Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Gasnący silnik w zimie
Autor Wiadomość
menic 
Forumowicz


Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa/TL
Wysłany: 11-01-2010, 10:37   [EA5A/W 2.5] Gasnący silnik w zimie

Witam,
Odkąd temperatury spadły z galantem zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie przy porannym odpalaniu po około 2-3 minutach chodzenia silnik gaśnie. Odpalam ponownie pochodzi parę sekund i gaśnie znowu. Do tej pory jakoś nie zwracałam na to uwagi, gdyż po kilku takich odpaleniach silnik rozgrzewał się wystarczająco i przełączał się na gaz. Teraz akurat gazu nie mam w ogóle, tylko sama benzyna i nic z samochodem zrobić nie mogę. Po kilku chwilach już nawet odpalać nie chce, co doprowadziło do wyczerpania już i tak słabego akumulatora :(
Ostatnio zmieniony przez robertdg 11-01-2010, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-01-2010, 12:05   

menic, jakie masz obroty po odpaleniu zimnego silnika?
 
 
menic 
Forumowicz


Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa/TL
Wysłany: 11-01-2010, 12:16   

Tuż po odpaleniu podskakują do ok 2 tys, po czym powolutku spadają. W momencie kiedy już zaczyna gasnąć to przestaje też reagować na podał gazu. Powiedziałbym nawet ze jak dodam gazu to się "dławi".
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-01-2010, 14:29   

Stawiałbym na coś po stronie ciśnienia na szynie paliwowej. Pompę wykluczam, bo miałbyś problemy z odpaleniem, ale ewidentnie silnik po nagrzaniu ma za mało paliwa i gaśnie.

Regulator (przekażnik) może nie trzymać (za niskie ciśnienie) - przerwany, przytkany wężyk podciśnienia (?)
Filtr paliwa zamulony - woda w systemie.
Regulator napięcia (przekaźnik) od pompy paliwowej (podaje napięcie w zakresie 6 - 12V na pompę paliwową) - jest na przedniej grodzi, mniej więcej na środku.

Jak masz stabilne i równe obroty, spadające w miarę nagrzania silnika, to raczej wykluczyłbym maf itp., bo miałbyś szarpanie i skaczące obroty.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
menic 
Forumowicz


Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa/TL
Wysłany: 11-01-2010, 14:37   

Jak już silnik się rozgrzeje (poprzez jazdę na gazie) to po przełączeniu na benzynę działa wszystko ok, bez szarpnięć itp. Problem jest tylko jak jest już "ciepły", ale jeszcze nie "gorący".
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-01-2010, 15:52   

menic napisał/a:
Teraz akurat gazu nie mam w ogóle
Znaczy nie zatankowałeś czy instalacja zdemontowana :?: Jaka wogóle instalke gazu masz :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
menic 
Forumowicz


Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa/TL
Wysłany: 11-01-2010, 15:55   

Nie zatankowałem. Instalacja to stag 200
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-01-2010, 16:00   

menic, przełaczanie na gaz jak masz ustawione :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
menic 
Forumowicz


Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa/TL
Wysłany: 11-01-2010, 16:06   

Silnik odpala zawsze na benzynie. Jeśli ma odpowiednią temperaturę to automatycznie przełącz się na gaz.
Jeśli silnik jest rozgrzany to następuje to sek po odpaleniu, jeśli nie, to chodzi na benzynie do momentu osiągnięcia określonej temp. i przełącza się na gaz.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-01-2010, 16:28   

menic, spróbuj odczytać kody błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 może to cos podpowie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
menic 
Forumowicz


Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa/TL
Wysłany: 12-01-2010, 12:15   

Okazało się, że było za mało paliwa? W baku było coś około 7l, po dolaniu 4 wszystkie problemy zniknęły :roll:
 
 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 12-01-2010, 12:27   

nie powinieneś jeździć z tak małą ilością paliwa
słyszałem że jak pompa paliwa działa z małą ilością paliwa to się zaciera
lepiej wozić ze sobą pół zbiornika niż popsuć pąpę
_________________
My wiemy co dobre :)
 
 
 
florek 
Nowy Forumowicz

Auto: galant EA V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: knw
Wysłany: 19-01-2010, 00:08   

chyba ze instalacja gazowa automatycznie wylacza calkowicie pompe podczas jazdy na gazie to nie ma sie czym przejmowac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.