Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:02 |
PROBLEM z obrotomierzem :( |
Autor |
Wiadomość |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 08:01 PROBLEM z obrotomierzem :(
|
|
|
Mam problem - mianowicie - obrotomierz mi nie działa po odpaleniu podczas włanczania zapłonu wskazówka drgnie lekko do góry ale jak silnik "chodzi" to nic się nie dzieje. Obrotomierz miałem sprawdzony u elektronika (podłanczał pod jakiś generator fal czy cuś) i żeczywiście działał. Taka ciekawostka (jak założyłem zegary bez szyby i odpaliłem to wskazówka obrotomierza dała się przekręcić palcem lekko a na zgaszonym silniku ma jakiś opór, z tego wniosek że chyba prąd dochodzi). ECU wywala mi jeszcze (tylko) dwa błędy [czuj, spalania stukowego i czujnik przepustnicy] czy ewentualnie przez te błędy może być cos nie tak z obrotomierzem? Auto kupiłem jak juz nie działał więc nie mam pojęcia czy wogóle jest podłączony do zapłonu
Będe wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-09-2006, 08:11
|
|
|
Kondensatory w ECU zmienione? Miałem przypadek ECU z padniętymi kondziorami, gdzie po ich wymianie nie kontaktowała jedna ze ścieżek - obrotomierz po włączeniu zapłonu szalał od 0 do 8000 rpm.
Generalnie obrotomierz jest sterowany przez ECU, które bierze sygnały od czujnika położenia wału i na tej podstawie określa ilość rpm. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2006, 09:13
|
|
|
Tak były wymieniony jakiś tydzień temu, (nie wymieniałem sam tylko u elektronika) bo ja napewno bym coś "sfajdolił" a czujnik położenia wału jest chyba ok-i ponieważ ECU nie "wywala" mi jego błędu. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:05
|
|
|
Kiedyś się obrotomierz podpinało pod "plusa" przy cewce. Może tam coś nie łączy?
Jak wyglądają styki przy kostce od zegarów, nic nie jest zaśniedziałe? |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:18
|
|
|
Styki są ok - sprawdzałem i czyściłem. A cewka - to może być to - jeszcze nie sprawdziłem a poprzedni właściciel "grzebał coś z cewką" jutro spr. i dam znać.
Dzięki za odp. bo juz mnie denerwuje ten nie działający obrotomierz :] |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:21
|
|
|
Nie gwarantuję, że to będzie to, bo nie wiem czy odbywa się to w ten sposób, czy w ten, który opisał Krzyżak, ale myślę, że warto sprawdzić wszystkie możliwości |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-09-2006, 22:37
|
|
|
promil, tutaj wkleiłem zdjęcie, sprawdź. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-09-2006, 08:18
|
|
|
Josie - na fotce z tamtego posta zaznaczyłeś kondensator filtrujący. Jest to jeden z wielu, który ma za zadanie wyeliminować szumy i trzaski elektryczne wnoszone przez układ zapłonowo-wtryskowy. Wtyczka obrotomierza jest czarna lub brązowa z jasnymi kabelkami i też sprawdziłbym jej czystość. Jest gdzieś w okolicach kolektora ssącego (w Galancie dokładnie tam, gdzie Josie zaznaczył). |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 08:57
|
|
|
Witam. Byłem patrzeć i nie widze tam takiej wtyczki ani nic podobnego :] jedynie jakieś dwa ucięte kabelki nie mam pojęcia do czego one są może właśnie o to się rozchodzi.
Poniżej fotka:
Wszystko już GRA poprostu brakowało czujnika ze zdjęcia które zapodał josie, przeryłem całą instalacje dlatego ale porzynajmniej jest zrobiona "po mojemu (bez 5 metrów niepotrzebnych kabli które poprzedni właściciel podłączył do halogenów) hehe.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc! |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 27-09-2006, 08:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:50 ECU ?
|
|
|
Czy możecie potwierdzić, że obrotomierz w C50 1,5 12 v jest sterowany przez ECU ?.
Od pewnego casu mam taki problem, że jak jest gorąco to po pewnym czasie obrotomierz zaczyna wariować, tj. stoi w okolicach 1 tys. obr. a jak się mocniej wciśnie gaz to idzie nagle do końca skali. Jak auto ostygnie problem znika.
Inna rzecz nie wiem czy normalna - jak włączy się zapłon wskazówka obrotomierze jeden raz podskakuje.
Z drugiej strony ECU nie wywala błędów i dioda miga cały czas. Check engine zapala się i gaśnie normalnie.
Ktoś postawił mi diagnozę na podstawie tych objawów, że to na 100 % ECU |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2009, 20:28
|
|
|
obrotomierz steruje ECU
natomiast 100% pewnosci nie ma - pozostaje jeszcze sam obrotomierz i przewody |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 06-07-2009, 20:41
|
|
|
A czy może być tak, że ECU zaczyna wariować jak jest gorąco po przejechaniu nastu km. Potem auto odstało i problem jakby zniknął.
Czy jak ECU zaczyna nawalać, tak że auto jescze jeździ i nic nie przerywa, szarpie, etc., a jednak zaczyna być mułowate ?
Ja mam takie wrażenie, że u mnie tak jest. Czasem myślę, że te 90 kucyków gdzieś się po części porozchodziło. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 23:00
|
|
|
Może gdzieś jest jakiś zimny lut po prostu. Może w ECU było coś kiedyś grzebane. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|