Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] niebezpiecznie wysoka temperatura silnika
Autor Wiadomość
tupak
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 19:58   [Cari 1.8 GDI] niebezpiecznie wysoka temperatura silnika

najprawdopodobniej i tak pojadę do serwisu z tym problemem, ale chciałbym wiedzieć co o tym myślicie? co to może być? chce mniej więcej przygotować się na określone koszty ewentualnej naprawy. Mankament jest następujący, otóż od wczoraj zauważyłem, że temperatura silnika podczas jazdy niebezpiecznie wzrasta, a momentami wskaźnik sięga nawet czerwonej kreski. Dziś po 40min jazdy, nie dość, że czerwona kreska często była osiągana, a jechałem bardzo spokojnie, to jeszcze pod koniec było słychać spod maski nieprzyjemny dźwięk silnika, jakieś trzeszczenie/trzaskanie - ciężko opisać. Po 1h postoju silnik troszkę się ostudził i mogłem normalnie wrócić do mieszkania. Co o tym sądzicie? Jakieś rady? z góry dzięki za odp
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-05-2009, 20:32   

A włącza Ci sie wiatrak?? I może to cos z termostatem który też możesz sprawdzić w własnym zakresie i nie jest potrzebny do tego serwis :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 23-05-2009, 20:36   

witam sprawdź termostat, a później szukaj dalej :?
 
 
tupak
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 22:51   

zauważyłem też, że mimo wysokiej temp nie mogłem włączyć ogrzewania w samochodzie, tzn cały czas leciało zimne powietrze. Jak mogę sprawdzić termostat ?
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 23:02   

jak nie masz ogrzewania to nie masz odpowiedniego poziomu płynu chłodniczego.
Na zimnym silniku dolej do i odpowietrz silnik.
Po uzupełnieniu uruchom silnik i sprawdż po osi.afnieciu temp. tzn. gdy wskazówka wskaźnika temp silnika osiągnie pion powinien włączyć się wentylator.
Jeżeli temp. przekracza na wskaźniku pion a wentlatow się nie włącza, to sprawdź czy chłodnica jest ciepła a szczególnie dolny wąż chłodnicy /ten gruby/. Jeżeli jest zimny to sprawdzasz termostat.
Jezeli jes gorący to sprawdzas wentylator.
POzdr.
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 23-05-2009, 23:05   

Jeśli termostat, wiatrak cały i płynu okey to sprawdź czy pompa wody dobra.
_________________

 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-05-2009, 23:08   

Termostat się odkręca i wkłada do goracej wody
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
tupak
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2009, 12:33   

znalazłem bardzo fajnie rozpisane wraz ze zdjęciem 'co gdzie jest pod maską' http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11570

tutaj mam pytania. Gdzie jest termostat ? nr 3 to zbiorniczek wyrównawczy chłodzenia, od którego wychodzą 2 przewody. Jeden w lewo, drugi w prawo. Ten co idzie w prawo to gdzie ma być podłączony ? Dolałem płyn chłodniczy, ponieważ jak się okazało jego poziom był rzeczywiście skrajnie niski no i jakoś ten prawy przewód odłączyłem i nie wiem gdzie go z powrotem włożyć. Natomiast co do wentylatora to on jest mniej więcej pod 7 wraz z chłodnicą, prawda? Tylko, że tam są 2 wiatraki...obydwa są naszym wentylatorem czy jeden i drugi włączają się w innych sytuacjach i chłodzą inne części ? Jak pewnie zauważyliście mój poziom wiedzy nie jest zbyt zaawansowany w tych sprawach, ale szybko się uczę :) :P
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 24-05-2009, 13:03   

Wezyk idacy w prawo(patrzac od przodu auta - jasny) wylewa nadmiar plynu poza zbiorniczek, on nigdzie nie jest podlaczony (poza zbiorniczkiem z jednej strony;). Zapewne masz 2 wentylatory bo masz klimatyzacje.
 
 
tupak
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2009, 13:16   

ok, dzięki :)

pozostaje jeszcze kwestia termostatu...jak go znaleźć ?
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-05-2009, 13:50   

tupak, tu poczytasz o podobnym problemie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27046
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
tupak
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2009, 14:13   

poczytałem, dowiedziałem się paru rzeczy, ale dalej nie wiem jak znaleźć termostat ?
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 24-05-2009, 14:19   

Widzisz czarny idacy od chlodnicy do silnika? Przy silniku pod czarnym wezem jest takie zeliwne cos z wezem - jak to odkrecisz od strony silnika to dobierzesz sie do termostatu.
Wyglada tak jak tu (mniej-wiecej;)
http://www.czesci.v10.pl/...sma,p47516.html
 
 
tupak
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2009, 18:26   

no chyba już znalazłem przyczynę...ten gruby, dolny, czarny wąż od chłodnicy jest oderwany właśnie od strony chłodnicy. Tutaj bez serwisu już sobie nie poradzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.