[CAxA] Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
Wysłany: 20-08-2009, 08:34 [CAxA] Problem z odpalaniem
|
|
|
Witam wszystkich,
Od tygodnia jestem posiadaczką Mitsubishi colta 95r.
Mam pewnien problem -jak zapalam silnik najpierw nie chce się dopalić (robi to ale tak cichutko i jakby dyszał), a za chwile włącza się normalnie. Co to może być?
Poprzedni właściciel powiedził mi, że niedługo trzeba będzie powymieniać filtry. Byłam u mechanika i wymienił mi filtr oleju i dolał nowy olej i tyle.
Czytałam gdzieś, że to może być rozrusznik. Chcę się najpierw upewnić czy dobrze myślę, żeby mechanik nie zaczął mi robić czegoś innego tylko po to, żeby wyciągnąć kasę, a tego być może w końcu nie zrobi |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 07-09-2009, 02:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
Wysłany: 20-08-2009, 09:33 Problem z odpalaniem
|
|
|
Witam,
Od tygodnia posiadam Mitsubishi Colt'a 95r.
Kierowca, który wcześniej nim jeździł mowił, że trzeba będzie w najbliższym czasie wymienić filtry. Pojechałam więc do mechanika i wymienił mi filtr oleju i dolał nowy olej. i tyle.
Od dwóch dni silnik przy włączaniu najpier jakby dyszy, ale po chwili się zapala i jest już ok. Czytałam gdzieś, że to może być rozrusznik. Dobrze się doczytałam? |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2009, 10:02
|
|
|
Jezeli rozrusznik kręci to jest w porządku.Mechanik wymieniał jeszcze jakies filtry ,czy tylko oleju?Jak auto sie zachowuje podczas jazdy?Dobrze przyspiesza,czy cos sie zmieniło? |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-08-2009, 10:47
|
|
|
Miałem podobny problem, ale w starszym typie Colta. Wymieniłem kondensatorki w sterowniku silnika i wszystko gra. Na stronie www Krzyżaka http://mitsubishifan.webpark.pl/ jest dokładnie opisane jak to zrobić. U mnie pomogło, zacznij od tego. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
Wysłany: 20-08-2009, 11:24
|
|
|
Nie, tylko filtr oleju i dolał nowy olej na 10tys. km albo na rok. A podczas jazdy jest dobrze. Po prostu na początku przy włączaniu najpier dyszy, a potem już normalnie osiąga obroty.
Domyślam się, że w samochodzie dużo jeszcze trzeba zrobić, gdyż ma tyle lat ile ma, ale najpierw wolę zrobić tę usterkę, którą słyszę i żeby to nie uszkodziło silnika:/ |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-08-2009, 11:26
|
|
|
Na pewno nie zaszkodzi!! I koszty też nie są duże |
|
|
|
 |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
Wysłany: 20-08-2009, 11:28
|
|
|
czyli najpierw się zabrać za kondensatorki? |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:02
|
|
|
Jeżeli problem pojawia się na zimnym silniku i najpierw autem telepie to w oimim przypadku było identycznie i wymiana kondensatrów pomogła. |
|
|
|
 |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:21
|
|
|
Chyba żartujesz.To nie mogą byc przypadkowe kondensatory.Jest ich tysiące,o róznych parametrach.
Powinnas kupic takie
Cytat: |
Ze strony Krzyzaka
* 100uF/16 V
* 22uF/50 V
* 47uF/50 V
* 47uF/50 V |
Mogą byc trudno dostępne,więc mozna tez zastosować kondensatory o napięciu 63V.
A to wszystko znalazłem w 3 minuty tutaj |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:23
|
|
|
To najlepiej zczytać z istniejących w komputerze i zakupić takie same, jak tam siedzą (napięcie może być trochę wyższe, ale nie niższe, pojemność identyczna).
W dobrym sklepie elektronicznym, np. tme.pl powinnaś wszystko dostać bez problemu. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:25
|
|
|
ayna130, szkoda kasy żeby kondy na allegro kupować. Nie ma u ciebie w okolicy sklepu elektronicznego? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:32
|
|
|
Dzięki wielkie! Jak zrobię, dam znać
[ Dodano: 20-08-2009, 12:50 ]
Będę musiała poszukać. Przeczytałam, że żeby zrobić to samemu potrzebuję też lutownicy oporowej i odsysacz cyny. A faktycznie szkoda czasu i zachodu na wysyłki tego typu z allegro. |
|
|
|
 |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:54
|
|
|
Albo przejdź się do najbliższego zakładu gdzie naprawiają np. telewizory, tam będą mieli na pewno i przy okazji Ci wymienią i będziesz miała po problemie. |
|
|
|
 |
ayna130
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: :)
|
Wysłany: 20-08-2009, 13:04
|
|
|
tylko ciekawe ile oni za to wezmą... |
|
|
|
 |
|