 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant 97r, 2.5l automat, lpg |
Autor |
Wiadomość |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-09-2013, 08:58 Galant 97r, 2.5l automat, lpg
|
|
|
Witajcie
Do zalozenia tematu przymierzam sie juz od czasu zakupu samochodu, ale jak to zwykle bywa brakuje na wszystko czasu. No, ale dzisiaj udalo mi sie go troche znalezc
Powod, dla ktorego kupilem wlasnie galant jest chyba wszystkim jasny W gre wchodzil glownie a moze nawet tylko wyglad. Tak wiec szukalem i szukalem. Wyposazenie niespecjalnie mialo dla mnie znaczenie. Tak ciezko wyrwac galanta w dobrym stanie, ze nawet rozgladalem sie za wersjami z silnikiem 2.0 czy gdi. W koncu znalazl sie fajny w Bydgoszczy ! Tak zadbany, ze ciezko bylo sie targowac. Cytuje poprzedniego wlasciciela "Jak pojedziesz w lewo to wjedziemy na dluga prosta, mozna poszalec, w prawo mamy polskie drogi, mozna posluchac zawieszenia, nieco dalej krete drogi..." Pierwsze wrazenie zrobil niesamowite wiec go kupilem.
Wersja z 1997 roku, silnik 2.5l w automacie, instalacj lpg. Samochod na 17' felgach, posiada bezowe skory, chyba full elektryka. Kolor zielony wpadajacy w czern.
Nabylem go w kwietniu i od tego czasu troche pieniazkow i nerwow mnie kosztowal.
Wyrwalo mi sworzen wahacza dolnego, dalej wypielo poloske. Przy okazji wymienilem kazdy wahacz, z obydwu stron. Proste i bananki. Sworznie w gornych i oba lozyska. Tylko amortyzatory przednie zostaly bo dzialaja bez zarzutow. Odziwo tyl jest super. Nowe amorki, zerwo luzow. Plyny, klocki, opony. Ostatnio po wakacjach w Chorwacji nowa pompa paliwa, 2x filtr paliwa, czyszczenie wtryskiwaczy, rura wlewowa. Czyszczenie zbiornika. Za moim przykladem kontrolujcie stan tej rury. Jak zrobie lepsze zdjecia to wstawie w jakiej moja byla kondycji. Do zbiornika dostalo sie mnostwo piasku i wody. Czesc napraw odbywala sie w Chorwacji co bardzo odchudzilo mnie z pieniedzy.
Wyglada tak i mimo przykrosci na jakie mnie narazil i tak ciesze sie, ze go mam. Osiagi ma super, wygodny jest i nieco poprawia moj status spoleczny co czasami mnie troche przerasta -.-
Stan na dzis :
Chwile po zakupie :
W takim stanie byla rura wlewowa :
 |
_________________ Pozdrawiam
 |
Ostatnio zmieniony przez Mikebambo 16-05-2014, 19:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 22-09-2013, 21:28
|
|
|
Felgi w biel, atrapa w czerń i będzie git
Fajny Gal |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Schizo
Forumowicz
Auto: Outlander 2, Grandis, Colt CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 42 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-09-2013, 21:41
|
|
|
Ładna sztuka. Co do wlewu to w coltach też takie cuda się zdarzają |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-09-2013, 09:24
|
|
|
Ja swój wlew regularnie konserwuje.
Jak widzę samochód z 97r może jeszcze cieszyć i nadawac się na długie wypady na wakacje, byłem tak samo zadowolony jak Ty jak kupiłem. za 7 lat zobaczymy czy bedziesz też tak optymistrycznie nastawiony... bo ja jestem:)
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 23-09-2013, 17:43
|
|
|
Mikebambo, niech się sprawuje
Mam nadzieję spotkać czasami na ulicach Gdyni. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-09-2013, 20:47
|
|
|
booohal napisał/a: | Felgi w biel, atrapa w czerń i będzie git
Fajny Gal |
Caly czas chodzi mi po glowie biel, ale zima przed nami i mam jeszcze troche czasu zeby to przemyslec. Na Twojego misiaka bylem chetny chyba ze wzgledu na te biale kola
Marcino napisał/a: | Ja swój wlew regularnie konserwuje.
