| [EA5A/W 2.5] Gasnący silnik w zimie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | menic   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant V6 sedan, 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 53
 Skąd: Warszawa/TL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 10:37   [EA5A/W 2.5] Gasnący silnik w zimie |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Odkąd temperatury spadły z galantem zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie przy porannym odpalaniu po około 2-3 minutach chodzenia silnik gaśnie. Odpalam ponownie pochodzi parę sekund i gaśnie znowu. Do tej pory jakoś nie zwracałam na to uwagi, gdyż po kilku takich odpaleniach silnik rozgrzewał się wystarczająco i przełączał się na gaz. Teraz akurat gazu nie mam w ogóle, tylko sama benzyna i nic z samochodem zrobić nie mogę. Po kilku chwilach już nawet odpalać nie chce, co doprowadziło do wyczerpania już i tak słabego akumulatora
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 11-01-2010, 15:51, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | menic, jakie masz obroty po odpaleniu zimnego silnika? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | menic   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant V6 sedan, 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 53
 Skąd: Warszawa/TL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 12:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tuż po odpaleniu podskakują do ok 2 tys, po czym powolutku spadają. W momencie kiedy już zaczyna gasnąć to przestaje też reagować na podał gazu. Powiedziałbym nawet ze jak dodam gazu to się "dławi". |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 14:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stawiałbym na coś po stronie ciśnienia na szynie paliwowej. Pompę wykluczam, bo miałbyś problemy z odpaleniem, ale ewidentnie silnik po nagrzaniu ma za mało paliwa i gaśnie. 
 Regulator (przekażnik) może nie trzymać (za niskie ciśnienie) - przerwany, przytkany wężyk podciśnienia (?)
 Filtr paliwa zamulony - woda w systemie.
 Regulator napięcia (przekaźnik) od pompy paliwowej (podaje napięcie w zakresie 6 - 12V na pompę paliwową) - jest na przedniej grodzi, mniej więcej na środku.
 
 Jak masz stabilne i równe obroty, spadające w miarę nagrzania silnika, to raczej wykluczyłbym maf itp., bo miałbyś szarpanie i skaczące obroty.
 |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | menic   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant V6 sedan, 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 53
 Skąd: Warszawa/TL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak już silnik się rozgrzeje (poprzez jazdę na gazie) to po przełączeniu na benzynę działa wszystko ok, bez szarpnięć itp. Problem jest tylko jak jest już "ciepły", ale jeszcze nie "gorący". |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znaczy nie zatankowałeś czy instalacja zdemontowana 	  | menic napisał/a: |  	  | Teraz akurat gazu nie mam w ogóle | 
  Jaka wogóle instalke gazu masz   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | menic   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant V6 sedan, 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 53
 Skąd: Warszawa/TL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 15:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zatankowałem. Instalacja to stag 200 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | menic, przełaczanie na gaz jak masz ustawione   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | menic   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant V6 sedan, 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 53
 Skąd: Warszawa/TL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 16:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik odpala zawsze na benzynie. Jeśli ma odpowiednią temperaturę to automatycznie przełącz się na gaz. Jeśli silnik jest rozgrzany to następuje to sek po odpaleniu, jeśli nie, to chodzi na benzynie do momentu osiągnięcia określonej temp. i przełącza się na gaz.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2010, 16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | menic, spróbuj odczytać kody błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 może to cos podpowie |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | menic   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant V6 sedan, 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Sty 2009
 Posty: 53
 Skąd: Warszawa/TL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2010, 12:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Okazało się, że było za mało paliwa? W baku było coś około 7l, po dolaniu 4 wszystkie problemy zniknęły   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piotruswie   Mitsumaniak
 piotruswie
 
 Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Maj 2009
 Posty: 104
 Skąd: Łódź / dąbrowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2010, 12:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie powinieneś jeździć z tak małą ilością paliwa słyszałem że jak pompa paliwa działa z małą ilością paliwa to się zaciera
 lepiej wozić ze sobą pół zbiornika niż popsuć pąpę
 |  
				| _________________ My wiemy co dobre
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | florek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: galant EA V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Sty 2010
 Posty: 10
 Skąd: knw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2010, 00:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | chyba ze instalacja gazowa automatycznie wylacza calkowicie pompe podczas jazdy na gazie to nie ma sie czym przejmowac   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |