22   

Pompkę identyczną z naszą używano w jakimś małym hyundaiu albo daewo. Mi dobrali w AD Stachura. Kosztowała coś koło 30PLN o ile mnie pamięć nie myli.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.