Jak widzę samochód z 97r może jeszcze cieszyć i nadawac się na długie wypady na wakacje,
|
Troche jednak go przecenilem. Przed wyjazdem duzo zainwestowalem a i tak nawalil. Dziura w tej rurze wlewowej wydaje sie spora, ale wyszlo to dopiero jak mechanik po czyszczeniu zbiornika wlewal benyzne przez lejek. Pistolet przy dystrybutorze jest na tyle dlugi, ze nie lal po stopach. W Chorwacji stracilismy mnostwo czasu, kasy i nerwow. Wyjechalismy w pt z gdyni a nad morze dojechalismy dopiero we wtorek razem z popma poszedl bezpiecznik rozruchu i Chorwaccy mechanicy chwytali sie za glowe, nie wiedzac co maja robic. gdyby nie assistance zaplacilbym ponad 400 euro za lawety !
fj_mike napisał/a: | Mikebambo, niech się sprawuje
Mam nadzieję spotkać czasami na ulicach Gdyni. |
Tez na to licze
Co do samochodu. Auto jest po czyszczeniu zbiornika, przeczyszczeniu pompy, do tego kolejny nowy filtr, ale nadal muli na benzynie. bardzo wolno zbiera sie z dolnych obrotow, kiedy sie wkreci to tez nie jest to samo co kiedys. Wg mnie gdyby wine ponosily za to wtryskiwacze to chodzilby troche nierowno. czy demontaz wtryskow w falce wiaze sie ze sciaganiem kolektora ? Da sie to jakos obejc ? A moze wine ponosi za to nowa pompa, dajac za niskie cisnienie ? Hmma moze wystarczy reset ECU ?
Co jeszcze nie trybi to hamulce. A wczoraj nawet ich brak. Pedal w podlodze a auto zwalnia, zaznaczam zwania, nie hamuje. Poziom plynu w normie. Na drugi dzien jak reka odjal a nic nie grzebalem ! Niby gralo, ale zaczela zapalac sie kontrolka z wykrzynikiem jak podczas zaciagania hamulca recznego. Czytalem, ze ma to zwiazek z niskim poziomem plynu. Faktycznie, na drugi dzien bylo go juz jedwo powyzej minimum. Dolalem i rozpoczalem lokalizowanie wycieku. Szybko doszlismy z kolega, ze doi z prawego tloczka. Myslicie, ze wystarczy reperaturka ?
Dziekuje za zainteresowanie tematem Niby kupilem dopieszczana sztuke, ale roboty jeszcze troche mam, wiec postaram sie na biezaco dodawac jakies nowe informacje. Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-09-2013, 22:47
|
|
|
Jak to bywa zwykle przy tego typu samochodach, wytrwałości a czas pokaże że warto było.
Powodzenia w pracach. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-09-2013, 23:04
|
|
|
Jak byś chciał to oddam za "piwo" przednie zaciski do 97r, suchutkie, tylko prowadnice by sie nowe przydały. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 24-09-2013, 13:08
|
|
|
Bardzo fajny Misiek! ) |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-09-2013, 19:46
|
|
|
Panowie potrzebuje Waszej pomocy. Jakis czas temu zalozylem temat w dziale "Problemy techniczne",ale jezeli pozwolicie bede kontynuowal go tutaj. Link do tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82539
a w skrocie :
-zaczelo sie od szarpania na benzynie
-podczas jazdy na gazie auto zgaslo
-okazal sie spalony bezpiecznik rozruchu spowodowany spaleniem sie (doslownie) pompy
-wymieniono pompe i filtr
tak wrocilem z Chorwacji, ale auto jechalo tylko na gazie. Na benzynie nadal bylo zle.
ostatnio wyczyscilem zbiornik, wymienilem rure wlewowa i zalozylem nowy filtr paliwa. Do zbiornika leje v power racing 100 + stp. Do tego wczoraj wyciagnalem wtryskiwacze. Wszystkie wyczyscilem ile sie udalo, wydmuchalem sprezarka. Wydaje mi sie, ze mgielke puszczaly odpowiednio. Przy okazji wyczyscilem krokowy i przepustnice. Nadal nie pomoglo :/ Reset komputera robie chyba co drugi dzien z nadzieja, ze cos pomoze.
