Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] GDI przerywa! Ratunku!
Autor Wiadomość
cegla96 
Nowy Forumowicz
cegla96

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 04-12-2009, 20:46   [Cari 1.8 GDI] GDI przerywa! Ratunku!

Witam! Potrzebuje pomocy!
Mam Cari juz jakies pol roku. Wszystko było cacy do tej chwili. Wyprzedzałem autobus i wkrecilem go na niecale 6tys na dwójce. Wtedy zaczal przerywac i zapaliła sie kontrolka silnika. Ale zabujało mnie tak dwa razy i wkrecil sie na wyzsze obroty po czym zgasła kontrolka silnika. Podejrzewam ze to czujnik położenia walu ale nie jestem pewny.
Dodam ze miałem problem z zapaleniem przed ta jazda. A dokladnie strasznie długo krecil.
Pomocy!
_________________
Ceglasty
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2009, 20:57   

cegla96, zalecam kontrole bledow na kompie, nasuna jakies mozliwosci, w ciemno nie ma co zgadywac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cegla96 
Nowy Forumowicz
cegla96

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2009, 20:57   

Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie?
_________________
Ceglasty
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 04-12-2009, 21:05   

cegla96, Z podpisu widzę że masz "Carisma '99 1.8GDI" Powinno się ją dać "wymrugać", w pamięci ECU powinno się odnotować - co to było /przynajmniej u mnie tak jest/. Mam GDI z tego rocznika . W moim się daje.

Z uszkodzonym czujnikiem położenia wału nie odpaliłbyś silnika, no i błąd byłby "sztywny".
Znaczy niegasnąca kontrolka silnika
 
 
cegla96 
Nowy Forumowicz
cegla96

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2009, 21:10   

To juz w ogole nie mam pojęcia co sie dzieje... :(
_________________
Ceglasty
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 04-12-2009, 21:11   

cegla96, a co się dzieje?. Czy chodzi o "mruganie" błędów w GDI??
 
 
cegla96 
Nowy Forumowicz
cegla96

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2009, 21:17   

Dlaczego przerywa na wysokich obrotach?
_________________
Ceglasty
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 04-12-2009, 21:26   

cegla96, Kontrola historii błędów /oczywiście, o ile on się odnotował/, powiedziałaby wszystko, a tak - to można długo gdybać.

Moze być np. to:
link

czyli nie nastarcza paliwa.....
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2009, 21:38   

cegla96 napisał/a:
Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie?
tak bedzie zapamietany w pamieci komputera jako blad ktory kiedys byl (blad nieobecny)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 04-12-2009, 22:24   

Pozwolę sobie zacytować kolegę usera "aren195612":
Cytat:
Pompa wysokiego ciśnienia jest „SERCEM” GDI . Jej stan decyduje o sprawności silnika.
Z tą opinią zgadzam się w 102%. Doszedłem do tego wniosku po wykonaniu wymiany pompy w.c. w swojej cari. Większość bolączek silnika GDI bierze się z niesprawności pompy w.c. lub jej komponentów. Jest to prawdziwe serce tego silnika.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2009, 00:48   

cegla96 napisał/a:
Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie?
na zworke nie, w ASO tak
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 05-12-2009, 07:10   

Manysh napisał/a:
cegla96 napisał/a:
Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie?
na zworke nie, w ASO tak


Koledzy rozsądźmy to w końcu: czy GDI da się „wymrugać”??

W Carisma FAQ stoi jak byk: „jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy”. Chodzi oczywiście o diagnozowanie za pomocą zworki.
Opierając się na tym stwierdzeniu że nie powinniśmy się w ogóle za to brać, i ja też bym się nie brał gdyby:

Sprawdzając ciśnienie sprężania, wypiąłem zgodnie z manualem wtyk od czujnika położenia wału, oczywiste, że podczas kręcenia silnikiem wywalił sztywny błąd, zaciekawiony zworkując pin 1-4 sprawdziłem co to za jeden, wg manuala dla rocznika auta - błąd 22 czujnik wału, czyli święta prawda, wpiąłem wtyk, lampka diagnostyczna zgasła sama, bez resetu ECU.
Jakiś tydzień później sprawdzałem coś tam evoskanem, wpiąłem się do gniazda OBDII, czyli nic więcej poza tym że zwarłem ponownie pin 1-4, kluczyk na ON- mruga ponownie błąd 22 . Wychodzi na to że w pamięci został. evoskan go oczywiście nie odczytał, niestety ten soft nie suportuje mojego samochodu , usunąłem błąd korzystając z opcji Clear DTCs w evoskanie, pomimo tego że był on tam niewidoczy. Nie widział historii błędów, ale ją wyczyścił.

W suplemencie do GDI na 2001 rok nie ma już niestety błędów dwucyfrowych, są natomiast takie: P0100, jest ich sporo, do P1610, i tych raczej nie wymrugamy, no bo jak?.
Ale auta z rocznika 1999/2000 raczej tak- tabela błędów zawiera błędy od 11 do 99.
Nie wiem jak z wcześniejszymi rocznikami. Ktoś pisał na forum że odczyt zworką możliwy jest po odblokowaniu tej funkcji w ECU. Nie sądzę żeby mój Space był przedmiotem jakiegoś tuningu. Jest to raczej sprawa rocznika.

A więc dwa pytania:
1/ Czy da się "wymrugać" bieżący sztywny błąd z ECU? w GDI czy też nie.
2/ Czy da się "wymrugać" historię błędów z ECU w GDI czy też nie?.

Proszę o własne doświadczenia w tym temacie, a nie powielanie zasłyszanych, przeczytanych opinii to może da to się jakoś uporządkować.

Wracając do tematu wątku:

cegla96, Ja spróbowałbym jednak „wymrugać”,
Ostatnio zmieniony przez aren195612 05-12-2009, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cegla96 
Nowy Forumowicz
cegla96

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-12-2009, 11:59   

A bedzie mozliwe sprawdzenie tego błędu za pomoca takiego prostego OBD2 z allegro za te powiedzmy 80 zl? Czy odczytam go z pamieci?
_________________
Ceglasty
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2009, 12:21   

Da sie "wymrugac" jak CE sie pali, jak był bład tymczasowy, to sie nie da...

zeby wszystko było jasne, Jak cos padło i CE sie pali to wymrugasz, jak cos nie trybi i CE raz sie pal,i raz nie, to nie wymrugasz
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 05-12-2009, 13:55   

aren195612
W moim przypadku czyli GDI da sie wymrugać. Miałem problem z immo czyli czasami kontrolka silnika zapalala sie a po jakims czasie znikala. jak juz bylo wszystko ok czyli normalnie gasla kontrolka silnika i mozna bylo odpalic auto to przy zwarciu pinów i tak otrzymywalem błąd immo 54. czyli pamietal ten blad
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.