WYMIANA WYSPRZĘGLIKA ECLIPSE 1G (1992r). |
Autor |
Wiadomość |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-10-2009, 16:49 WYMIANA WYSPRZĘGLIKA ECLIPSE 1G (1992r).
|
|
|
Witam.Pedał sprzęgła wpadł w podłogę uciekł płyn ze zbiorniczka na pompie sprzęgła.Poczytałem na forum i doszedłem że wysprzęglik podziękował za wspułpracę:) -wtrakcie wyciągania rozpadł mi się w ręce .Dla większości z was sprawa zapewne banalna ale jestem blady w tym temacie.Więc kilka pytań :
Jaki płyn zalać do zbiorniczka na pompie sprzęgła?
I jak to się odpowietrza?
Czy potrzeba jakieś specjalistyczne sprzęty do takiej wymiany?
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-10-2009, 18:44
|
|
|
Ja ostatnio u siebie zmieniałem sprzęgło, wysprzęglik a w sobotę zmieniam pompę.
Bezproblemowo się to robi w garażu na kanale płyn wg. instrukcji do Eclipse należy zalać DOT4, mi ktoś doradził by zalać DOT5 podobno gumy dłużej wytrzymują itp. w każdym bądź razie albo DOT4 albo DOT5. Co do odpowietrzania to najlepiej robić to w dwie osoby jedna pompuje sprzęgłem a druga na dole odkręca taki zawór upustowy na wysprzęgliku, oczywiście aż wyjdzie całe powietrze i dolewamy płynu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2009, 20:13
|
|
|
ja też nie tak dawno wymieniałem wszystko bezproblemowo tak jak Kazber pisał wszystkie potrzebne elementy dostaniesz jak kupisz nowy więc nie ma problemu że się rozpadł:) a o odpowietrzaniu i płynach przeczytasz na stronie kolegi Krzyżaka |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 09-10-2009, 11:28
|
|
|
Więc poczytałem na str.Krzeżaka i zakupiłem wysprzęglik.Zaczełem dzialać dzis rano od 7.00 zakończyłem temat 7.35 (czas jak w pit stopie Kubicy )Wszystko elegancko śmiga , balem się odpowietrzania ale poszło bezproblemowo .Co do płynu zalałem DOT 4.Kazber na stronie Krzyżaka jest napisane żeby nie wlewać DOT5 tak dla ścisłości .A po drodze do pracy zajechałem do 2 warsztatów popytałem o koszt wymiany wysprzęglika tak żeby wiedzieć ile jestem na +...
Warsztat 1 - 130 pln + koszt wysprzęglika 120 pln
Warsztat 2 - 100 pln + koszt wysprzęglika 100 pln
Niezłe stawki jak za 35 min.pracy
Więc jestem na + min.120 pln bo za wysprzęglik dałem 80 pln a wymiany dokonałem sam
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2009, 12:09
|
|
|
Dobrze zrobiles - DOT 5 zniszczy gume. Do starych aut zrobili DOT 5.1 i ten mogles smialo uzyc. |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-10-2009, 23:13
|
|
|
Sorry za wprowadzenie w błąd sprawdziłem w garażu i miałem zalany właśnie DOT 5.1 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Angel
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse D22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 22-10-2009, 21:39
|
|
|
to wlewaj dot 4 i powinno byc ok bo jak przewod gumowy wymienialem to zalecono mi dot4 i jest ok juz pare miesiecy |
|
|
|
 |
|