Przesunięty przez: roch_27 21-10-2009, 12:41 |
Proszę o małe ukierunkowanie w wyborze modelu |
Autor |
Wiadomość |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:28 Proszę o małe ukierunkowanie w wyborze modelu
|
|
|
Witam wszystkich
Krótko tytułem wstępu. Od znacznie już dłuższego niż podejrzewałem czasu szukam samochodu, który spełniałby podstawowe w danym zakresie cenowym wymagania takie jak możliwie wysoka bezawaryjność, możliwie niskie spalanie, możliwa maksymalna wygoda, jakość itd. "Przeszedłem" przez wiele modeli marek niemieckich (+pochodne) i japońskich takie jak leon, golf 4, passat, a4, accord, civic, is200 itp a samochód potrzebuję "na wczoraj". Jak już prawie kupowałem Golf'a IV 1.9TDI to przez przypadek "zauważyłem" silnik diesla w japońskiej konstrukcji Mitsubishi. Zrobiłem zestawienie cen podstawowych części eksploatacji (zawieszenie, hamulcowy, paski) i to wiem, że ceny są te same a nawet niższe od aut z Wolksburga. Czytałem też posty owego forum o nadmiernym hałasie tego 2.0TD, problemy z pompami itd. ale czy warto go kupić czy lepiej czekać i szukać 2000 lub 2500cm^3 +LPG? Czy może Carisma 1.9 DiD 102/115km jest równie mało zawodną alternatywą? Przyznam ze auto nie jest już tak piękne jak Galant ale wciąż zgrabne i ponad czasowe (użytkowanie auta: miasta, wsie, autostrady - all terrain vehicle)
http://allegro.pl/item773..._wlascicie.html
http://allegro.pl/item775...per_oferta.html
Trochę sie rozpisałem. Czekam z niecierpliwością na jakąś radę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:44
|
|
|
Szukaj 2.5 V6 + lpg. 1.9 tdi, 2.0 TDi czy 1.9 DiD przy tym silniku to porazki. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2009, 13:28
|
|
|
A co sądzisz o 2.0+LPG? |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 21-10-2009, 13:34
|
|
|
Bodek, Spalanie miedzy 2.0 a 2.5 V6 jest niewielkie,ale za to większa frajda z jazdy,2.0 to 136KM a 2.5 V6 163,jest wiekszy zapas mocy w drastycznych sytuacjach na drodze,i co najważniejsze auto z tym silnikiem jest bardziej dynamiczne. |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 21-10-2009, 13:44
|
|
|
Do tego bardziej/częściej klepią popychacze, jest bardziej skomplikowany i droższy w obsłudze (rozrząd, świece) no i oczywiście wyższe jest OC i akcyza.
To tak tylko, żeby nie tylko ochy i achy. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2009, 13:48
|
|
|
Rozumiem. Z tego co wiem do tej pory, instalacja do tego silnika kosztuje ok. 4000 zł i najlepiej jak jest firmy BRC, mógłbyś to potwierdzić? Podejrzewam, że taki koszt instalacji eliminuje problemy związane z pogodzeniem gazu z japońskimi jednostkami benzynowymi. Oczywiście są silniki, które nie tolerują gazu vtec, vvti czy ten GDI ale ten 2.5 V6 rozumiem, że działa na gazie równie dobrze jak benzynie? Jak gdzieś jest błąd proszę o poprawę:) |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 21-10-2009, 13:54
|
|
|
Dobrze myślisz. Instalacja gazowa sekwencyjna - BRC jest polecana na Forum i użytkownicy są zadowoleni raczej.
A problemy z gazem eliminuje nie tyle koszt instalacji, co dobry fachowiec ją zakładający - to podstawa, ale co do konkretów niech się jakiś zagazowany mitsumaniak wypowie |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 21-10-2009, 14:01
|
|
|
Bodek napisał/a: | Oczywiście są silniki, które nie tolerują gazu...GDI... |
GDI toleruje gaz ale sama instalacja jest za kosztowna do tego auta,około 10tys,odnośnie instalacji do V6 to koszty zalezą od regionu kraju,ceny zaczynają się już od 3000 zł, |
|
|
|
 |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2009, 14:10
|
|
|
Koyocik napisał/a: | Do tego bardziej/częściej klepią popychacze, jest bardziej skomplikowany i droższy w obsłudze (rozrząd, świece) no i oczywiście wyższe jest OC i akcyza.
