Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 11:29
[ALL] Odwrotnie podpięty Akumulator. Co mogło paść???
Autor Wiadomość
kadetth
[Usunięty]

  Wysłany: 03-01-2007, 11:07   [ALL] Odwrotnie podpięty Akumulator. Co mogło paść???

Podczas ostatnich mrozów pożyczyłem swoj akumulator do auta obok. I podłączając go znów do swojego auta, przypadkowo podlaczylem plus do minusa i odwrotnie....
(nie podlaczajcie akumulatora w nocy i w pospiechu).

Zwarcie trwalo sekunde, po czym uderzylem sie w glowe i zorientowalem co sie stało.
Podpiąłem akumulator jak w inrtukcji :P, ale...

Colcik odpalił, jednak kilka rzeczy zwariowało: dmuchawa, predkosciomierz, licznik, zegarek, lampka wewnętrzna włączały się po kilku minutach od odpalenia, a wycieraczki działały z tą samą prędkościa na każdym ustawieniu.

2 dni później jadąc moim kulawym coltem... zgasł mi na trasie... jedyne co sie swieci to kontrolka od zapłonu i SRS.

Co mogło paść??? Pomóżcie.
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 11:17   

zacznij od sprawdzania wszystkich po kolei bezpiecznikow...dlugopisik i jazda..
 
 
kadetth
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 12:27   

Sprawdzilem bezpieczniki. No i jest taki jeden 100 amperowy od akumulatora.
Po podlaczeniu drugiego automatycznie się pali :(

Wtedy akumulator nie jest ładowany i sie rozładowywuje.

Teraz gdzie może być zwarcie...

PS. Licznik, dmuchawa itp. odżyły :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-01-2007, 12:34   

Bardzo możliwe że padł mostek prostowniczy w alternatorze (któraś dioda) i ładowania albo nie ma, albo jest jakieś wariackie i przez to te siupy różne.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 12:44   

chyba nie obejdzie sie bez żmudnego sprawdzania elem. elektryki :| zaczynajac jak josie pisze
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 22:30   

Witam
Też tak zrobiłem kiedyś przypadkowo U mnie padł bezpiecznik od alternatora 80A w skrzynce w komorze silnika Ale skoro zmieniasz i się pali bezpiecznik to ja też obstawiam mostek w alternatorze W końcu to poważny prąd zwarciowy poszedł :lol:
 
 
arci
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 19:31   

Dla mnie to też mostek Gretza?
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 07-01-2007, 19:58   

to może być mostek prostowniczy w alternatorze z tym że nie gretza w nim są 4 diody
a alternator jest prądnicą 3 fazową z prostownikiem najczęściej 6 lub 9 diodowym
i bez poważnego rozmontowania i rozlutowuwania diód się nie obejdzie
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-01-2007, 16:48   

Zacznij od odlaczenia np alternatora jezeli dalej pali ci bezpieczniki to przylacz alternator i odlacz nastepne podejzane uzadzenie --- ja bym tak do tego dochodzil bo inaczej to wrozenie
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
azax
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 21:06   

maciej 63 ma rację. Myślę, że jeżeli daje się uruchomić silnik to najprościej będzie zmierzyć napięcie na podłączonym akumulatorze i zobaczysz czy akumulator jest ładowany, to da ci obraz alternatora.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2007, 12:51   

maciej 63 napisał/a:
9 diodowym

w Misiu jest ta bardziej rozbudowana wersja :)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-01-2007, 18:45   

Uklad regulatora napiecia mostka tak latwo nie przebijesz
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Martinez-nl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 96'
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Medemblik/Oświęcim
Wysłany: 18-08-2009, 22:39   

Witam wszystkich:)
U mnie został podłączony akumulator również na odwrót i następstwa tego są takie że
centralny zamek,radio,zegar działają dopiero po przekręceniu stacyjki a na zapalniczce nie mam wogóle prądu.Alternator ładuje ,ale po jakimś czasie pali mi bezpiecznik 10A i akumulator siada.Wszystkie bezpieczniki są OK.Gdzie mam szukać przyczyny?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.