Dzisiaj np obrotomierz klocil sie z pedalem gazu. Mozna bylo wcisnac noge w podloge a oborty stawaly na 2tys, po czym dopiero po chwili wzrastaly, ale bardzo powoli. Albo co mnie najbardziej zastanawia to opadanie obrotow podczas jazdy do ok 800~900 (jalowy) i natychmiastowe wzrastanie do 1,5tysiaca (?). Kiedy sie zatrzymywalem to opadaly normalnie. Czy ktokolwiek spotkal sie z czyms podobnym ? Czy kupic kolejna pompe i filtr ? na gazie jedzie jak torpeda. Odnosze wrazenie, ze lepiej niz po zakupie, ale pewnie to sobie ubzduralem.
pomoze ktos ? |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
Mikebambo
Forumowicz Mikebambo

Auto: galant 97 2.5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 73 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-05-2014, 18:51
|
|
|
Witajcie
U mnie troche sie dzialo od ostatniej wizyty. Wpadl zderzak SE, maska z garbem i hamulce poliftowe (wiekszosc tych gadzetow zakupionych od uzytkownika Hugo - dzieki bardzo raz jeszcze !) . Felgi pomalowane plastidipem w bialy mat, do konca mnie nie przekonuja, ale na razie tak jezdze. W kwietniu minal rok odkad posiadam galanta. Naprawde pochalania mnostwo pieniedzy. Zawieszenie i hamulce to taka mala porazka tego samochodu. Pomimo wiekszych tarcz i dwutloczkowych zaciskow nadal nie jestem z nich zadowolony Z tego co pamietam w przeciagu roku wymienilem :
-wszystkie mozliwe wahacze z przodu,
-wszystkie cztery lozyska (z piastami z tylu)
-olej w skrzyni,
-olej z filtrami silnika
-plyn chlodniczy oraz hamulcowy (dwukrotnie)
-zwrotnice poliftowe + tarcze+ klocki
-drazki kierownicze
-dwie pompy paliwa
-rure od wlewu paliwa
Generalnie z silnika jestem zadowolony, poniewaz mimo, ze nie dostarcza mi juz tyle emocji co na poczatku to, odpukac, nic sie z nim nie dzieje Z upierdliwych rzeczy, denerwuje mnie halas w kabinie, przy wiekszych predkosciach jest naprawde glosno. czasami na wybojach odnosze wrazenie, ze sie rozpadnie. Oczywiscie pasazerowie uwazaja, ze przesadzam. I automat - na poczatku bylem bardzo zadowolony, teraz stwierdzam, ze odbiera potencjal jaki drzemie z tym silniku. Chyba nastepnym razem zdecydowalbym sie na manualna skrzynie. Jak Wam sie podoba ?
PS Polecacie moze jakis zestaw hamulcow z ktorych powinienem byc zadowolony
 |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 11-05-2014, 20:33
|
|
|
Powiem krótko: kosa.
Jeśli te hamulce Ci nie wystarczają to powróć na stare zwrotnice, zakup zaciski z Outlandera II i tarcze 294mm. Tylko wtedy koła 17" to najmniejszy rozmiar. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 20:54
|
|
|
sveno napisał/a: | Jeśli te hamulce Ci nie wystarczają to powróć na stare zwrotnice, zakup zaciski z Outlandera II i tarcze 294mm. Tylko wtedy koła 17" to najmniejszy rozmiar. | 16 powinny się mieścić, w większości aut przy rozmiarze do 300mm tarcza siedzi 16cali felga |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 11-05-2014, 21:28
|
|
|
robertdg napisał/a: | 16 powinny się mieścić, w większości aut przy rozmiarze do 300mm tarcza siedzi 16cali felga | a deejay nie ma przypadkiem tego zestawu i na zimę ma 16'' i zmienia hamulce na zimę? Mikebambo napisał/a: | I automat - na poczatku bylem bardzo zadowolony, teraz stwierdzam, ze odbiera potencjal jaki drzemie z tym silniku. | Ameryki nie odkryłeś. Ostatnio przewiozłem Jackalla moim Galantem i też powiedział, że manual wyraźnie lepiej jedzie. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
|
|