Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerobka hamulcow tyl
Autor Wiadomość
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-10-2009, 21:29   Przerobka hamulcow tyl

mam dawce E33 z hamulcami tarczowymi,czy mozna je zaadaptowac do mego E32?co musze przelozyc? i czy to wogole ma sens?dziekuje za kazda sugestie
 
 
dvl 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0 DOHC 91r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: kraków
Wysłany: 10-10-2009, 14:57   

Myslałem kiedyś nad tym w moim poprzednim galu kiedy sie okazało ze dawca jest lepszy od obecnego. Zamierzałem przełozyc wszystko razem z belką - wydawało mi sie ze to najlepszy sposób. Nie wiem tylko czy pompka jest taka sama i czy daje podobne cisnienie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-10-2009, 07:23   

Nie ma sensu - wybierając budę dla swojego GTi - szukałem E32 ze zwględu na sporo lepsze hamulce z tyłu. Ręczny przy tarczach praktycznie nie występuje (wystarcza, żeby przejść badania techniczne, ale do niczego więcej się nie nadaje)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-10-2009, 09:56   

Dzieki za wyleczenie mnie z tego pomyslu !
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 12-10-2009, 14:13   

Bartek napisał/a:
Ręczny przy tarczach praktycznie nie występuje

Będę polemizował.
Mam z tyłu już dość mocno zużyte hamulce i nie ma problemu z zatrzaśnięciem tylnych kół przy pomocy ręcznego. Przegląd przechodzi oczywiście bez żadnych zastrzeżeń odnośnie hamulców. Podczas jazdy też nigdy żadnych problemów ani spadków skuteczności hamowania nie było.
Zawsze w samochodach miałem problemy z bębnami z tyłu, więc moja ocena może jest trochę mało obiektywna.
Jak mnie pamięć nie myli to wszystkie mocniejsze Galanty od e33a przez wszystkie GTI, e38-39a na VR4 kończąc miały tarcze z tyłu więc widocznie według konstruktorów były skuteczniejsze.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-10-2009, 19:50   

I mnie sie tak wydawalo a ze stoje przed koniecznoscia remontu hamulcow tylu wiec wpadlem na pomysl wymiany na tarczowe lecz na forum spotkalem sie z niepochlebnymi opiniami o tarczach tylnych w galu i stad moj post - czy wymieniac czy nie? jak na razie jeden glos za a jeden przeciw a brak wypowiedzi czy to sie uda ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2009, 08:25   

Bartek ma racje co do bebnow i tarcz w E3x. Szczegolnie reczny w przypadku bebnow jest rewelacyjny! Naprawde przynajmniej 2x mocniejszy.
A zaniedbane tarcze (co jest naprawde latwe - wystarczy spojrzec jak wygladaja tarcze w wiekszosci E3x z tylu - wiekszosc pordzewiala i hamuje jakies 30% ich powierzchni) sa trudniejsze w naprawie niz zaniedbane bebny (tzn. w zaniedbanych bebnach nic sie nie dzieje).
 
 
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-10-2009, 20:33   

2:1 dla bebnow - zostaja ze mna! dzieki za zainteresowanie !
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-10-2009, 15:03   

Zgadzam się z opinią o kiepskim tyle na tarczach. Bębny zdecydowanie sluteczniejsze i tańsze w eksploatacji.
_________________

 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-10-2009, 01:01   

ale za to tarcze są prostsze w obsłudze ;) Jak sobie pomyśle, że mam wymieniać szczęki wraz z zestawem naprawczym to aż krew we mnie wrze! Wymieniając klocuszki, robisz"pyk pyk" i problem z głowy ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2009, 07:56   

tydzien temu dokladnie wymienialem szczeki w Colcie i na 1 kolo jakies 45 minut - od wyjecia podnosnika do dociagniecia nakretek w kole
fakt, ze to duzo dluzej niz tylne klocki, ale w Colcie mam jeszcze stary system mocowania szczek - zamiast 3 sprezyn mam blaszki, druty i pelno innych smieci ;) , wiec normalne szczeki jeszcze szybciej sie wymienia
no i przyznam, ze po 300 000 km szczeki byly zuzyte mniej wiecej w polowie :)
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-10-2009, 15:22   

mitsu_pl napisał/a:
ale za to tarcze są prostsze w obsłudze ;) Jak sobie pomyśle, że mam wymieniać szczęki wraz z zestawem naprawczym to aż krew we mnie wrze! Wymieniając klocuszki, robisz"pyk pyk" i problem z głowy ;)


Nikt tu nie mówi o klocuszkach. Tylne zaciski na prowadnicy tłoczka (system hamulca ręcznego) zachodzą syfem, gumki pękają. Rozbieranie tego bez narzędzi trwa znacznie dłużej niż rozebranie bębna. Jedynie sam system jest prosty w oparciu o sprężynę, gwint, ...
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2009, 16:27   

no wlasnie - Seweryn poruszyl dobra kwestie recznego, ktory tez jest zrealizowany na mini-bebnie wewnatrz tarczy i tez ma szczeki i to dosc skomplikowane
ponadto tych szczek nie widzialem jako zamiennikow, wiec pozostaja drogie oryginaly
(na szczescie - dopoki ktos nie krzysta z recznego podczas jazdy - to sie nie zuzywaja :) )
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2009, 10:32   

Krzyżak, na myśli masz system z modeli EAx ?
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2009, 11:09   

Serek napisał/a:
Krzyżak, na myśli masz system z modeli EAx ?

a w E3x tarczobebny na tyl nie sa stosowane?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.