To tak tylko, żeby nie tylko ochy i achy. |
Oprócz popychaczy wszystko oczywiste. To bym musiał porównać cenowo.
Kmer napisał/a: | Bodek, Spalanie miedzy 2.0 a 2.5 V6 jest niewielkie,ale za to większa frajda z jazdy,2.0 to 136KM a 2.5 V6 163,jest wiekszy zapas mocy w drastycznych sytuacjach na drodze,i co najważniejsze auto z tym silnikiem jest bardziej dynamiczne. |
136KM w tym modelu nie wystarcza do bezpiecznej jazdy? (w sensie aż tak za mało mocy do zrywnego wyprzedzania tira?)[/quote] |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2009, 14:23
|
|
|
O tym 2.0TD czytałem niedawno właśnie ww posta. Biorąc pod uwagę mój styl jazdy myślę, że 2.0 w zupełności by mi wystarczył. Oczywiście jak przydarzy się okazja nie zawaham się zakupić 2.5, który niestety jest droższy.
Dzięki! |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 21-10-2009, 15:15
|
|
|
Bodek napisał/a: | 136KM w tym modelu nie wystarcza do bezpiecznej jazdy? (w sensie aż tak za mało mocy do zrywnego wyprzedzania tira?) |
do bezpiecznej jazdy wystarczy nawet 90KM oczywiście żartuje,powiem tak różnice cenowe miedzy modelami przedliftowymi z silnikiem 2.0 i 2.5 są niewielki a prawie żadne,różnica spalania tez jest niewielka około 1-1.5/100km,fakt koszt rozrządu jest trochę większy niż 2.0 tak jak wspomniał Koyocik świece tez wyjdą drożej bo jest ich 6 a nie 4,ale te koszty rekompensują się w dynamice jazdy V6,czuć naprawdę różnice w zbieraniu się auta podczas wyprzedzania pomiędzy 2.0 a V6,poproś najlepiej kogoś z Twojego regionu żeby dal Ci się przejechać 2.0 i V6,będziesz wtedy wiedział jaka jest różnica i zadecydujesz jaki model silnikowy zakupisz Sobie.
Na temat diesla porozmawiaj z kolega Owczarem,jest jego użytkownikiem i on najlepiej Ci przedstawi jego wady i zalety. |
|
|
|
 |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-10-2009, 16:29
|
|
|
O tym 2.0TD czytałem niedawno właśnie ww posta. Biorąc pod uwagę mój styl jazdy myślę, że 2.0 w zupełności by mi wystarczył. Oczywiście jak przydarzy się okazja nie zawaham się zakupić 2.5, który niestety jest droższy.
Dzięki!
[ Dodano: 21-10-2009, 16:34 ]
Właśnie chyba tak zrobię:) |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 22-10-2009, 02:54
|
|
|
Bodek napisał/a: | O tym 2.0TD czytałem niedawno właśnie ww posta. Biorąc pod uwagę mój styl jazdy myślę, że 2.0 w zupełności by mi wystarczył. Oczywiście jak przydarzy się okazja nie zawaham się zakupić 2.5, który niestety jest droższy.
Dzięki! |
Bodek śmiało polecam 2.5 spalanie relatywnie nie wielkie w stosunku do 2.0. Średnia forumowa to ok 2l więcej. V6 bardzo dobrze toleruje Gaz. Co do GDI to ten silnik NIE toleruje gazu. ( Tylko i wyłącznie mieszankę Benzyna/Gaz).
Jeśli się nie ścigasz, jeździsz ekonomicznie to nie będzie najmniejszego problemu aby w 2.5V6 zejść poniżej 10l w spalaniu. W mieście 1-2l więcej |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Bodek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-10-2009, 11:06
|
|
|
A co myślicie o tym 2.4 GDI. Oczywiście nie chodzi mi o instalację gazową, tzn jest to na pewno w jakimś sensie minus, że nie ma sensu jej montować. Ogólnie czy ten silnik ma mniejsze spalanie od 2.0? Zastanawiam się właśnie nad tym modelem.
http://otomoto.pl/mitsubi...a-C9814899.html |
|
|
|
 |
|