| [E33A 2.0] Problem z hamulcami. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rudi59   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 33
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2009, 22:31   [E33A 2.0] Problem z hamulcami. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Odebrałem dzisiaj swojego galanta od mechanika. Trafił tam z pękniętym tylnym przewodem hamulcowym. Przewody zostały wymienione na nowe, plyn zostal wymieniony, hamulce odpowietrzone. Problem w tym, że hamulec łapie teraz bardzo nisko, przy samej podłodze i jest bardzo słaby. Co może być problemem? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2009, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Złe odpowietrzenie hamulców. Może nie w tej kolejności odpowietrzał. |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rudi59   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 33
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2009, 23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Możesz mi powiedzieć coś dokładniejszego na temat kolejności odpowietrzania? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wook@sH   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 432
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 06:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolejność: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 06:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zawsze, w niektórych modelach prawy tył - lewy przód - lewy tył - prawy przód. |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rudi59   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 33
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 09:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | W jaki sposób mogę zobaczyć, która kolejność odpowietrzania jest u mnie? 
 Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4?
 
 Jest to Galant 92r. 2.0 8V z ABS'em
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | zaczynasz od kola, ktore jest najdalej od pompy - tu pompe hamulcowa masz po lewej stronie, wiec kolejnosc: prawy tyl, lewy przod, lewy tyl, prawy przod i powtarzasz operacje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siudii   Mitsumaniak
 01221/KMM
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 244
 Skąd: RadoMM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rudi59 napisał/a: |  	  | Poza tym jaki powinien iść płyn hamulcowy, DOT 4? | 
 Tam fabrycznie jest DOT3 a DOT4 oraz DOT5 też pasują i można je mieszać. Jak już będziesz się tym bawił to najlepiej wypompuj wszystko nalej nowego DOT5 i poodpowietrzaj jak należy. Stary płyn łapie wilgoć i potrafi się zagotować.
 |  
				| _________________ Mój Galant
 Moja strona o Galancie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rudi59   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 33
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 14:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzwoniłem przed chwilą do swojego mechanika no i stwierdził, że odpowietrzał w takiej kolejności, płyn nowy zalany DOT 4. Skoro dobrze odpowietrzył, to co to może być? Objawy są następujące: przy hamowaniu łapie tylko lewy przedni hamulec, pedał jest miękki(wchodzi do podłogi) i od razu blokuje koło. Jeśli pod pompuje hamulcem dwa-trzy razy to łapie normalnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siudii   Mitsumaniak
 01221/KMM
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 244
 Skąd: RadoMM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | To wręcz podręcznikowe objawy zapowietrzonych hamulców. Łapie lewy przedni hamulec bo ma najbliżej od pompy hamulcowej. Mechanik podczas odpowietrzania mógł nie dopilnować stanu płynu hamulcowego w zbiorniku i złapać trochę powietrza, nie wiedząc nawet o tym, potem dolał płynu i myślał, że jest ok. Proponuje skombinować strzykawkę i kawałek wężyka do niej, klucz 10mm płaski, pomocnika do wciskania pedału i zdjąć tylne prawe koło i spróbować odpowietrzyć. Będzie widać czy było dobrze odpowietrzone.
 |  
				| _________________ Mój Galant
 Moja strona o Galancie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siudii   Mitsumaniak
 01221/KMM
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 244
 Skąd: RadoMM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2009, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Maretzky85 napisał/a: |  	  | A czy czasem w pojazdach z ABS nie odpowietrza się inaczej ? | 
 ABS chyba tu nie ma nic do rzeczy. Ja swojego (z ABS) odpowietrzałem już kilka razy metodą tradycyjną i z bardzo dobrym skutkiem.
 |  
				| _________________ Mój Galant
 Moja strona o Galancie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rudi59   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 SOHC 8V 4G63 92r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2009
 Posty: 33
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2009, 12:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Heh, byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że hamulce odpowietrzał dwa razy i że między pompą a hamulcami są jakieś kondensatorki, które niby też trzeba odpowietrzyć... ale te są w nie najlepszym stanie i mogą się urwać odpowietrzniki. Pytanie do was, czy to też się odpowietrza czy po prostu facet chce mnie naciągnąć i zbyć? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Vlad [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2009, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | w samochodzie z abs owszem sa takowe i mają odpowetrzniki i przyznam racje mechanikowi ze nie starczyło mi odwagi probowac je odkrecac, bo by sie to skoczylo wymianą wszystkich rurek począwszy od pompy. Udało sie natomiast bez tego odpowietrzyc i to kilka razy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dolar2dolar2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2009, 06:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | a nie trzeba odpowietrzać czasem auta z abs-em na włączonym silniku żeby pracowała pompa ??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |