[EAxx] spryskiwacz szyb - problem i kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:26 [EAxx] spryskiwacz szyb - problem i kilka pytań
|
|
|
witajcie, nagle przestał działać spryskiwacz szyby tylnej. Wycieraczka działa normalnie, więc to chyba nie przełącznik zespolony. Rozebrałem klapę tylną, myślałem, że może spadł lub złamał się wężyk, ale tam wszystko wydaje się być w porządku, jest sucho. Podotykałem też zbiornik z płynem od dołu, tam też jest ok. Pozostaje zatem pompka. I teraz pytanie, czy możliwym jest, żeby były dwie oddzielne pompki od szyby tył i przód? Przód działa normalnie, więc się lekko gubię. Czy może być jakaś inna przyczyna, dysze są chyba czyste... Pracy pompki co prawda w ogóle nie słyszę, ale równie cicho jest jak leje się na przód. W sumie to jest pierdoła, ale denerwująca, tym bardziej że nienawidzę brudnych szyb. Pozdrawiam wszystkich i czekam na pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 05-08-2009, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 18-05-2009, 15:05
|
|
|
Spróbuj uruchamiać spryskiwacz przy wyłączonym silniku i kontroluj lampki na desce. Jeśli przygasają to stanęła (zatarła się) pompka przy zbiorniczku. Tak stało się w moim galu. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-05-2009, 07:47
|
|
|
Moominek napisał/a: | Spróbuj uruchamiać spryskiwacz przy wyłączonym silniku i kontroluj lampki na desce. Jeśli przygasają to stanęła (zatarła się) pompka przy zbiorniczku. Tak stało się w moim galu. |
nie zauważyłem takiego efektu. Ale tak się teraz zastanawiam, czy czasem coś się nie mogło stać w nastepstwie akcji z zaśniedziałymi po zimie klemami od aku? Bo tego samego dnia, którego zauważyłem brak psika rano miałem kłopot z odpaleniem, musiałem je odpiąć i wyczyścić. Hmmm ale zanim to zrobiłem to go troche pokręciłem w nadziei na niebrudzenie rąk i jakieś takie trzaski się spod machy wydobywały... Może to wtedy coś się spaliło? |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:21
|
|
|
matyr posłuchaj BigToamali i zamień wtyczkami jak zabangla to znaczy że pompka do wymiany. Miałem u siebie to samo tzn. padła pompka spryskiwacza wstecznego i okazało się że dostała się wilgoć do środka pompki to uległa ona zatarciu. Pompka spryskiwacza to silniczek komutatorowy w obudowie który teoretycznie jeżeli nie został uszkodzony elektrycznie jest do odratowania. Koszt używanego to ok. 50zł. Przy zakupie zwróc uwagę na syblole pompki bo przód od tyłu różni się ciśnieniem. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-05-2009, 07:19
|
|
|
sprawdziłem dokładnie z tym przygasaniem kontrolek... i chyba rzeczywiscie lekko gasną. Czekam do weekendu, spróbuję podmienić te wtyczki. |
|
|
|
 |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 04-08-2009, 19:15
|
|
|
matyr napisał/a: | sprawdziłem dokładnie z tym przygasaniem kontrolek... i chyba rzeczywiscie lekko gasną. Czekam do weekendu, spróbuję podmienić te wtyczki. |
Odwieze temat..i bylo rozwiazanie problemu? Umnie to samo od kupna - tyl milczy a przod dziala...ale jak probuje odpalac tylny spryskiwac to slychac jak cos pracuje...takie "wzuuuuu" |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 05-08-2009, 10:58
|
|
|
Jak słychać "uuuuu" to pompka pracuje raczej. Więc problemem jest przytkany/zerwany przewód. Jak radzili koledzy - spróbować przedmuchać kompresorem (ale tak z umiarem), jak nie pomoże, to rozbiórka i szukanie dziury |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Jamez
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '99 2,4 wer USA
Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 06-08-2009, 18:27
|
|
|
Podłącze się do tematu. U mnie wycieraczki przód wogle nie działają od nowości. Płyn jest ale nie słychać pracy silniczka spryskiwaczy. Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 07-08-2009, 00:56
|
|
|
Koyocik napisał/a: | Jak słychać "uuuuu" to pompka pracuje raczej. Więc problemem jest przytkany/zerwany przewód. Jak radzili koledzy - spróbować przedmuchać kompresorem (ale tak z umiarem), jak nie pomoże, to rozbiórka i szukanie dziury |
A jak ten nieszczesny przewod biegnie?Jest jakis manual ktory to obrazuje? |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 07-08-2009, 09:59
|
|
|
Nie mam w tej chwili dostępu do manuala (wolne łącze), ale zacznij od czynności prostych:
zdejmij wąż przy zbiorniczku i zobacz, czy wtedy pompka tłoczy - przydałaby się druga osoba do pomocy. Jeżeli nie tłoczy, to zatkana pompka - wymienić/wyczyścić. Jeżeli tłoczy - delikatnie wyjmij dyszę tyłu przy klapie i zobacz, czy jest drożna (nawet ustami, tylko raczej dmuchać niż ssać, żeby się syfu nie najeść ). Jeżeli jest, to spróbować tak: jedna osoba dmucha (ustami lub delikatnie kompresorem) w wężyk z tyłu a druga sprawdza, czy z przodu leci. Jak nie da się dmuchać, to zatkane, spróbować przedmuchać mocniej kompresorem. Jak da się dmuchać a nie leci - no to najgorszy scenariusz, szukać po manualu gdzie przewód biegnie i lokalizować dziurę.
Ufff |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
dmn1 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2009, 14:29
|
|
|
Ciekawostka z mojego gala
Ku wielkiemu zaskoczeniu po zdjęciu przedniego zderzaka okazało się że mam zamontowane pompki spryskiwaczy z forda (escort, mondeo, jedno dyszowe).
Więc jeśli komuś padną misiowe pompki a nie będzie używek można się zadowolić fordowymi bądź ich zamiennikami (Hans Preis lub Hart).
 |
|
|
|
 |
Dman666
Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 156 Skąd: DC
|
Wysłany: 11-08-2009, 14:27
|
|
|
Czy to oznacza, ze musze zdjac zderzak zeby dostac sie do pompek? Bo dzisiaj probowalem sluchac i sluchac czy mam wczesniej wspomniane "wzzzuuut" z pompki na tyl i cisza...moze mi sie zdawalo Tak czy siak chce zamienic wtyczki ale jak dostac sie do pompek? Zderzak czy nadkole do zdjecia? A jesli zderzak to jak to zrobic najlepiej (punkty mocowania)? |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 11-08-2009, 15:24
|
|
|
Powinno się dać przez plastikowe zakole. Tutaj masz opis, jak to zrobić w przypadku Carismy, może pomoże, żona pojechała Galantem i nie mam jak zajrzeć. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 11-08-2009, 19:09
|
|
|
Dman666 napisał/a: | Czy to oznacza, ze musze zdjac zderzak zeby dostac sie do pompek? |
wymieniałem obie bez zdejmowania zderzaka - załatw sobie tylko kanał i do dzieła. Tak na marginesie to pompki są rozbieralne, zawsze jak wyciągniesz możesz spróbować ją naprawić (nasmarować, rozruszać itp.), jak nie to cena oscyluje w okolicach 50zł na chodzoną. Powodzenia |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-08-2009, 22:22
|
|
|
Pompkę identyczną z naszą używano w jakimś małym hyundaiu albo daewo. Mi dobrali w AD Stachura. Kosztowała coś koło 30PLN o ile mnie pamięć nie myli. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
|