Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E3x ALL] Wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 04-12-2009, 21:21   [E3x ALL] Wyciszenie wnętrza

Witam
Więc chciałem się wreszcie zabrać za wyeliminowanie pewnych szumów i szmerów, które pojawiają się w moim Galancie. Mianowicie jadąc z prędkościami powyżej 80km/h szczególnie podczas bocznych podmuchów wiatru wewnątrz samochodu słychać różne wspomniane wyżej szumy z okolic uszczelek drzwiowych. O nowych dobrych uszczelkach mogę sobie pomarzyć. Stąd pomysł żeby usprawnić stare.
Więc uszczelki w drzwiach na górze drzwi są w takim metalowym profilu ale już niżej zostały przyczepione do drzwi takimi zaczepkami, w ten sposób, że można pod uszczelkę wsadzić palec. Coś mniej więcej koło tego co na zdjęciu poniżej. Stąd mój pomysł ażeby je może przykleić butaprenem do drzwi. :?:


Dodam tylko, że mój misiek nie był bity, więc nie ma krzywych drzwi itp.
Może macie jakieś inne pomysły na wyciszenie wnętrza?
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 04-12-2009, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-12-2009, 23:11   

Maty ? :D
Co do uszczelek to najpierw spróbuj popsikać uszczelki jakimś sprayem na bazie silikonu. Np guma+ czy coś takiego. Ewentualnie wazelinka :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 04-12-2009, 23:26   

Przednie drzwi mam już wygłuszone matami a z oklejaniem reszty samochodu będę się bawił na wiosnę. Poza tym maty nie pomogą na szumy i szmery a o to mi głównie chodzi.
Jutro tak profilaktycznie zaatakuję uszczelki sprayem i zobaczymy co będzie.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 05-12-2009, 20:30   

Ja nie jestem do końca przekonany czy jakiekolwiek wazeliny, silikony itp pomoże na wygniecione przez 20 lat gumy. Ale trzymam kciuki jeżeli Ci się w jakiś sposób uda poprawić uszczelki to czekam na wiadomość, ponieważ też oczywiście mam z tym problem.

Chyba, że jest jeszcze wyjście z szukaniem uszczelek używanych, ale w lepszym stanie.
_________________

 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 05-12-2009, 21:45   

Zastanawiam się czy na te szumy nie pomogła by taka uszczelka, jaka stosowano w Fordzie Sierra. Na ramce tylnych drzwi była uszczelka zasłaniająca przerwę miedzy drzwiami przednimi i tylnymi. Zmniejszyła by się ilość powietrza wpływającego pod ramki i zewnętrze uszczelki. A może ktoś już próbował tego patentu?
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-12-2009, 00:16   

W dziale Galantów EA był taki temat, gdzie właśnie użytkownicy narzekali na szum z uszczelek i próbowali coś zaradzić. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale wydaje mi się, że doszli do takiego wniosku, że hałasują głównie uszczelki które bezpośrednio stykają się z szybą, w miejscu gdzie kończy się tapicerka drzwi a zaczyna się szyba. Być może u nas w E3 jest podobnie, nie wiem bo nie sprawdzałem. Pamiętam za to, że jak jeździłem E16 (na tylnym siedzeniu :P ) to dociśnięcie tej uszczelki do szyby powodowało znaczny spadek hałasu. Więc może jest to jakiś trop...

Poza tym na próbę można zakleić taśmą daną szczelinę, i przejechać się trochę szybszą niż zwykle prędkością, i w ten sposób dojść, które miejsce hałasuje najbardziej :) Sam bym się tym chętnie zajął gdyby nie ciągłe usterki Gala, które powodują że po prostu nie mam czasu na takie "pierdoły" jak te uszczelki...

[ Dodano: 06-12-2009, 00:19 ]
siudii, myślę że podklejenie tych uszczelek nic nie da, ponieważ są one dociskane przez drzwi (kiedy te są zamknięte) i z powodzeniem spełniają swoją rolę. Raczej, jeśli już, skupiłbym się na uszczelnieniu szpar drzwi-drzwi oraz drzwi-błotnik.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 06-12-2009, 09:51   

kamilek napisał/a:
myślę że podklejenie tych uszczelek nic nie da, ponieważ są one dociskane przez drzwi (kiedy te są zamknięte) i z powodzeniem spełniają swoją rolę


No właśnie też nie do końca. U mnie(chociaż może to też być indywidualny przypadek), w szczególności po stronie pasażera, jeżeli w czasie jazdy docisnie się drzwi to szum staje się mniejszy, jak dobrze pamiętam, to w jednym miejscu w górnym narożniku drzwi jest albo pęknięta albo splaszczona(?) uszczelka... musialbym się temu przyjrzeć.
_________________

 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2009, 10:32   

nie wiem czy tutaj na forum, czy w innym miejscu ale czytałem o takim sposobie:

- kupić elastycznego wężyka niedużej średnicy (troszkę mniejszej niż ten do spryskiwaczy)
- naciąć delikatnie uszczelkę (mowa o tej w drzwiach lub na karoserii - broń boże nie ciąć tej przy szybie) i poprzez tą dziurkę wprowadzić ów wężyk do środka - usztywni on profile tej gumy i poprawi docisk.

sam nie praktykowałem (jeszcze) ;)
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 06-12-2009, 11:29   

adams12 to nie jest głupi pomysł może się udać!:) Sam mam problem z szumami w galancie czasem jak jadę z prędkością około 100km/h to wydaje się jakby gdzieś były niedomknięte drzwi lub szyby. Myślę czy nie przylepić uszczelek na całej długości może gdzieś przy docisku źle się odkształca i powstaje prześwit. Ewentualnie wymieniłbym na nowe ale chyba są nie do dostania. Muszę przyznać że i tak jak na około 19-20letnie samochody uszczelki dosyć dobrze się trzymają. Zastanawiam się czy problem szumów pojawił się z czasem czy może już kupując w tamtych czasach nowego galanta problem występował? :)
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 08-12-2009, 13:41   

Wook@sH, ale ja mówiłem o miejscach które u siudii'ego na zdjęciu są zaznaczone przerywaną linią. Tam podklejenie uszczelki (moim zdaniem) nic nie da. Zresztą tu gdzie jest ciągła linia, podklejenie też nic nie da. Tą uszczelkę trzeba jakoś "wypchnąć" żeby mocniej dociskała do drzwi i budy. Sposób adamsa jest dobry, ale pewnie po takim zabiegu trzeba będzie mocno trzasnąć drzwiami żeby się zamknęły, bo "wypełnione" uszczelki będą wypychać drzwi na zewnątrz.
Można też spróbować lekko dogiąć ramkę drzwi (ciągła linia), zawsze to coś też zwiększy nacisk na uszczelki. Może się okazać przydatne jeśli (jak u Wook@sH'a) ktoś ma problem z narożnikiem na górze.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.