Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 Mpi] jaka instalacja LPG
Autor Wiadomość
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 13-11-2012, 16:37   [1.8 Mpi] jaka instalacja LPG

Witam.

Przymierzam się do założenie LPG w moim Pininie.
Proszę o porady jaka instalacja będzie się dobrze sprawowała w MPI, i podstawowe pytanie czy warto zakłądać system lubryfikacji czy będzie to tylko zbędny wydatek. Na instalacji nie zamierzam oszczędzać jednak nie chce ponosić dodatkowych niepotrzebnych kosztów.
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2012, 00:19   

Holenderski VSI Prins na japońskich wtryskach Keihin załatwi sprawę. Fakt drogo, ale warto.

Gdzie chcesz zakładać ten system lubryfikacji?? Do czego ci to jest potrzebne??
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 15-11-2012, 13:11   

gdzie to nie mam pojęcia, gazownik stwierdził że do tego typu japońskich silników się takie coś zakłada,
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-11-2012, 14:29   

A co to znaczy do takich silników. Toć MPI to zwykła 16V z jednym wałkiem i metalowymi kolektorami. Tak naprawdę każda instalacja IV gen będzie chodziła jak trzeba. Tylko nie montuj zbiornika w miejsce koła ;)
_________________

 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 15-11-2012, 14:49   

Na miejscu koła będzie koło, a butla pod spód, tylko nie jestem jeszcze pewien czy w miejsce tłumika czy będę bak przerabiał
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24322
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 15-11-2012, 15:07   

tak z ciekawości - ten 1.8, to przypadkiem nie jest GDI??? - bo takowe bywały...
i tam gazu raczej sensownie nie założysz
jak to zwykły silnik (czyli SOHC 16v), to spoko - większość instalacji 4 generacji się sprawdzi - kwestia dobrego montażu
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 15-11-2012, 16:08   

Jak w tytule to jest Mpi a wiec zwykle 16v, z góry założyłem ze będzie to IV generacja tylko wolałbym żeby ktoś podpowiedział jakiej firmy co i jak, Prins ze względu na cenę, jak się pytałem to około 4000 odpada, nie wiele więcej wyszło mi za auto :D mój gazownik proponował mi BRC za 2800 z lubrą i 2200 bez.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-11-2012, 10:49   

Montaż butli w samochodzie nawet pseudoterenowym jakim jest MPI pod autem jest dość ryzykowny moim zdaniem. Jeżeli już to rzeczywiście zamiast połówki baku, jest podzielony nad wałem ma pół. Przy tłumiku nie ma w ogóle miejsca i czy przypadkiem nie za gorąco? Zauważ, że nawet fabryczny bak jest osłonięty dodatkową blachą - na butlę zrobiłbym konkretny kosz. Inna kwestia to użytkowanie wiszącego nad ziemią zbiornika zimą - z tego co wiem (choć na gazie się nie znam, wolę benzynę) to przy takim rozwiązaniu w Żukach (wiem inna technologia) gaz w butli zamarzał. Ale może to tylko takie bzdurne gadanie.
Cena 2800 jeżeli miałoby w tym być montowanie pod autem jest bardzo sensowna.
_________________

 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2012, 15:44   

Nie kumam o co chodzi z tą lubryfikacją. Ale jeśli się dowiesz to napisz. Ostatnią instalację LPG miałem w Fordzie Probe - amerykańska Mazda MX-6 GD. Pod maską Japońskie F2T mazdy 159KM z turbiną. Na Prinsie śmigało super, na hamowni wyszło 158KM i 310Nm na LPG. Za instalację dałem 5000zł ale warto było. Żadnej lubryfikacji nie montowali. Ale jeśli ta lubryfikacja miałaby ogrzewać zbiornik LPG no to byłoby super.
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 16-11-2012, 16:14   

Właściwie to myślałem wrzucić tłumik w miejsce baku Pb a właściwie jego połówki, a w miejsce tłumika butle około 45 litrów bo większa nie wejdzie 27 cm średnicy, kolega ma w witarze gaz pod spodem dobre parę lat użytkuje auto podobnie do tego jak i ja będę i butla całkiem dobrze to znosi. Co do lubryfikatorów to mniejwięcej tak to mi gazownik tłumaczył: http://alex-autogaz.pl/lubryfikatory/ Gaz zamarza grubo poniżej -100 więc to raczej mity. Cena 2800 to już z lubryfikatorem bez 2200
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2012, 19:13   

Ciekawa sprawa i wygląda że ma sens. Ma tylko nadzieję że to nie wygląda po montażu jak plastikowa butelka z zamontowaną medyczną kroplówką.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-11-2012, 19:16   

Ja miałem kilka aut na gaz i nigdy nie montowałem lubryfikacji, według mnie to wyrzucenie kasy w błoto.
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 08-01-2013, 21:53   

Zamontowałem instalacje BRC sequent 24.11 za 2500. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy, choć wydaje mi się że silnik chodzi równiej, ustawiona na przełączanie się na gaz przy 30 stopniach, przy -10 to około 1 km spokojnej jazdy. Butla jednak ostatecznie poszła do bagażnika podłoga w bagażniku poszła 8 cm wyżej więc wiele bagażnik nie ucierpiał, butla zmieściła się 47 l. średnie spalanie to 12 l lpg plus litr pb przy jeździe 50% drogami podmiejskimi nie więcej niż 80 km/h a reszta to drogi gruntowe i trochę błota.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
miko.87 
Nowy Forumowicz

Auto: pinin 1.8 MPI 2001 LPG-2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: okolice Słupska
Wysłany: 07-02-2013, 23:11   

mam ta samą instalacje co kolega Piotrek4 i potwierdzam że nie ma zauważalnej różnicy w mocy. Spalanie 12l, 50-50 teren i polish shoosa :P
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 11-02-2013, 11:33   

Przy obecnych warunkach, czyli 30cm śniegu to przy tej samej jeździe i 15 weźmie, nie mam porównania jak to wygląda w pb, też tak żłopie??
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.