Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 11:29 |
[ALL] Odwrotnie podpięty Akumulator. Co mogło paść??? |
Autor |
Wiadomość |
kadetth [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 11:07 [ALL] Odwrotnie podpięty Akumulator. Co mogło paść???
|
|
|
Podczas ostatnich mrozów pożyczyłem swoj akumulator do auta obok. I podłączając go znów do swojego auta, przypadkowo podlaczylem plus do minusa i odwrotnie....
(nie podlaczajcie akumulatora w nocy i w pospiechu).
Zwarcie trwalo sekunde, po czym uderzylem sie w glowe i zorientowalem co sie stało.
Podpiąłem akumulator jak w inrtukcji :P, ale...
Colcik odpalił, jednak kilka rzeczy zwariowało: dmuchawa, predkosciomierz, licznik, zegarek, lampka wewnętrzna włączały się po kilku minutach od odpalenia, a wycieraczki działały z tą samą prędkościa na każdym ustawieniu.
2 dni później jadąc moim kulawym coltem... zgasł mi na trasie... jedyne co sie swieci to kontrolka od zapłonu i SRS.
Co mogło paść??? Pomóżcie. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 11:17
|
|
|
zacznij od sprawdzania wszystkich po kolei bezpiecznikow...dlugopisik i jazda.. |
|
|
|
 |
kadetth [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 12:27
|
|
|
Sprawdzilem bezpieczniki. No i jest taki jeden 100 amperowy od akumulatora.
Po podlaczeniu drugiego automatycznie się pali
Wtedy akumulator nie jest ładowany i sie rozładowywuje.
Teraz gdzie może być zwarcie...
PS. Licznik, dmuchawa itp. odżyły |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-01-2007, 12:34
|
|
|
Bardzo możliwe że padł mostek prostowniczy w alternatorze (któraś dioda) i ładowania albo nie ma, albo jest jakieś wariackie i przez to te siupy różne. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 12:44
|
|
|
chyba nie obejdzie sie bez żmudnego sprawdzania elem. elektryki zaczynajac jak josie pisze |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 22:30
|
|
|
Witam
Też tak zrobiłem kiedyś przypadkowo U mnie padł bezpiecznik od alternatora 80A w skrzynce w komorze silnika Ale skoro zmieniasz i się pali bezpiecznik to ja też obstawiam mostek w alternatorze W końcu to poważny prąd zwarciowy poszedł |
|
|
|
 |
arci [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:31
|
|
|
Dla mnie to też mostek Gretza? |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 07-01-2007, 19:58
|
|
|
to może być mostek prostowniczy w alternatorze z tym że nie gretza w nim są 4 diody
a alternator jest prądnicą 3 fazową z prostownikiem najczęściej 6 lub 9 diodowym
i bez poważnego rozmontowania i rozlutowuwania diód się nie obejdzie |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-01-2007, 16:48
|
|
|
Zacznij od odlaczenia np alternatora jezeli dalej pali ci bezpieczniki to przylacz alternator i odlacz nastepne podejzane uzadzenie --- ja bym tak do tego dochodzil bo inaczej to wrozenie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
azax [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2007, 21:06
|
|
|
maciej 63 ma rację. Myślę, że jeżeli daje się uruchomić silnik to najprościej będzie zmierzyć napięcie na podłączonym akumulatorze i zobaczysz czy akumulator jest ładowany, to da ci obraz alternatora. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2007, 12:51
|
|
|
maciej 63 napisał/a: | 9 diodowym |
w Misiu jest ta bardziej rozbudowana wersja |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 11-01-2007, 18:45
|
|
|
Uklad regulatora napiecia mostka tak latwo nie przebijesz |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Martinez-nl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 96'
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 1 Skąd: Medemblik/Oświęcim
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:39
|
|
|
Witam wszystkich:)
U mnie został podłączony akumulator również na odwrót i następstwa tego są takie że
centralny zamek,radio,zegar działają dopiero po przekręceniu stacyjki a na zapalniczce nie mam wogóle prądu.Alternator ładuje ,ale po jakimś czasie pali mi bezpiecznik 10A i akumulator siada.Wszystkie bezpieczniki są OK.Gdzie mam szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
|